Cinsiyet, toplum ve İktidar arasındaki ilişkilerin ortaya çıkarılması, farklı ortamlarda cinsiyet ilişkilerinin karşılaştırılması
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
ÖÇ1) Sosyoloji’nin temel kavramlarının öğrenir |
3 |
1,2,3 |
A, B, C |
ÖÇ2) Toplumsal cinsiyetin temel kavramlarını inceler |
1,3 |
1,2,3 |
A, B, C |
ÖÇ3) Karşılaştırmalı perspektif edinir |
1,8,9 |
1,2,3 |
A, B, C |
ÖÇ4) Sosyoji’nin temel tartışmalarına katılır. |
1,8,9 |
1,2,3 |
A, B, C |
ÖÇ5) Temel Literatüre aşinalık kazanır |
1,8,9 |
1,2,3 |
A, B, C |
ÖÇ6) Sosyal Tabakalaşmayı anlar |
1,3,4,8,9 |
1,2,3 |
A, B, C |
ÖÇ7) Türk toplumunu anlar |
3,6 |
1,2,3 |
A, B, C |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
|
2 |
Toplumsal Cinsiyet sosyolojisi nedir? |
|
3 |
Toplumsal cinsiyet, Sınıf ve Irkın Deneyimlenmesi |
|
4 |
Biyoloji, Cinsiyet, Toplumsal Cinsiyet |
|
5 |
Kültür ve İdeoloji |
|
6 |
Kültür ve İdeoloji |
|
7 |
Toplumsal Cinsiyetin öğrenimi |
|
8 |
Toplumsal Cinsiyetin öğrenimi |
|
9 |
Mid-term |
|
10 |
Toplumsal Cinsiyet rolleri |
|
11 |
Toplumsal Cinsiyet tipleri ve Durumları |
|
12 |
Toplumsal cinsiyet eşitsizliği |
|
13 |
Toplumsal Cinsiyet, Irk ve Sınıf |
|
14 |
İş yerinin Toplumsal Cinsiyete göre belirlenmiş iş yerleri |
Kaynaklar
Ders Notu |
Laura Cramer, (2007). The Sociology of Gender |
Diğer Kaynaklar |
Sylvia Walby (1997) ,Gender Transformations |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
100 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
40 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
60 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Sosyal bilimlerde araştırma yöntemlerine hâkim, sosyolojik araştırmalar yapabilecek gerekli donanıma sahip bireyler yetiştirmek, |
X |
|||||
2 |
Sadece sosyoloji alanında değil farklı fakülte ve bölümlerden alınan dersler aracılığıyla disiplinlerarası bir bakış açısına sahip bireyler yetiştirmek, |
X |
|||||
3 |
Türkiye toplumunun başlıca konularına ve meselelerine hâkim bireyler yetiştirmek, |
X |
|||||
4 |
Sosyolojinin temel temalarından “örgüt ve kurum sosyolojisi” konusuna hâkim sosyal bilimciler yetiştirmek, |
X |
|||||
5 |
Sosyolojinin temel temalarından “siyaset sosyolojisi ve toplumsal değişim” konularına hâkim sosyal bilimciler yetiştirmek, |
X |
|||||
6 |
Sosyolojinin ana temalarından “toplumsal eşitsizlikler/tabakalaşma” konusuna hakim sosyal bilimciler yetiştirmek, |
X |
|||||
7 |
Sosyolojinin ana temalarından “kültür ve toplum” konularına hakim sosyal bilimciler yetiştirmek, |
X |
|||||
8 |
Sosyal bilimler kuramlarına ve sosyal bilimler tarihine hakim sosyal bilimciler yetiştirmek, |
X |
|||||
9 |
Sözlü ve yazılı şekilde kendini ifade edebilme becerisine sahip, akademik yazının ana gerekliliklerini bilen bireyler yetiştirmek, |
X |
|||||
10 |
Uluslararası kuruluşlarda görev alarak, dünyanın farklı coğrafyalarında proje geliştirebilecek düzeyde donanımlı bireyler yetiştirmek. |
X |
ECTS
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
14 |
3 |
42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
Ara Sınav |
1 |
3 |
3 |
Final |
1 |
3 |
3 |
Toplam İş Yükü |
|
|
118 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
4,72 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
5 |