• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
SOC 420
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu ders, Türkiye ve çevre bölgelerde de etkileri yoğun bir şekilde gözlemlenen yeni uluslarası göç hareketlerini sosyolojik olarak incelemektedir.
Dersin İçeriği: 

21. yüzyılda görülen göç hareketlerinin ulusal sınırlar arasında geçişken (transnational) doğasının sonuçları olarak ortaya çıkan farklı anlayışlar ve farklı ulusal bağlılıklar bu dersin kapsamındadır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav B: Deney C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) 5.   Bireylerin siyasal davranışlarına etkide bulunan toplumsal etkenleri ve toplumsal yapılarla siyasal rejim ve süreçler arasındaki karşılıklı etkileşimi irdeleyip kavrayabilen bireyler yetiştirmek.

 

1,2,3

A,C

2) 6.   Özel olarak içinde yaşadıkları toplum, genel olarak ise dünya ölçeğinde mevcut eşitsizlikler ile bu eşitsizliklerin kurumsallaştırılıp meşrulaştırılma süreç ve dinamiklarini kavrayan, bu kavrayışı temel alarak yerel ve ulusal yönetim ile sivil toplum kuruluşlarının bu alanlarda proje ve sosyal politikalar oluşturmasına katkıda bulunabilecek bireyler yetiştimek.

 

1,2,3

A,C

3) 10. Ulusal ölçekteki kamu ve özel sektör kurum ve kuruluşları ile sivil toplum örgütlerinin yanı sıra uluslararası kuruluşların da istihdam şartlarını karşılayabilecek ve bu kuruluşlarda proje geliştirebilecek donanım ve yetilere sahip bireyler yetiştirmek.

 

1,2,3

A,C

4)

 

1,2,3

A,C

5)

 

1,2,3

A,C

6)

 

1,2,3

A,C

7)

 

1,2,3

A,C

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

I. GİRİŞ

A Kullanım alanları    B.Tanımlar     C.Uluslararası göç türleri

 

2

Uluslararası Göç Teorileri-I

 

3

Uluslararası Göç Teorileri-II

 

4

Veri Toplama Sistemleri ve Kaynakları

 

5

Uluslararası göç istatistiklerinin toplanması tahminler ve değerlendirmeler

 

6

Analiz Teknikleri

 

7

Uluslararsı göçün ekonomik maliyetleri yararları İşgücü göç politikaları

 

8

Vize

 

9

Skilled Migration; Fırsatlar ve cazibeler

 

10

Göç ve Fukaralık  Finans kaynağı olarak göçmen işçi havaleleri

 

 

11

Globalleşme, Göçmen Hemşehri Dernekleri, Kalkınma İçin Geri Dönüş Teşviklerinin Güçlendirilmesi

 

12

Entegrasyonun Faydaları Maliyetleri

 

 

13

Göçmen Sağlığı, Sınır Tanımayan Mikroplar

 

 

14

Göçmenler, İnsan Hakları Ailelerin Birleştirilmesi

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR

Ders Notu

Shryock H.S.;Siegel J.S.;The Methods and Materials of Demography

Diğer Kaynaklar

IOM; World Migration 2005: Costs and Benefits of International Migratio

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 

Dökümanlar

Birleşmiş Milletler Data Sheetleri

Ödevler

Power Point Sunumları

Sınavlar

Vize Final

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SIRA

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

14

40

Kısa Sınav

-

-

Ödev

14

60

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

50

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

50

Toplam

 

100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

 

1

1) 5.   Bireylerin siyasal davranışlarına etkide bulunan toplumsal etkenleri ve toplumsal yapılarla siyasal rejim ve süreçler arasındaki karşılıklı etkileşimi irdeleyip kavrayabilen bireyler yetiştirmek.

 

 

 

 

*

 

2

2) 6.   Özel olarak içinde yaşadıkları toplum, genel olarak ise dünya ölçeğinde mevcut eşitsizlikler ile bu eşitsizliklerin kurumsallaştırılıp meşrulaştırılma süreç ve dinamiklarini kavrayan, bu kavrayışı temel alarak yerel ve ulusal yönetim ile sivil toplum kuruluşlarının bu alanlarda proje ve sosyal politikalar oluşturmasına katkıda bulunabilecek bireyler yetiştimek.

     

*

   

3

3) 10.   Ulusal ölçekteki kamu ve özel sektör kurum ve kuruluşları ile sivil toplum örgütlerinin yanı sıra uluslararası kuruluşların da istihdam şartlarını karşılayabilecek ve bu kuruluşlarda proje geliştirebilecek donanım ve yetilere sahip bireyler yetiştirmek.

     

*

   

4

 

           

5

 

           

6

 

           

7

 

           

8

 

           

9

 

           

10

 

           

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati)

14

3

42

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)

14

3

42

Ara Sınav

1

3

3

Kısa Sınav

-

-

-

Ödev

3

10

30

Final

1

3

3

Toplam İş Yükü

 

 

120

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

4.80

Dersin AKTS Kredisi

   

5