21. yüzyılda görülen göç hareketlerinin ulusal sınırlar arasında geçişken (transnational) doğasının sonuçları olarak ortaya çıkan farklı anlayışlar ve farklı ulusal bağlılıklar bu dersin kapsamındadır.
Vertical Tabs
Course Learning Outcomes
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) 5. Bireylerin siyasal davranışlarına etkide bulunan toplumsal etkenleri ve toplumsal yapılarla siyasal rejim ve süreçler arasındaki karşılıklı etkileşimi irdeleyip kavrayabilen bireyler yetiştirmek. |
1,2,3 |
A,C |
|
2) 6. Özel olarak içinde yaşadıkları toplum, genel olarak ise dünya ölçeğinde mevcut eşitsizlikler ile bu eşitsizliklerin kurumsallaştırılıp meşrulaştırılma süreç ve dinamiklarini kavrayan, bu kavrayışı temel alarak yerel ve ulusal yönetim ile sivil toplum kuruluşlarının bu alanlarda proje ve sosyal politikalar oluşturmasına katkıda bulunabilecek bireyler yetiştimek. |
1,2,3 |
A,C |
|
3) 10. Ulusal ölçekteki kamu ve özel sektör kurum ve kuruluşları ile sivil toplum örgütlerinin yanı sıra uluslararası kuruluşların da istihdam şartlarını karşılayabilecek ve bu kuruluşlarda proje geliştirebilecek donanım ve yetilere sahip bireyler yetiştirmek. |
1,2,3 |
A,C |
|
4) |
1,2,3 |
A,C |
|
5) |
1,2,3 |
A,C |
|
6) |
1,2,3 |
A,C |
|
7) |
1,2,3 |
A,C |
Course Flow
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
I. GİRİŞ A Kullanım alanları B.Tanımlar C.Uluslararası göç türleri |
|
2 |
Uluslararası Göç Teorileri-I |
|
3 |
Uluslararası Göç Teorileri-II |
|
4 |
Veri Toplama Sistemleri ve Kaynakları |
|
5 |
Uluslararası göç istatistiklerinin toplanması tahminler ve değerlendirmeler |
|
6 |
Analiz Teknikleri |
|
7 |
Uluslararsı göçün ekonomik maliyetleri yararları İşgücü göç politikaları |
|
8 |
Vize |
|
9 |
Skilled Migration; Fırsatlar ve cazibeler |
|
10 |
Göç ve Fukaralık Finans kaynağı olarak göçmen işçi havaleleri
|
|
11 |
Globalleşme, Göçmen Hemşehri Dernekleri, Kalkınma İçin Geri Dönüş Teşviklerinin Güçlendirilmesi |
|
12 |
Entegrasyonun Faydaları Maliyetleri
|
|
13 |
Göçmen Sağlığı, Sınır Tanımayan Mikroplar
|
|
14 |
Göçmenler, İnsan Hakları Ailelerin Birleştirilmesi |
Recommended Sources
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
Shryock H.S.;Siegel J.S.;The Methods and Materials of Demography |
Diğer Kaynaklar |
IOM; World Migration 2005: Costs and Benefits of International Migratio |
Material Sharing
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dökümanlar |
Birleşmiş Milletler Data Sheetleri |
Ödevler |
Power Point Sunumları |
Sınavlar |
Vize Final |
Assessment
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
14 |
40 |
Kısa Sınav |
- |
- |
Ödev |
14 |
60 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
50 |
Toplam |
|
100 |
Course’s Contribution to Program
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
1) 5. Bireylerin siyasal davranışlarına etkide bulunan toplumsal etkenleri ve toplumsal yapılarla siyasal rejim ve süreçler arasındaki karşılıklı etkileşimi irdeleyip kavrayabilen bireyler yetiştirmek. |
|
|
|
|
* |
|
2 |
2) 6. Özel olarak içinde yaşadıkları toplum, genel olarak ise dünya ölçeğinde mevcut eşitsizlikler ile bu eşitsizliklerin kurumsallaştırılıp meşrulaştırılma süreç ve dinamiklarini kavrayan, bu kavrayışı temel alarak yerel ve ulusal yönetim ile sivil toplum kuruluşlarının bu alanlarda proje ve sosyal politikalar oluşturmasına katkıda bulunabilecek bireyler yetiştimek. |
* |
|||||
3 |
3) 10. Ulusal ölçekteki kamu ve özel sektör kurum ve kuruluşları ile sivil toplum örgütlerinin yanı sıra uluslararası kuruluşların da istihdam şartlarını karşılayabilecek ve bu kuruluşlarda proje geliştirebilecek donanım ve yetilere sahip bireyler yetiştirmek. |
* |
|||||
4 |
|
||||||
5 |
|
||||||
6 |
|
||||||
7 |
|
||||||
8 |
|
||||||
9 |
|
||||||
10 |
|
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) |
14 |
3 |
42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
Ara Sınav |
1 |
3 |
3 |
Kısa Sınav |
- |
- |
- |
Ödev |
3 |
10 |
30 |
Final |
1 |
3 |
3 |
Toplam İş Yükü |
|
|
120 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
4.80 |
Dersin AKTS Kredisi |
5 |