• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
SOC 428
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Eğitim sosyolojisinin temel kavram ve kuramları ile araştırma konularını, incelemek; bu kavram, kuram ve konular ışığında eğitimin güncel sorunlarını tartışmak.
Dersin İçeriği: 

Eğitim ve toplum ilişkisine yönelik kuramsal bakış açıları; bir toplumsal kurum olarak okul; eğitim sistemi ve okulun  toplumsal-yapısal özellikleri; okulun toplumsal örgütlenmesi, işlevleri ve temel aktörleri; eğitimde otorite örüntüleri; eğitimde fırsat eşitlik/eşitsizlikleri; yaşanılan mekan ve ait olunan toplumsal kategoriler (sınıf, ırk, din, dil, etnisite, toplumsal cinsiyet, vs.) doğrultusunda kimin neyi, nerede, ne kadar öğrendiğine yönelik eşitsizlikler ve bu eşitsizliklerin bireysel ve tolumsal sonuçları; mevcut toplumsal, siyasi ve ekonomik ilişkilerin ve eşitsizliklerin beslenerek yeniden üretilmesinde eğitim sistemi ve okulların  rolü. 

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
  1. Sosyolojinin temel alt dallarından biri olan eğitim sosyolojisinin konularına hakim olur, bu konular üzerinde analitik düşünme yetisi kazanır.
3,7 1,2,3 A,C
  1. Bir toplumsal kurum olarak okulu ve okulun temel sosyal işlevlerini sosyolojik bakış açısıyla inceler ve eğitime ilişkin sorunları toplumsal tabakalaşma bağlamında analiz eder.
3,4,6,7 1,2,3 A,C

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders Programı ve Derse Giriş  
2 Eğitim ve Toplum İlişkisine Kuramsal Bakış  
3 Bir Toplumsal Kurum Olarak Okul  
4 Eğitim Sistemi ve Okulun  Toplumsal-Yapısal Özellikleri  
5 Eğitimin Toplumsal İşlevleri  
6 Okulun Sosyalleşme İşlevi:

Toplumsal Rol, Norm ve Değerlerin Aktarımı

 
7 ARA SINAV  
8 Okullarda Otorite Örüntüleri  
9 Eğitimde Fırsat Eşitliği/Eşitsizliği  
10 Okulların Toplumsal Eşitsizliklerin Yeniden Üretimindeki Rolü  
11 Aile Yaşantısı ve Okul  
12 Eğitimde Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği  
13 Belgesel Gösterimi ve Tartışma: “Girl Rising”   
14 Eğitime Yönelik Toplumsal Hareket ve Reformlar  

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Öğretim Üyesi tarafından çeşitli kaynaklardan derlenen ders kitabı.
Diğer Kaynaklar
  • Apple, Michael W., Stephen J. Ball and Luis Armando Gandin. 2010. The Routledge International Handbook of the Sociology of Education. New York, NY: Routledge.
  • Ballantine, J.H. and F.M. Hammack (eds.) 2011. The Sociology of Education: A Systematic Analysis. Upper Saddle River, NJ: Pearson.
  • Bourdieu, P. and Jean-Claude Passeron. 1977. Reproduction in Education, Society, and Culture. London: Sage Publications.
  • Durkheim, Emile. 1956. Education and Sociology. New York: The Free Press.

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dokümanlar  
Ödevler Makale Yorumu
Sınavlar Ara Sınav; Final Sınavı

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ödev 1 50
Final Ödevi 1 50
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ödev 1 50
Final Ödevi 1 50
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

ECTS

DERS KATEGORİSİ Uzmanlık / Alan Dersleri
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Ödev 1 12 12
Ara Sınav 1 8 8
Final 1 12 12
       
Toplam İş Yükü     117
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4,68
Dersin AKTS Kredisi     5