Ders sorumlusunun gözetiminde Proje teklif dokümanı hazırlanması. Bu bağlamda global düzeyde fon kuruluşlarının yapıları ve beklentilerinin incelenmesi.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları Bu dersi tamamladığında öğrenci: |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
ÖÇ1) Modern ve geleneksel toplumlarda örgüt dinamikleri, örgütler arası etkileşim ve örgüt-toplum ilişkilerini kavrama becerisi elde eder. |
2,3,4,8 |
1,2,3 |
A,C |
ÖÇ2) Yerel ve ulusal yönetim ile sivil toplum kuruluşlarının bu alanlarda proje ve sosyal politikalar oluşturmasına katkıda bulunabilme yeteneği kazanır |
1,9,10 |
1,2,3 |
A,C |
ÖÇ3) Ulusal ölçekteki kamu ve özel sektör kurum ve kuruluşları ile sivil toplum örgütlerinin yanı sıra uluslararası kuruluşların da istihdam şartlarını karşılayabilecek ve bu kuruluşlarda proje geliştirebilecek donanımı elde eder |
1,9,10 |
1,2,3 |
A,C |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş ve Genel Bakış |
|
2 |
Araştırmaları Fonlayıcı kuruluşlarla ilgili Yapılar, İşlevler, Gereksinimler, Talepler, Fazlar, Jargon ve Terminoloji |
|
3 |
Proje Teklifleri bileşkenleri (Olmazssa olmazlar), iyi ve kötü örnekler |
|
4 |
Öğrencilerle araştırma konuları ve öncelikleri belirleme |
|
5 |
Belli başlı araştırma fonlama kuruluşları, tarihsel gelişim ve öncelikli konularda değişmeler, presedürler |
|
6 |
Avrupa Birliği Proje teklifleri Yapısı |
|
7 |
Birleşmiş Milletler Proje teklifleri Yapısı |
|
8 |
UNDP Proje teklifleri Yapısı |
|
9 |
UNICEF Proje teklifleri Yapısı |
|
10 |
WHO Proje teklifleri Yapısı |
|
11 |
FAO Proje teklifleri Yapısı |
|
12 |
UNHCR Proje teklifleri Yapısı |
|
13 |
Teklif Revizyonları-I |
|
14 |
Teklif Revizyonları-II |
Kaynaklar
Ders Notu |
International Grants and Funding |
Diğer Kaynaklar |
Contracts and Grants; Guidelines for Grant Applicants |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
Birleşmiş Milletler Veri Belgeleri |
Ödevler |
Power Point Sunumları |
Sınavlar |
Ara Sınav; Final |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
14 |
40 |
Kısa Sınav |
- |
- |
Ödev |
14 |
60 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
50 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
Sosyal bilimlerde araştırma yöntemlerine hâkim, sosyolojik araştırmalar yapabilecek gerekli donanıma sahip bireyler yetiştirmek, |
x |
|
|||||
Sadece sosyoloji alanında değil, farklı fakülte ve bölümlerden alınan dersler aracılığıyla disiplinlerarası bakış açısına sahip bireyler yetiştirmek, |
x |
||||||
Türkiye toplumunun başlıca konularına ve meselelerine hâkim bireyler yetiştirmek, |
|
|
x |
||||
Sosyolojinin temel temalarından “örgüt ve kurum sosyolojisi” konusuna hâkim sosyal bilimciler yetiştirmek, |
|
|
x |
||||
Sosyolojinin temel temalarından “siyaset sosyolojisi ve toplumsal değişim” konularına hâkim sosyal bilimciler yetiştirmek, |
x |
|
|||||
Sosyolojinin temel temalarından “toplumsal eşitsizlikler/tabakalaşma” konusuna hâkim sosyal bilimciler yetiştirmek, |
x |
|
|||||
Sosyolojinin ana temalarından “kültür ve toplum” konularına hâkim sosyal bilimciler yetiştirmek, |
x |
|
|||||
Sosyal bilimler kuramlarına ve sosyal bilimler tarihine hâkim sosyal bilimciler yetiştirmek, |
x |
|
|||||
Sözlü ve yazılı şekilde kendini ifade edebilme becerisine sahip, akademik yazının ana gerekliliklerini bilen bireyler yetiştirmek, |
x |
||||||
Uluslararası kuruluşlarda görev alarak, dünyanın farklı coğrafyalarında proje geliştirebilecek düzeyde donanımlı bireyler yetiştirmek. |
x |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
16 |
3 |
48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
6 |
90 |
Derse Katılım |
15 |
3 |
45 |
Sunum |
1 |
10 |
10 |
Final |
1 |
10 |
10 |
Toplam İş Yükü |
|
|
203 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
8 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
8 |