Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Karşılaştırmalı modern Slav edebiyatın ortaya çıkışını ve gelişimini tarihsel bir bakış açısı ile tartışmak.
Dersin İçeriği:
Bu derste ulusal edebiyat ve Slav edebiyatı gibi konular üzerinde durulacaktır. |
Dersin Öğretim Yöntemleri:
: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 9: Simülasyon, 12: Örnek Olay İncelemesi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Test yapma B: Sunum C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
1) Karşılaştırmalı edebiyat’ın tarihini keşfetmelerini sağlar. | 1,2,3,4,5,7,8 | 1,2,3 | B,C, D |
2) Öğrencilere modern edebiyatı tanıtma ve onların terminolojiye hakim olmasını sağlar. | 1,2,3,4,5,7,8 | 1,2,3 | B,C, D |
3) Öğrencilerin karşılaştırmalı edebiyat çerçevesinde analitik bakış, yorumlama ve değerlendirme becerisini genişletir. | 1,2,3,4,5,7,8 | 1,2,3 | B,C, D |
4) Karşılaştırmalı edebiyat’ın dünya edebiyatı içerisindeki farklı tanımlarını analiz eder. | 1,2,3,4,5,7,8 | 1,2,3 | B,C, D |
5) Slav edebiyatın farklı biçimlerini değerlendirir. | 1,2,3,4,5,7,8 | 1,2,3 | B,C, D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konu | Ders Materyalleri |
1 | GENEL GİRİŞ | |
2 | Jaroslav Hašek, Aslan Asker Şvayk | |
3 | Franz Kafka, Dâva | |
4 | Kafka, Dâva | |
5 | Karel Čapek, R.U.R. | |
6 | Ladislav Mňačko, Ölümün Adı | |
7 | VİZE | |
8 | Václav Havel, Bildirim | |
9 | Bohumil Hrabal, Gürültülü Yalnızlık | |
10 | Hrabal, Gürültülü Yalnızlık | |
11 | Milan Kundera, Gülüşün ve Unutuşun Kitabı | |
12 | Kundera, Gülüşün ve Unutuşun Kitabı | |
13 | Daniela Kapitáňová, Dikiz Aynamdaki Mezarlık | |
14 | SONUÇ |
Kaynaklar
Önerilen Kaynaklar | |
Ders Kitabı | |
Ek Kaynaklar |
Jaroslav Hašek, Aslan Asker Şvayk
Franz Kafka, Dâva Karel Čapek, R.U.R. Ladislav Mňačko, Ölümün Adı Václav Havel, Bildirim Bohumil Hrabal, Gürültülü Yalnızlık Milan Kundera, Gülüşün ve Unutuşun Kitabı Daniela Kapitáňová, Dikiz Aynamdaki Mezarlık |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Sunum | 1 | 30 |
Katilim, Ödev | 1 | 30 |
Ödev | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
FİNALİN BAŞARIYA ORANI | 40 | |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngiliz ve Dünya Edebiyatı’nın yanında sosyal bilimleri kültür etik ve politika incelenir. | X | |||||
2 | Edebiyatla ilgili görüş bildirme ve analiz etme yeteneği kazandırma. | X | |||||
3 | Disiplinlerarası okuma sağlama | X | |||||
4 | Temel edebiyat kuramlarını geliştirme. | X | |||||
5 | Profesyonel ve etik sorumluluğa farkındalık sağlama. | X | |||||
6 | Etkili iletişim becerileri. | X | |||||
7 | Gelişen edebiyat hareketlerini takip etme | X | |||||
8 | Derste öğrendiğini hayatta pratik etme farkındalığı sağlama | X | |||||
9 | Çağdaş edebiyat ve kültürel çalışmalara dair genel bilgi sahibi olma. | X | |||||
10 | Edebiyat ve estetik anlamında araştırma yapma ve kaynak tarama. | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlikler | Sayısı |
Süresi
(Saat) |
Toplam
İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15X toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Sunum | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (h) | 4.6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |