• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
CPLT 224
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Koordinatörü: 
Dersin Amacı: 
Karşılaştırmalı modern Slav edebiyatın ortaya çıkışını ve gelişimini tarihsel bir bakış açısı ile tartışmak.
Dersin İçeriği: 
Bu derste ulusal edebiyat ve Slav edebiyatı gibi konular üzerinde durulacaktır.
Dersin Öğretim Yöntemleri: 
: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 9: Simülasyon, 12: Örnek Olay İncelemesi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Test yapma B: Sunum C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
1) Karşılaştırmalı edebiyat’ın tarihini keşfetmelerini sağlar.   1,2,3,4,5,7,8 1,2,3 B,C, D
2) Öğrencilere modern edebiyatı tanıtma ve onların terminolojiye hakim olmasını sağlar. 1,2,3,4,5,7,8 1,2,3 B,C, D
3) Öğrencilerin karşılaştırmalı edebiyat çerçevesinde analitik bakış, yorumlama ve değerlendirme becerisini genişletir. 1,2,3,4,5,7,8 1,2,3 B,C, D
4) Karşılaştırmalı edebiyat’ın dünya edebiyatı içerisindeki farklı tanımlarını analiz eder. 1,2,3,4,5,7,8 1,2,3 B,C, D
5) Slav edebiyatın farklı biçimlerini değerlendirir. 1,2,3,4,5,7,8 1,2,3 B,C, D

Dersin Akışı

 

DERS AKIŞI
Hafta Konu Ders Materyalleri
1 GENEL GİRİŞ  
2 Jaroslav Hašek, Aslan Asker Şvayk  
3 Franz Kafka, Dâva  
4 Kafka, Dâva  
5 Karel Čapek, R.U.R.  
6 Ladislav Mňačko, Ölümün Adı  
7 VİZE  
8 Václav Havel, Bildirim  
9 Bohumil Hrabal, Gürültülü Yalnızlık  
10 Hrabal, Gürültülü Yalnızlık  
11 Milan Kundera, Gülüşün ve Unutuşun Kitabı  
12 Kundera, Gülüşün ve Unutuşun Kitabı  
13 Daniela Kapitáňová, Dikiz Aynamdaki Mezarlık  
14 SONUÇ  

Kaynaklar

Önerilen Kaynaklar
Ders Kitabı  
Ek Kaynaklar Jaroslav Hašek, Aslan Asker Şvayk

Franz Kafka, Dâva

Karel Čapek, R.U.R.

Ladislav Mňačko, Ölümün Adı

Václav Havel, Bildirim

Bohumil Hrabal, Gürültülü Yalnızlık

Milan Kundera, Gülüşün ve Unutuşun Kitabı

Daniela Kapitáňová, Dikiz Aynamdaki Mezarlık

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI
Dökümanlar  
Ödevler  
Sınavlar  

Değerlendirme Sistemi

 

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Sunum 1 30
Katilim, Ödev 1 30
Ödev 1 40
Toplam   100
FİNALİN BAŞARIYA ORANI   40
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI   60
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 İngiliz ve Dünya Edebiyatı’nın yanında sosyal bilimleri kültür etik ve politika incelenir.        X    
2 Edebiyatla ilgili görüş bildirme ve analiz etme yeteneği kazandırma.       X    
3 Disiplinlerarası okuma sağlama       X    
4 Temel edebiyat kuramlarını geliştirme.     X      
5 Profesyonel ve etik sorumluluğa farkındalık sağlama.         X  
6 Etkili iletişim becerileri.     X      
7 Gelişen edebiyat hareketlerini takip etme    X        
8 Derste öğrendiğini hayatta pratik etme farkındalığı sağlama          X  
9 Çağdaş edebiyat ve kültürel çalışmalara dair genel bilgi sahibi olma.        X    
10 Edebiyat ve estetik anlamında araştırma yapma ve kaynak tarama.     X        

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlikler Sayısı Süresi

(Saat)

Toplam

İş Yükü

(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15X toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Sunum 1 10 10
Ödev 1 15 15
Toplam İş Yükü     115
Toplam İş Yükü / 25 (h)     4.6
Dersin AKTS Kredisi     5