Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Karşılaştırmalı modern Slav edebiyatın ortaya çıkışını ve gelişimini tarihsel bir bakış açısı ile tartışmak.
Dersin İçeriği:
Bu derste karşılaştırmalı edebiyat alanını belirleyen kavramların incelenmesi yoluna gidilecektir. Bu kapsamda ulusal edebiyat ve Slav edebiyatı gibi konular üzerinde durulacaktır. |
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 9: Simülasyon, 12: Örnek Olay İncelemesi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Test yapma B: Sunum C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
1) Karşılaştırmalı edebiyat’ın tarihini keşfetmelerini sağlar. | 1,2,3,4,5,7,8 | 1,2,3 | B,C, D |
2) Öğrencilere modern edebiyatı tanıtma ve onların terminolojiye hakim olmasını sağlar. | 1,2,3,4,5,7,8 | 1,2,3 | B,C, D |
3) Öğrencilerin karşılaştırmalı edebiyat çerçevesinde analitik bakış, yorumlama ve değerlendirme becerisini genişletir. | 1,2,3,4,5,7,8 | 1,2,3 | B,C, D |
4) Karşılaştırmalı edebiyat’ın dünya edebiyatı içerisindeki farklı tanımlarını analiz eder. | 1,2,3,4,5,7,8 | 1,2,3 | B,C, D |
5) Slav edebiyatın farklı biçimlerini değerlendirir. | 1,2,3,4,5,7,8 | 1,2,3 | B,C, D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konu | Ders Materyalleri |
1 | GENEL GİRİŞ | |
2 | Jaroslav Hašek, Aslan Asker Şvayk | |
3 | Hašek, Aslan Asker Şvayk | |
4 | Bruno Schulz, Tarçın Dükkanları | |
5 | Ivo Andrić, Drina köprüsü | |
6 | Andrić, Drina köprüsü | |
7 | VİZE | |
8 | Stanislav Lem, Solaris | |
9 | Lem, Solaris | |
10 | Milan Kundera, Varolmanın Dayanılmaz Hafifliği | |
11 | Kundera, Varolmanın Dayanılmaz Hafifliği | |
12 | Dubravka Ugresić, Baba Yaganın Yumurtası | |
13 | Ugresić, Baba Yaganın Yumurtası | |
14 | SONUÇ |
Kaynaklar
Önerilen Kaynaklar | |
Ders Kitabı | |
Ek Kaynaklar |
Jaroslav Hašek, Aslan Asker Şvayk
Bruno Schulz, Tarçın Dükkanları Ivo Andrić, Drina köprüsü Stanislav Lem, Solaris Milan Kundera, Varolmanın Dayanılmaz Hafifliği Dubravka Ugresić, Baba Yaganın Yumurtası |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Sunum | 1 | 30 |
Katilim, Ödev | 1 | 30 |
Ödev | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
FİNALİN BAŞARIYA ORANI | 40 | |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngiliz ve Dünya Edebiyatı’nın yanında sosyal bilimleri kültür etik ve politika incelenir. | X | |||||
2 | Edebiyatla ilgili görüş bildirme ve analiz etme yeteneği kazandırma. | X | |||||
3 | Disiplinlerarası okuma sağlama | X | |||||
4 | Temel edebiyat kuramlarını geliştirme. | X | |||||
5 | Profesyonel ve etik sorumluluğa farkındalık sağlama. | X | |||||
6 | Etkili iletişim becerileri. | X | |||||
7 | Gelişen edebiyat hareketlerini takip etme | X | |||||
8 | Derste öğrendiğini hayatta pratik etme farkındalığı sağlama | X | |||||
9 | Çağdaş edebiyat ve kültürel çalışmalara dair genel bilgi sahibi olma. | X | |||||
10 | Edebiyat ve estetik anlamında araştırma yapma ve kaynak tarama. | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlikler | Sayısı |
Süresi
(Saat) |
Toplam
İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15X toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Sunum | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (h) | 4.6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |