• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
CPLT 223
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
Karşılaştırmalı modern Slav edebiyatın ortaya çıkışını ve gelişimini tarihsel bir bakış açısı ile tartışmak.
Dersin İçeriği: 
Bu derste karşılaştırmalı edebiyat alanını belirleyen kavramların incelenmesi yoluna gidilecektir. Bu kapsamda ulusal edebiyat ve Slav edebiyatı gibi konular üzerinde durulacaktır.
Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 9: Simülasyon, 12: Örnek Olay İncelemesi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Test yapma B: Sunum C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
1) Karşılaştırmalı edebiyat’ın tarihini keşfetmelerini sağlar.   1,2,3,4,5,7,8 1,2,3 B,C, D
2) Öğrencilere modern edebiyatı tanıtma ve onların terminolojiye hakim olmasını sağlar. 1,2,3,4,5,7,8 1,2,3 B,C, D
3) Öğrencilerin karşılaştırmalı edebiyat çerçevesinde analitik bakış, yorumlama ve değerlendirme becerisini genişletir. 1,2,3,4,5,7,8 1,2,3 B,C, D
4) Karşılaştırmalı edebiyat’ın dünya edebiyatı içerisindeki farklı tanımlarını analiz eder. 1,2,3,4,5,7,8 1,2,3 B,C, D
5) Slav edebiyatın farklı biçimlerini değerlendirir. 1,2,3,4,5,7,8 1,2,3 B,C, D

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konu Ders Materyalleri
1 GENEL GİRİŞ  
2 Jaroslav Hašek, Aslan Asker Şvayk  
3 Hašek, Aslan Asker Şvayk  
4 Bruno Schulz, Tarçın Dükkanları  
5 Ivo Andrić, Drina köprüsü  
6 Andrić, Drina köprüsü  
7 VİZE  
8 Stanislav Lem, Solaris  
9 Lem, Solaris  
10 Milan Kundera, Varolmanın Dayanılmaz Hafifliği  
11 Kundera, Varolmanın Dayanılmaz Hafifliği  
12 Dubravka Ugresić, Baba Yaganın Yumurtası  
13 Ugresić, Baba Yaganın Yumurtası  
14 SONUÇ  

Kaynaklar

Önerilen Kaynaklar
Ders Kitabı  
Ek Kaynaklar Jaroslav Hašek, Aslan Asker Şvayk

Bruno Schulz, Tarçın Dükkanları

Ivo Andrić, Drina köprüsü

Stanislav Lem, Solaris

Milan Kundera, Varolmanın Dayanılmaz Hafifliği

Dubravka Ugresić, Baba Yaganın Yumurtası

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI
Dökümanlar  
Ödevler  
Sınavlar  

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Sunum 1 30
Katilim, Ödev 1 30
Ödev 1 40
Toplam   100
FİNALİN BAŞARIYA ORANI   40
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI   60
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 İngiliz ve Dünya Edebiyatı’nın yanında sosyal bilimleri kültür etik ve politika incelenir.        X    
2 Edebiyatla ilgili görüş bildirme ve analiz etme yeteneği kazandırma.       X    
3 Disiplinlerarası okuma sağlama       X    
4 Temel edebiyat kuramlarını geliştirme.     X      
5 Profesyonel ve etik sorumluluğa farkındalık sağlama.         X  
6 Etkili iletişim becerileri.     X      
7 Gelişen edebiyat hareketlerini takip etme    X        
8 Derste öğrendiğini hayatta pratik etme farkındalığı sağlama          X  
9 Çağdaş edebiyat ve kültürel çalışmalara dair genel bilgi sahibi olma.        X    
10 Edebiyat ve estetik anlamında araştırma yapma ve kaynak tarama.     X        

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlikler Sayısı Süresi

(Saat)

Toplam

İş Yükü

(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15X toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Sunum 1 10 10
Ödev 1 15 15
Toplam İş Yükü     115
Toplam İş Yükü / 25 (h)     4.6
Dersin AKTS Kredisi     5