• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
MATH 252
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
2
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
4
AKTS: 
7
Ön Koşul Dersleri: 
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu ders, karmaşık analiz, diferansiyel denklemler, diferansiyel ve integral hesap, diferansiyel geometri gibi matematikte birçok konunun temel direğini oluşturur. Analiz hakkında bu temel bilgilere sahip olmadan matematiğin bu alanlarını özümsemek olanaksızdır. Dersin amacı öğrencileri bu temel bilgi ile donatmaktır.
Dersin İçeriği: 

Fonksiyonların limitleri, sürekli fonksiyonlar. Ters fonksiyon teoremi, fonksiyon dizileri, uniform yakınsaklık. Uniform yakınsaklık için Cauchy kriteri. Türev, ortalama değer teoremi, L’Hopital kuralları, Taylor teoremi. Riemann toplamı, Riemann integre edilebilirliği. Sınırlılık teoremi. Riemann integre edilebilir fonksiyonlar, Cauchy kriteri, sıkıştırma teoremi, Riemann integre edilebilir fonksiyonlar sınıfı. Toplanabilirlik teoremi, kalkülüsün temel teoremi. Yerine koyma teoremi, Lebesgue integre edilebilirlik kriteri. Kısmi integrasyon, Kalanlı Taylor teoremi

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Problem Çözme
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı sınav, B: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Sıralanmış tam bir cisim olan gerçel sayıların yapısını kavrarlar; 2,3 1,2 A,B
2) Dizilerin ve serilerin yakınsaklığının nasıl ele alınacağını öğrenir; 1,2,4,7 1,2 A,B
3) Fonksiyonların limiti ve süreklilik kavramı konusunda uzmanlaşır; 2,3,4,7 1,2 A,B
4) Fonksiyonların türevlenebilirliğini öğrenir. 1,2,4,7 1,2 A,B
5) İntegrali ve Riemann integre edilebilir fonksiyonlar sınıfını öğrenir. 1,2,4,7 1,2 A,B

Dersin Akışı

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Fonksiyonların limitleri, Limit teoremleri, Cauchy yakınsaklık kriterleri Ders kitabı
2 Sürekli fonksiyonlar, Sürekli fonksiyonların bileşkesi, Aralıklar üzerinde süreklilik. Ders kitabı
3 Uniform süreklilik. Monoton fonksiyonlar. Ters fonksiyon teoremi. Ders kitabı
4 Sürekli ve monoton fonksiyonlar. Fonksiyon dizileri. Noktasal ve uniform yakınsaklık. Ders kitabı
5 Uniform yakınsaklık için Cauchy kriterleri. Ders kitabı
6 Türev, ortalama değer teoremi, L’Hopital kuralları, Taylor teoremi. Ders kitabı
7 Bölümlemeler ve etiketli bölümleme, Riemann toplamları, Riemann integre edilebilirliği Ders kitabı
8 İntegralin bazı özellikleri, Sınırlılık teoremi. Ders kitabı
9 Riemann integre edilebilir fonksiyonlar, Cauchy kriteri Ders kitabı
10 Sıkıştırma teoremi, Riemann integre edilebilir fonksiyon sınıfları Ders kitabı
11 Toplanabilirlik teoremi, Kalkülüsün temel teoremi Ders kitabı
12 Yerine koyma teoremi, Lebesgue integre edilebilirlik kriteri Ders kitabı
13 Bileşke teoremi, Çarpım teoremi Ders kitabı
14 Kısmi integrasyon, Kalanlı Taylor teoremi Ders kitabı

Kaynaklar

Ders Notu Robert G. Bartle,Donald R. Sherbert, Introduction to Real Anlaysis, Fourth Edition, John Wiley & Sons, Inc.(2011),ISBN-13: 978-0471433316ISBN-10: 9780471433316.

https://sciencemathematicseducation.files.wordpress.com/2014/01/0471433314realanalysis4.pdf

Diğer Kaynaklar Stephen Abbott, Understanding Analysis, Springer, 2. Edition (2015)

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar  
Ödevler  
Sınavlar  

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 2 70
Kısa Sınav   -
Ödev 3 30
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Matematiğin araştırma alanları (analiz, cebir, diferensiyel denklem ve geometri) için altyapı niteliğindeki limit, türev, integral, mantık, lineer cebir ve ayrık matematik konularında hesap yapabilme becerisi ne sahip olur.         x  
2 Matematiğin araştırma alanları hakkında temel bir bilgi birikimine ulaşır.         x  
3 Matematiğin araştırma alanları arasında ilişkiler kurabilme ve yorumlar.         x  
4 Matematik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.         x  
5 Mesleki etik ve sorumluluk bilincindedir.     x      
6 Etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.     x      
7 İlgi duyduğu alanlarda kendini geliştirir.       x    
8 Bilişim teknolojilerini tanıma, bunlardan uygun araçları seçme ve kullanma becerisine sahip olur.     x      
9 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.     x      

 

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (14x toplam ders saati) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ara Sınav (Bireysel çalışma dahil) 2 10 20
Kısa Sınav - - -
Ödev 3 5 15
Final (Bireysel çalışma dahil) 1 15 15
Toplam İş Yükü     176
Toplam İş Yükü / 25 (s)     7
Dersin AKTS Kredisi     7