Ana içeriğe atla

Matematik Bölümü FEDEK Akreditasyonu

Bölümümüz Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Komisyonu (FEDEK)* tarafından akreditasyonunu almıştır.

*FEDEK, FEF programlarının akreditasyonu konusunda Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından ulusal bir kalite güvence kuruluşu olarak tanınmaktadır. 

Bölümümüzün lisans programı 2019-2024 yılları arasında geçerli olan FEDEK akreditasyonuna sahiptir.

MATEMATİK BÖLÜMÜ LİSANS PROGRAMI ÖĞRETİM AMAÇLARI

ÖA1: Temel bir matematik eğitiminin sunulması;

ÖA1a. Matematik eğitimine giriş niteliğindeki limit, türev, integral hesap, mantık, lineer cebir, ayrık matematik gibi derslerin verilmesi. (FEDEK I,II,III,VI,VII)

ÖA1b. Matematiğin temel araştırma alanları olan; analiz, cebir, diferansiyel denklemler ve diferansiyel geometri gibi alt disiplinlerdeki temel derslerin verilmesi. (FEDEK I,II,III,VI,VII)

ÖA1c. Öğrencilere, danışman desteği ve uygun bir müfredat ile matematik ve ilgili alanlarda geniş bir seçmeli ders portföyü sunarak, kendi akademik kimliklerinin ve gelecek planlarının oluşmasının desteklenmesi. (FEDEK III,IV,V,VI,VII,XI)

ÖA2: Öğrencilerin entelektüel düzeylerini, sosyal sorumluluk anlayışlarını ve iletişim becerilerini geliştirmelerinin desteklenmesi;

ÖA2a. Öğrencilerin profesyonel alanları dışındaki bilgi ve beceri düzeylerini, mesleki ve sosyal etik bilinçlerini geliştirmelerinin desteklenmesi. (FEDEK VIII,X,XI)

ÖA2b. Öğrencilerin etkili iletişim kurabilen, disiplinler arası çalışma yapabilen bireyler olmasının desteklenmesi. Bilgiye ulaşma ve bilgi teknolojilerini kullanma becerilerinin arttırılması. Öğrencilerin lisans eğitimi süresince edindikleri akademik ve sosyal kimliklerini yaşam boyu öğrenme sürecine dönüştürmelerinin desteklemesi. (FEDEK V,IX)

 

MATEMATİK BÖLÜMÜ LİSANS PROGRAMI ÖĞRENİM ÇIKTILARI (PROGRAM ÇIKTILARI)

 

PÇ1. Matematiğin araştırma alanları (analiz, cebir, diferansiyel denklem ve geometri) için altyapı niteliğindeki limit, türev, integral, mantık, lineer cebir ve ayrık matematik konularında hesap yapabilme becerisi ne sahip olur. (FEDEK I, II)

PÇ2. Matematiğin araştırma alanları hakkında temel bir bilgi birikimine ulaşır. (FEDEK I, II)

PÇ3. Matematiğin araştırma alanları arasında ilişkiler kurabilme ve yorumlar. (FEDEK I, II, VI)

PÇ4. Matematik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur. (FEDEK I, II, III)

PÇ5. Mesleki etik ve sorumluluk bilincindedir. (FEDEK X)

PÇ6. Etkin iletişim kurma becerisine sahip olur. (FEDEK VIII)

PÇ7. İlgi duyduğu alanlarda kendini geliştirir. (FEDEK IV, VII, VIII, XI)

PÇ8. Bilişim teknolojilerini tanıma, bunlardan uygun araçları seçme ve kullanma becerisine sahip olur. (FEDEK V, VI)

PÇ9. Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. (FEDEK IX)

 

Program Çıktılarının Program Öğretim Amaçlarına Uyumu:

 

ÖA1a

ÖA1b

ÖA1c

ÖA2a

ÖA2b

PÇ1

 

 

 

 

PÇ2

 

 

 

 

PÇ3

 

 

 

 

 

PÇ4

 

 

 

 

PÇ5

 

 

 

 

PÇ6

 

 

 

 

PÇ7

 

 

 

 

 

PÇ8

 

 

 

PÇ9

 

 

 

 

 

MATEMATİK PROGRAMINA ÖZGÜ FEDEK ÖLÇÜTLERİ:

 

I. Kendi programları ile ilgili alanlarında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi.

II. Alanlarındaki problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.

III. Bir sistemi, süreci, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları çözme ve çağdaş yöntemleri uygulama becerisi.

IV. Öğretim programlarında alan dışı ders almış olması.

V. Alan uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçme, kullanma, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.

VI. Alanlarına göre tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, arşivleme, metin çözme ve yorumlama becerisi.

VII. Bireysel olarak ve takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.

VIII. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.

IX. Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi.

X. Mesleki etik ve sorumluluk bilinci.

XI. Alan uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri (Çevre sorunları, ekonomi, sürdürülebilirlik vb.) ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

 

Program Çıktılarının FEDEK Ölçütlerine Uyumu:

 

I

II

III

IV

V

VI

VII

VIII

IX

X

XI

PÇ1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PÇ2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PÇ3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PÇ4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PÇ5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PÇ6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PÇ7

 

 

 

 

 

 

 

PÇ8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PÇ9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Öğretim Amaçlarının FEDEK Ölçütlerine Uyumu:

 

I

II

III

IV

V

VI

VII

VIII

IX

X

XI

ÖA1a

 

 

 

 

 

 

 

 

ÖA1b

 

 

 

 

 

 

 

ÖA1c

 

 

 

 

 

ÖA2a

 

 

 

 

 

 

 

 

ÖA2b