Ön Koşul Dersleri:
Dersin Dili:
Türkçe
İngilizce
Dersin Amacı:
AB mevzuatı, İnsan hakları ve Nato ile ilgili olarak, İngilizce ve Türkçe dillerinde geliştirme ve siyasi kavramlara her iki dilde aşinalık edindirme.
Dersin İçeriği:
İnsan Hakları, Nato, AB mevzuatına ilişkin metinleri çevirme.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Yazılı sınav B. Sözlü sunum C. Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
1. Öğrenci, metin alımlama ve yorumlama yöntemlerini açıklar. | 5,6 | 1,2,3 | A,B,I |
2. Metin çözümleme yöntemlerini tanımlar ve uygular. | 2,3,5 | 1,2,3 | A,B,I |
3. Çeviri stratejilerini tanımlar ve yerinde kullanır. | 1,2,9,10 | 1,2,3 | A,B,I |
4. Temel terminolojiyi kullanır. | 3,5,6 | 1,2,3 | A,B,I |
5. Metin düzeltme ve iyileştirme yöntemlerini uygular. | 9,10 | 1,2,3 | A,B,I |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | AB mevzuatının temel unsurları | Internet makalesi AllfreeEssays.com |
3 | İnsan Hakları Nedir? | Encyclopedia Britannica makalesi |
4 | Siyasi ideolojiler( Marksizm, Liberalizm, Muhafazakarlık,Sivil Toplum, Demokrasinin kökenleri) | Ders kitabı |
5 | Türkiye gündeminden bir siyasi vaka | Gazete makalesi |
6 | Türkiye gündeminden bir siyasi süreç, bir yaklaşım biçimi | Gazete makalesi |
7 | Türkiye’nin Avrupa Birliği’ne katılım süreci | Basılı konferans |
8 | Ara sınav | |
9 | Türkiye’nin uluslararası arenadaki ilişkileri | Basılı araştırma |
10 | Amerikan anayasası ve Amerikan Başkanlık sistemi üzerine çalışma | Basılı konferans |
11 | Avrupa İnsan Hakları Deklerasyonu | Basılı resmi belge |
12 | Nato antlaşması Önsözü | Basılı resmi belge |
13 | Uluslararası Siyasi kuruluşlar , ve örgütlerin gündemlerinden yazışmalar | Basılmış belge |
14 | Türkiye gündeminde güncel bir siyasi sorun | Gazete makalesi |
15 | Genel tekrar ve terminoloji kitapçık çalışması | |
16 | Final sınavı |
Kaynaklar
Ders Notu |
The Context of Politics, International Human Rights in Context: Law, Politics, Morals. Henry J. Steiner, Philip alston, Ryan Goodman |
Diğer Kaynaklar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Kısa Sınav | 1 | 10 |
Ödev | 12 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çeviribilim alanında edindiği ileri düzeydeki kuram ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | X | |||||
2 | Çeviribilim alanındaki kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme. | X | |||||
3 | Kaynak ve hedef dillerin dilbilgisel, sözcüksel, anlamsal ve kültüre bağlı yapılarını açıklayabilme ve kullanabilme. | X | |||||
4 | Çeviribilim alanında araştırma yapabilmek için gerekli olan teknolojik araçlarla kaynaklara ulaşabilme. | X | |||||
5 | Kaynak ve hedef dildeki farklı türden metinlerin yapılarını, toplumsal ve kültürel işlevlerini açıklayabilme, çözümleyebilme ve dilden dile aktarabilme. | X | |||||
6 | Beşeri bilimlerin diğer dallarına ilişkin geliştireceği kuramsal bilgi ve becerisini çeviri edimine aktarabilme. | X | |||||
7 | Çevirmenin toplumsal rolüne yönelik bilgi ve becerilerini iş hayatında uygulayabilme. | X | |||||
8 | İkinci bir yabancı dili iyi düzeyde, üçüncü bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilme. | X | |||||
9 | Çeviri sürecinin aşamalarını, stratejilerini ve karşılaşılan sorunları tanımlayabilme ve bunların çözümüne ilişkin yöntemler geliştirebilme. | X | |||||
10 | Çeviri sürecinde kararlar alabilme, eleştiri yapabilme ve yaratıcılık gösterebilme. | X | |||||
11 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine olumlu yaklaşım gösterebilme. | X |
ECTS
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 1 | ||
Ödev | 12 | 3 | 36 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 178 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7.12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |