Toplumsal tabakalaşma teorileri, eşitsizlikler ve ideoloji; toplumsal sınıf, toplumsal cinsiyet, etnik ayrımcılık gibi başlıca eşitsizlikler, Türkiye’de eşitsizlikler
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
ÖÇ1) Sosyal eşitlik ve eşitsizlik kavramlarına dair sosyolojik bilgi edinirler |
3,5,6 |
1,2,3 |
A,C |
ÖÇ2) Sosyal eşitsizlik ve ideolojiler arasındaki bağlantıları öğrenirler |
3,5,6,8 |
1,2,3 |
A,C |
ÖÇ3) Eşitsizlik üzerine klasik ve modern sosyolojik teorileri öğrenirler |
3,5,6,8 |
1,2,3 |
A,C |
Öç3) Toplumsal cinsiyet, etnisite, medya gibi sosyal konuların eşitsizlikle ilgileri üzerine teorik bilgi edinir |
3,5,6,8 |
1,2,3 |
A,C |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
GİRİŞ |
|
2 |
EŞİTLİK KAVRAMI VE EŞİTLİK TİPLERİ |
|
3 |
TOPLUMSAL TABAKALAŞMANIN GENEL ÖZELLİKLERİ |
|
4 |
İDEOLOJİLER VE EŞİTSİZLİKLER |
|
5 |
KLASİK TEORİK YAKLAŞIMLAR |
|
6 |
MODERN TEORİK YAKLAŞIMLAR |
|
7 |
ARA SINAV |
|
8 |
TOPLUMSAL SINIF |
|
9 |
TOPLUMSAL CİNSİYET |
|
10 |
YOKSULLUK VE KADIN |
|
11 |
ETNİSİTE |
|
12 |
MEDYA VE EŞİTSİZLİKLER |
|
13 |
EŞİTSİZLİKLER VE EĞİTİM SİSTEMİ |
|
14 |
GENEL TEKRAR VE VAKA İNCELEMELERİ |
Kaynaklar
Ders Notu |
Kerbo, Harold. Social stratification and inequality: class conflict in historical, comparative, and global perspective. McGraw-Hill, 2009 |
Diğer Kaynaklar |
Rothman, Robert. Inequality and stratification: race, class, and gender. Pearson, 2004 Turner, Bryan. Equality. Routledge 1986 |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
60 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
40 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Sosyal bilimlerde araştırma yöntemlerine hakim, sosyolojik araştirmalar yapabilecek gerekli donanıma sahip bireyler yetiştirmek, |
X |
|||||
2 |
Sadece sosyoloji alanında değil farklı fakülte ve bölümlerden alınan dersler aracılığıyla disiplinlerarası bir bakış açısına sahip bireyler yetiştirmek, |
X |
|||||
3 |
Türkiye toplumunun başlıca konularına ve meselelerine hakim bireyler yetiştirmek, |
X |
|||||
4 |
Sosyolojinin temel temalarından “örgüt ve kurum sosyolojisi” konusuna hakim sosyal bilimciler yetiştirmek, |
X |
|||||
5 |
Sosyolojinin temel konularından “siyaset sosyolojisi ve toplumsal değişim” konularına hakim sosyal bilimciler yetiştirmek, |
X |
|||||
6 |
Sosyolojinin temel konularından “toplumsal eşitsizlikler/tabakalaşma” konusuna hakim sosyal bilimciler yetiştirmek |
X |
|||||
7 |
Sosyolojinin temel konularından “kültür ve toplum” konularına hakim sosyal bilimciler yetiştirmek |
X |
|||||
8 |
Sosyal bilimler kuramlarına ve sosyal bilimler tarihine hakim sosyal bilimciler yetiştirmek, |
X |
|||||
9 |
Sözlü ve yazılı şekilde kendini ifade edebilme becerisine sahip, akademik yazının ana gerekliliklerini bilen bireyler yetiştirmek, |
X |
|||||
10 |
Uluslararası kuruluşlarda görev alarak, dünyanın farklı coğrafyalarında proje geliştirebilecek düzeyde donanımlı bireyler yetiştirmek. |
X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
14 |
3 |
42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
24 |
5 |
80 |
Ara Sınav |
1 |
5 |
3 |
Final |
1 |
25 |
25 |
Toplam İş Yükü |
|
|
150 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
6 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
6 |