• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
SOC 350
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı öğrencilerin toplumsal tabakalaşma hakkında bilgi ve bu konuya teorik-tarihsel bakış açısı kazanmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği: 

Toplumsal tabakalaşma teorileri, eşitsizlikler ve ideoloji; toplumsal sınıf, toplumsal cinsiyet, etnik ayrımcılık gibi başlıca eşitsizlikler, Türkiye’de eşitsizlikler

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

ÖÇ1) Sosyal eşitlik ve eşitsizlik kavramlarına dair sosyolojik bilgi edinirler

3,5,6

1,2,3

A,C

ÖÇ2) Sosyal eşitsizlik ve ideolojiler arasındaki bağlantıları öğrenirler

3,5,6,8

1,2,3

A,C

ÖÇ3) Eşitsizlik üzerine klasik ve modern sosyolojik teorileri öğrenirler

3,5,6,8

1,2,3

A,C

Öç3) Toplumsal cinsiyet, etnisite, medya gibi sosyal konuların eşitsizlikle ilgileri üzerine teorik bilgi edinir

3,5,6,8

1,2,3

A,C

 

Dersin Akışı

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

GİRİŞ

 

2

EŞİTLİK KAVRAMI VE EŞİTLİK TİPLERİ

 

3

TOPLUMSAL TABAKALAŞMANIN GENEL ÖZELLİKLERİ

 

4

İDEOLOJİLER VE EŞİTSİZLİKLER

 

5

KLASİK TEORİK YAKLAŞIMLAR

 

6

MODERN TEORİK YAKLAŞIMLAR

 

7

ARA SINAV

 

8

TOPLUMSAL SINIF

 

9

TOPLUMSAL CİNSİYET

 

10

YOKSULLUK VE KADIN

 

11

ETNİSİTE

 

12

MEDYA VE EŞİTSİZLİKLER

 

13

EŞİTSİZLİKLER VE EĞİTİM SİSTEMİ

 

14

GENEL TEKRAR VE VAKA İNCELEMELERİ

 
 

Kaynaklar

Ders Notu

Kerbo, Harold. Social stratification and inequality: class conflict in historical, comparative, and global perspective. McGraw-Hill, 2009

Diğer Kaynaklar

Rothman, Robert.  Inequality and stratification: race, class, and gender. Pearson, 2004

Turner, Bryan. Equality. Routledge 1986

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

 

Ödevler

 

Sınavlar

 
 

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SIRA

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

40

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

60

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

40

Toplam

 

100

 

 

DERS KATEGORİSİ

Uzmanlık / Alan Dersleri

 

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

Sosyal bilimlerde araştırma yöntemlerine hakim, sosyolojik araştirmalar yapabilecek gerekli donanıma sahip bireyler yetiştirmek,

 

X

     

2

Sadece sosyoloji alanında değil farklı fakülte ve bölümlerden alınan dersler aracılığıyla disiplinlerarası bir bakış açısına sahip bireyler yetiştirmek,

     

X

 

3

Türkiye toplumunun başlıca konularına ve meselelerine hakim bireyler yetiştirmek,

       

X

4

Sosyolojinin temel temalarından “örgüt ve kurum sosyolojisi” konusuna hakim sosyal bilimciler yetiştirmek,

X

       

5

Sosyolojinin temel konularından “siyaset sosyolojisi ve toplumsal değişim” konularına hakim sosyal bilimciler yetiştirmek,

   

X

   

6

Sosyolojinin temel konularından “toplumsal eşitsizlikler/tabakalaşma” konusuna hakim sosyal bilimciler yetiştirmek

       

X

7

Sosyolojinin temel konularından “kültür ve toplum” konularına hakim sosyal bilimciler yetiştirmek

 

X

     

8

Sosyal bilimler kuramlarına ve sosyal bilimler tarihine hakim sosyal bilimciler yetiştirmek,

   

X

   

9

Sözlü ve yazılı şekilde kendini ifade edebilme becerisine sahip, akademik yazının ana gerekliliklerini bilen bireyler yetiştirmek,

X

       

10

Uluslararası kuruluşlarda görev alarak, dünyanın farklı coğrafyalarında proje geliştirebilecek düzeyde donanımlı bireyler yetiştirmek.

X

       
 

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati)

14

3

42

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)

24

5

     80

Ara Sınav

1

5

3

Final

1

25

25

Toplam İş Yükü

 

 

150

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

6

Dersin AKTS Kredisi

 

 

6