Ders genel olarak disiplinlerarası bir yaklaşım ile sosyoloji ve hukuk alanlarındaki konulara değinmektedir. İlk dersler hukuk üzerine sosyolojik teorileri, sonraki dersler ise, yasal kültür, yasal eylem ve yasal meslek gibi ampirik kavramlara teoırik yaklaşımları içermektedir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Öğrenci, yasal sosyoloji, hukuk ilmi, ve sağduyu konularında farklı perspektifleri tanımlama ve ayırt etme yeteneğine sahip olur |
8,7 |
1,2,3 |
A,C |
2) Öğrenci, bir araştırma önerisi hazırlarken sosyal-yasal teorileri uygulama şansına sahip olur
|
8,6 |
1,2,3 |
A,C |
3) Öğrenci, ana yasal sistem ve kanun çeşitleri hakkında bilgi sahibi olur ve çağdaş toplumlardaki yasal sistemler arasındaki benzerlik ve farklılıkları anlayabilecek düzeye gelir
|
3,4 |
1,2,3 |
A,C |
4) Öğrenci teorik ve ampirik bağlamda toplumsal kurum olarak hukuk ve toplumsal değişme arasındaki karşılıklı ilişkiyi kavrayıp açıklayabilir.
|
1,7 |
1,2,3 |
A,C |
5) Öğrenci, hukuk ve sosyoloji alanlarında gerçekleştirilecek niteliksel ve niceliksel araştırma yöntemlerine hakim olur
|
1,3 |
1,2,3 |
A,C |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Hukuk sosyolojisine giriş/ Bu altdisiplinin çalışma alanlarının belirlenmesi |
|
2 |
Hukuk nedir? Hukuk üzerine sosyolojik yaklaşım |
|
3 |
Hukuk, Yasal Sistemler ve Türkiye’deki Yasal Sistem çeşitleri |
|
4 |
Hukuk üzerine sosyolojik teoriler - I |
|
5 |
Hukuk üzerine sosyolojik teoriler - II |
|
6 |
20.yy.’da hukuk sosyolojisi |
|
7 |
Hukuk sosyolojisine mikrpo-sosyolojik yaklaşımlar |
|
8 |
Hukuk ve toplumsal kontrol |
|
9 |
Toplumsal değişmenin etkeni olarak hukuk |
|
10 |
Hukuk, güç ve ideoloji |
|
11 |
Yasal toplumsallaşma ve yasal kültür |
|
12 |
Yasal meslek |
|
13 |
Hakimler, mahkemeler, tartışmalar |
|
14 |
20.yy.’ın sonunda yasal pratiklerin değişimi |
|
Kaynaklar
Ders Notu |
Vago, Steven (2011). Law and Society. 10th ed. Upper Saddle River, New Jersey: Prentice Hall. |
Diğer Kaynaklar |
Cotterrell, Roger (1997). The Sociology of Law: An Introduction. 2nd ed. London: Butterworths. Deflem, M. (2008). Sociology of Law: Visions of Scholarly Tradition. Cambridge: Cambridge University Press. Milovanovic, Dragan (2003). Introduction to Sociology of Law. Monsey, NY: Criminal Justice Press. Sarat, Austin (ed.). (2004). The Blackwell Companion to Law and Society. Oxford, UK & Malden, MA: Blackwell Publishing. Sutton, John R. (2001). Law/Society: Origins interactions and change. London: Pine Forge Press. |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
|
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
50 |
Quizzes |
2 |
20 |
Assignment |
1 |
30 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
40 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
60 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Sosyal bilimlerde araştırma yöntemlerine hâkim, sosyolojik araştırmalar yapabilecek gerekli donanıma sahip bireyler yetiştirmek, |
|
|
X |
|
|
|
2 |
Sadece sosyoloji alanında değil farklı fakülte ve bölümlerden alınan dersler aracılığıyla disiplinlerarası bir bakış açısına sahip bireyler yetiştirmek, |
|
X |
|
|
|
|
3 |
Türkiye toplumunun başlıca konularına ve meselelerine hâkim bireyler yetiştirmek, |
|
|
|
X |
|
|
4 |
Sosyolojinin temel temalarından “örgüt ve kurum sosyolojisi” konusuna hâkim sosyal bilimciler yetiştirmek, |
|
|
|
|
X |
|
5 |
Sosyolojinin temel temalarından “siyaset sosyolojisi ve toplumsal değişim” konularına hâkim sosyal bilimciler yetiştirmek, |
|
X |
|
|
|
|
6 |
Sosyolojinin ana temalarından “toplumsal eşitsizlikler/tabakalaşma” konusuna hakim sosyal bilimciler yetiştirmek, |
|
|
X |
|
|
|
7 |
Sosyolojinin ana temalarından “kültür ve toplum” konularına hakim sosyal bilimciler yetiştirmek, |
|
X |
|
|
|
|
8 |
Sosyal bilimler kuramlarına ve sosyal bilimler tarihine hakim sosyal bilimciler yetiştirmek, |
|
|
|
|
X |
|
9 |
Sözlü ve yazılı şekilde kendini ifade edebilme becerisine sahip, akademik yazının ana gerekliliklerini bilen bireyler yetiştirmek, |
X |
|
|
|
|
|
10 |
Uluslararası kuruluşlarda görev alarak, dünyanın farklı coğrafyalarında proje geliştirebilecek düzeyde donanımlı bireyler yetiştirmek. |
|
X |
|
|
|
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) |
16 |
3 |
48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
7 |
105 |
Ara Sınav |
1 |
3 |
3 |
Ev ödevi |
1 |
5 |
5 |
Final |
1 |
10 |
10 |
Toplam İş Yükü |
|
|
171 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
6,8
|
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
7 |