Gündelik hayatın sosyolojisi, kültür, Kimlik, bir sosyal kurgu olarak sinema
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
ÖÇ1) Birer sosyal vak’a örnekleri olarak filmleri değerlendirmeyi öğrenir. |
1,3,5,7,8,9 |
1,2,3,4 |
D |
ÖÇ2) Sosyal teorileri gündelik hayata uygulamayı öğrenir. |
3,6, |
1,2,3,4 |
D |
ÖÇ3) Sosyal ve kültürel hayata dair kritik bir bakış edinir. |
1,2,3,4,6,7, |
1,2,3,4 |
D |
ÖÇ4) mikro-sosyoloji alanında formasyon kazanır |
1,7,8 |
1,2,3,4 |
D |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
Konuyla ilgili film ve okuma |
2 |
Kimlik |
Konuyla ilgili film ve okuma |
3 |
Eğitim |
Konuyla ilgili film ve okuma |
4 |
Toplumsal Cinsiyet |
Konuyla ilgili film ve okuma |
5 |
Irkçılık ve Etnik Ayrımcılık |
Konuyla ilgili film ve okuma |
6 |
Küreselleşme |
Konuyla ilgili film ve okuma |
7 |
Suç ve Sapkın davranış |
Konuyla ilgili film ve okuma |
8 |
Yoksulluk ve Sosyal Dışlanmışlık |
Konuyla ilgili film ve okuma |
9 |
Politika |
Konuyla ilgili film ve okuma |
10 |
İş Dünyası ve Profesyonel ilişkiler |
Konuyla ilgili film ve okuma |
11 |
Kentleşme |
Konuyla ilgili film ve okuma |
12 |
Din |
Konuyla ilgili film ve okuma |
13 |
Aile |
Konuyla ilgili film ve okuma |
14 |
Dönemin genel değerlendirmesi |
Konuyla ilgili film ve okuma |
Kaynaklar
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar |
Öğrenciye her hafta bir sonraki dersin filmi ve ilgili okuma materyali verilmektedir. |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
Her hafta verilen makale ve filmler |
Ödevler |
Haftanın filminin izlenmesi ve rapor yazılması |
Sınavlar |
Vize öğrencilerin dönem içinde izledikleri filmler ile ilgili yazdıkları raporların ortalamasındna oluşmaktadır. Final için öğrencinin belirlediği sosyal temaya uygun film verilmekte ve öğrenciden konu ile ilgili teorik içerikli bir makale istenmektedir. |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ödev |
13 |
100 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
60 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
40 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Sosyal bilimlerde araştırma yöntemlerine hâkim, sosyolojik araştırmalar yapabilecek gerekli donanıma sahip bireyler yetiştirmek, |
X |
|||||
2 |
Sadece sosyoloji alanında değil farklı fakülte ve bölümlerden alınan dersler aracılığıyla disiplinlerarası bir bakış açısına sahip bireyler yetiştirmek, |
X |
|||||
3 |
Türkiye toplumunun başlıca konularına ve meselelerine hâkim bireyler yetiştirmek, |
X |
|||||
4 |
Sosyolojinin temel temalarından “örgüt ve kurum sosyolojisi” konusuna hâkim sosyal bilimciler yetiştirmek, |
X |
|||||
5 |
Sosyolojinin temel temalarından “siyaset sosyolojisi ve toplumsal değişim” konularına hâkim sosyal bilimciler yetiştirmek, |
X |
|||||
6 |
Sosyolojinin ana temalarından “toplumsal eşitsizlikler/tabakalaşma” konusuna hakim sosyal bilimciler yetiştirmek, |
X |
|||||
7 |
Sosyolojinin ana temalarından “kültür ve toplum” konularına hakim sosyal bilimciler yetiştirmek, |
X |
|||||
8 |
Sosyal bilimler kuramlarına ve sosyal bilimler tarihine hakim sosyal bilimciler yetiştirmek, |
X |
|||||
9 |
Sözlü ve yazılı şekilde kendini ifade edebilme becerisine sahip, akademik yazının ana gerekliliklerini bilen bireyler yetiştirmek, |
X |
|||||
10 |
Uluslararası kuruluşlarda görev alarak, dünyanın farklı coğrafyalarında proje geliştirebilecek düzeyde donanımlı bireyler yetiştirmek. |
X |
ECTS
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
14 |
3 |
42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
Ödev |
14 |
3 |
42 |
Toplam İş Yükü |
|
|
126 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
5,04 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
5 |