Siyaset Sosyolojisi Tarihi, Siyaset Sosyolojisi Teorileri, İktidar, Kültür, Tarihsel Sosyoloji
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) İçinde yaşadığı toplumun gündemine hakim ve toplumsal sorunlara duyarlı bireyler yetiştirmek |
1,2,3 |
A,B |
|
2) Bireylerin siyasal davranışlarına etkide bulunan toplumsal etkenleri ve toplumsal yapılarla siyasal rejim ve süreçler arasındaki karşılıklı etkileşimi irdeleyip kavrayabilen bireyler yetiştirmek. |
1,2,3 |
A,B |
|
3) Özel olarak içinde yaşadıkları toplum, genel olarak ise dünya ölçeğinde mevcut eşitsizlikler ile bu eşitsizliklerin kurumsallaştırılıp meşrulaştırılma süreç ve dinamiklarini kavrayan, bu kavrayışı temel alarak yerel ve ulusal yönetim ile sivil toplum kuruluşlarının bu alanlarda proje ve sosyal politikalar oluşturmasına katkıda bulunabilecek bireyler yetiştimek. |
1,2,3 |
A,B |
|
4)Sözlü ve yazılı şekilde kendini ifade edebilen, akademik yazının ana gereklilikleri konusunda bilgi sahibi olan ve bu bilgiyi uygulayabilen bireyler yetiştirmek. |
1,2,3 |
A,B |
|
5) Ulusal ölçekteki kamu ve özel sektör kurum ve kuruluşları ile sivil toplum örgütlerinin yanı sıra uluslararası kuruluşların da istihdam şartlarını karşılayabilecek ve bu kuruluşlarda proje geliştirebilecek donanım ve yetilere sahip bireyler yetiştirmek. |
1,2,3 |
A,B |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
|
2 |
Siyaset Sosyolojisinin Doğuşu |
Siyaset Sosyolojisi Tarihi |
3 |
Siyaset Sosyolojisinin kapsamı |
Siyaset Sosyolojisi çalışmaları |
4 |
Klasik Okumalar: Max Weber ve Karl Marks |
Sosyoloji’nin klasik metinlerinde siyaset-toplum ilişkisi |
5 |
Klasik Okumalar: Foucault, Nietzche |
Foucault ve Nitzche’de Siyaset-Toplum İlişkisi |
6 |
Siyaset Sosyolojisi ve Çatışma Teorisi |
Çatışma Teorisi |
7 |
Ara-sınav |
|
8 |
Kültür, İktidar ve Siyaset |
Kültür Sosyolojisi ve İktidar |
9 |
Tarihsel Sosyoloji ve Toğlumda İktidar İlişkileri |
Tarihsel Sosyoloji |
10 |
Türkiye’de Siyaset Sosyolojisi I |
Türkiye’de Siyaset Sosyolojisi |
11 |
Türkiye’de Siyaset Sosyolojisi II |
Türkiye’de Siyaset Sosyolojisi |
12 |
Tahakküm Altında Siyaset: James S. Scott |
James Scott’unÇalışmaları |
13 |
Tahakküm Altında Siyaset: Asef Bayat |
Asef Bayat’ın Çalışmaları |
14 |
Genel Tartışma ve Dönemin Özeti |
Kaynaklar
Ders Notu |
Öğrencilere her hafta için okunacak makaleler verilmektedir. |
Diğer Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Derse Devam de Katılım |
1 |
20 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
40 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
60 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Sosyal bilimlerde araştırma yöntemlerine hâkim, sosyolojik araştırmalar yapabilecek gerekli donanıma sahip bireyler yetiştirmek, |
X |
|||||
2 |
Sadece sosyoloji alanında değil farklı fakülte ve bölümlerden alınan dersler aracılığıyla disiplinlerarası bir bakış açısına sahip bireyler yetiştirmek, |
X |
|||||
3 |
Türkiye toplumunun başlıca konularına ve meselelerine hâkim bireyler yetiştirmek, |
X |
|||||
4 |
Sosyolojinin temel temalarından “örgüt ve kurum sosyolojisi” konusuna hâkim sosyal bilimciler yetiştirmek, |
X |
|||||
5 |
Sosyolojinin temel temalarından “siyaset sosyolojisi ve toplumsal değişim” konularına hâkim sosyal bilimciler yetiştirmek, |
X |
|||||
6 |
Sosyolojinin ana temalarından “toplumsal eşitsizlikler/tabakalaşma” konusuna hakim sosyal bilimciler yetiştirmek, |
X |
|||||
7 |
Sosyolojinin ana temalarından “kültür ve toplum” konularına hakim sosyal bilimciler yetiştirmek, |
X |
|||||
8 |
Sosyal bilimler kuramlarına ve sosyal bilimler tarihine hakim sosyal bilimciler yetiştirmek, |
X |
|||||
9 |
Sözlü ve yazılı şekilde kendini ifade edebilme becerisine sahip, akademik yazının ana gerekliliklerini bilen bireyler yetiştirmek, |
X |
|||||
10 |
Uluslararası kuruluşlarda görev alarak, dünyanın farklı coğrafyalarında proje geliştirebilecek düzeyde donanımlı bireyler yetiştirmek. |
X |
ECTS
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
14 |
3 |
42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
7 |
98 |
Ara Sınav |
1 |
3 |
3 |
Final |
1 |
3 |
3 |
Toplam İş Yükü |
|
|
146 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
5,84 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
6 |