Modernleşme, Küreselleşme ve Türkiye
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Öğrenciler modernleşme teorilerini analiz ederek eleştirel bir bakış açısı geliştirirler |
3,8 |
1,2,3 |
A,C |
2) Öğrenciler küreselleşme teorilerini analiz ederek eleştirel bir bakış açısı geliştirler |
3.8 |
1,2,3 |
A,C |
3) Öğrenciler modernleşme ve küreselleşme ekseninde Türkiye’nin durumu hakkında kapsamlı bir analiz geliştirirler |
2,3,8 |
1,2,3 |
A,C |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
GİRİŞ : MODERNİTEYİ ANLAMAK |
|
2 |
MODERNİTE VE SOSYOLOJİK TEORİLER |
|
3 |
POSTMODERNITE KAVRAMI |
|
4 |
MODERNİTE VE KİTLESEL YIKIM |
|
5 |
KÜRESELLEŞME |
|
6 |
KÜRESEL RİSK TOPLUMU |
|
7 |
ARA SINAV |
|
8 |
KÜRESELLEŞME’NİN İNSANİ BOYUTU |
|
9 |
KÜRESELLEŞME, SİVİL TOPLUM VE TÜRKİYE |
|
10 |
KÜRESELLEŞME, KİMLİK VE TÜRKİYE |
|
11 |
İSTANBUL KENTİNDE NEO-LİBERALİZM VE KÜRESELLEŞME |
|
12 |
FARKLI COĞRAFYALARDA KÜRESELLEŞME |
|
13 |
21. YÜZYILDA MODERNLEŞME |
|
14 |
21. YÜZYILDA KÜRESELLEŞME |
|
15 |
GENEL TARTIŞMA |
|
16 |
FİNAL SINAVI |
|
Kaynaklar
Ders Notu |
Derste verilen kitaplar, makaleler ve kitap bölümleri |
Diğer Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
Dokümanlar |
Makaleler, Kitaplar ve Kitap bölümleri |
Ödevler |
Sınıfta sunum |
Sınavlar |
Ara sınav ve Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
80 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Ödev |
1 |
20 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
1 |
60 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
1 |
40 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|
|
Sosyal bilimlerde araştırma yöntemlerine hâkim, sosyolojik araştırmalar yapabilecek gerekli donanıma sahip bireyler yetiştirmek, |
|
|
x |
|
|
|
|
Sadece sosyoloji alanında değil farklı fakülte ve bölümlerden alınan dersler aracılığıyla disiplinlerarası bir bakış açısına sahip bireyler yetiştirmek, |
|
|
|
x |
|
|
|
Türkiye toplumunun başlıca konularına ve meselelerine hâkim bireyler yetiştirmek, |
|
|
|
|
X |
|
|
Sosyolojinin temel temalarından “örgüt ve kurum sosyolojisi” konusuna hâkim sosyal bilimciler yetiştirmek, |
|
|
x |
|
|
|
|
Sosyolojinin temel temalarından “siyaset sosyolojisi ve toplumsal değişim” konularına hâkim sosyal bilimciler yetiştirmek, |
|
|
|
X |
|
|
|
Sosyolojinin ana temalarından “toplumsal eşitsizlikler/tabakalaşma” konusuna hakim sosyal bilimciler yetiştirmek, |
|
|
|
X |
|
|
|
Sosyolojinin ana temalarından “kültür ve toplum” konularına hakim sosyal bilimciler yetiştirmek, |
|
|
x |
|
|
|
|
Sosyal bilimler kuramlarına ve sosyal bilimler tarihine hakim sosyal bilimciler yetiştirmek, |
|
|
|
X |
|
|
|
Sözlü ve yazılı şekilde kendini ifade edebilme becerisine sahip, akademik yazının ana gerekliliklerini bilen bireyler yetiştirmek, |
|
|
|
X |
|
|
|
Uluslararası kuruluşlarda görev alarak, dünyanın farklı coğrafyalarında proje geliştirebilecek düzeyde donanımlı bireyler yetiştirmek. |
|
X |
|
|
|
|
|
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
16 |
3 |
48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
6 |
90 |
Ara Sınav |
1 |
10 |
21 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
1 |
15 |
15 |
Final |
1 |
25 |
25 |
Toplam İş Yükü |
|
|
199 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
7,88 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
8 |