Bu ders kapsamında, Alman sosyoloji ekolünün tarihsel oluşumuna; kuramsal yapısına; toplumsal yaklaşımı ve analizine, Alman sosyologların bakış açılarının ışığında değinilecektir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Alman sosyolojisinin tarihsel gelişimini inceler. |
1,2,3,7,8 |
1,2,3 |
A,C |
2) Alman sosyologların topluma bakış açılarını inceler. |
1,2,6,7,9,10 |
1,2,3 |
A,C |
3) Toplumu ve kültürü Alman sosyologların farklı bakış açıları çerçevesinde analiz eder. |
1,5,6,7,8,10 |
1,2,3 |
A,C |
4) Alman sosyolojisinin temel kavramlarına ve kuramlarına değinir. |
1,2,8,9,10 |
1,2,3 |
A,C |
5) Alman sosyoloji Ekolünün günümüz sosyolojik konularına ve sorunlarına olan yaklaşımını inceler. |
1,2,6,7,8,9,10 |
1,2,3 |
A,C |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
GİRİŞ : ALMANYADA SOSYAL BİLİMLERİN DOĞUŞU |
|
2 |
ALMANYA’DA FELSEFE VE SOSYAL BİLİMLERİN GELİŞİMİ |
|
3 |
KARL MARX VE SOSYOLOJİSİ |
|
4 |
FERDİNAND TÖNNİES VE SOSYOLOJİSİ |
|
5 |
MAX WEBER VE SOSYOLOJİSİ I |
|
6 |
MAX WEBER VE SOSYOLOJİSİ II |
|
7 |
ARA SINAV |
|
8 |
GEORG SİMMEL VE SOSYOLOJİSİ; ALMAN SOSYOLOJİ TOPLULUĞU |
|
9 |
FRANKFURT EKOLÜNÜN DOĞUŞU |
|
10 |
FRANKFURT EKOLÜNÜN SOSYOLOGLARI: THEODOR ADORNO, MAX HORKHEİMER |
|
11 |
FRANKFURT EKOLÜNÜN SOSYOLOGLARI: HERBERT MARCUSE |
|
12 |
FRANKFURT EKOLÜNÜN SOSYOLOGLARI : JÜRGEN HABERMAS |
|
13 |
ULRİCH BECK VE SOSYOLOJİSİ |
|
14 |
ALMAN SOSYOLOJİSİNİN GÜNÜMÜZ ARAŞTIRMALARI |
|
15 |
GENEL DEĞERLENDİRME |
|
16 |
FİNAL SINAVI |
|
Kaynaklar
Ders Notu |
Derste verilen makaleler ve kitap bölümleri |
Diğer Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
Dokümanlar |
Makaleler, Kitap bölümleri |
Ödevler |
Sınıfta sunum |
Sınavlar |
Ara sınav ve Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
80 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Ödev |
1 |
20 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
1 |
60 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
1 |
40 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
||
1 |
Sosyal bilimlerde araştırma yöntemlerine hâkim, sosyolojik araştırmalar yapabilecek gerekli donanıma sahip bireyler yetiştirmek, |
|
|
|
|
x |
|
2 |
Sadece sosyoloji alanında değil farklı fakülte ve bölümlerden alınan dersler aracılığıyla disiplinlerarası bir bakış açısına sahip bireyler yetiştirmek, |
|
|
|
X |
|
|
3 |
Türkiye toplumunun başlıca konularına ve meselelerine hâkim bireyler yetiştirmek, |
X |
|
|
|
|
|
4 |
Sosyolojinin temel temalarından “örgüt ve kurum sosyolojisi” konusuna hâkim sosyal bilimciler yetiştirmek, |
|
|
X |
|
||
5 |
Sosyolojinin temel temalarından “siyaset sosyolojisi ve toplumsal değişim” konularına hâkim sosyal bilimciler yetiştirmek, |
|
|
|
X |
|
|
6 |
Sosyolojinin ana temalarından “toplumsal eşitsizlikler/tabakalaşma” konusuna hakim sosyal bilimciler yetiştirmek, |
|
|
|
X |
|
|
7 |
Sosyolojinin ana temalarından “kültür ve toplum” konularına hakim sosyal bilimciler yetiştirmek, |
|
|
|
|
X |
|
8 |
Sosyal bilimler kuramlarına ve sosyal bilimler tarihine hakim sosyal bilimciler yetiştirmek, |
|
|
|
X |
|
|
9 |
Sözlü ve yazılı şekilde kendini ifade edebilme becerisine sahip, akademik yazının ana gerekliliklerini bilen bireyler yetiştirmek, |
|
|
|
X |
|
|
10 |
Uluslararası kuruluşlarda görev alarak, dünyanın farklı coğrafyalarında proje geliştirebilecek düzeyde donanımlı bireyler yetiştirmek. |
|
|
|
X |
|
ECTS
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
16 |
3 |
48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
Ara Sınav |
1 |
10 |
10 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
1 |
8 |
8 |
Final |
1 |
15 |
15 |
Toplam İş Yükü |
|
|
123 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
4,92 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
5 |