Ödev olarak verilen metinlerin sınıf içinde tartışılması ve yazım alıştırmaları yoluyla öğrenciler bu metinlerin yazarlarının temel fikir ve argümanlarını saptar, çözümler ve ifade eder. Ayrıca öğrenciler kendi fikirlerini de sistematik olarak yazılı biçimde ifade eder.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları Bu dersi tamamladığında öğrenci: |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
|
9 |
1,2,3 |
A,C |
|
9 |
1,2,3 |
A,C |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Ders Programı ve Derse Giriş |
Ders Programı |
2 |
*) Kavram: Suç (ss.79-81) *) Ders Anlatım: Akademik Yazım ve Özet Yazımı |
*) Kavram: Suç (ss.79-81)
|
3 |
*) Kavramlar: Kurumsal suçlar (s.81); Organize suçlar (s.82); Beyaz yakalı suçluluk (s.84) *) Ders anlatım: Yazın Araştırması Yazım Rehberi |
*) Kavramlar: Kurumsal suçlar (s.81); Organize suçlar (s.82); Beyaz yakalı suçluluk (s.84)
|
4 |
*) Metin(1): “White Collar Criminality” (ss.5-8) *) Kütüphane Oryantasyonu |
*) Metin(1): “Beyaz Yakalı Suçluluk” (ss.5-8)
|
5 |
*) Kavramlar: Kırık Cam Suç Teorisi (s.81); Radikal, Marksist Suç Teorileri (ss.82-83); Zimbardo Hapishane Deneyi (s.94) |
*) Kavramlar: Kırık Cam Suç Teorisi (s.81); Radikal, Marksist Suç Teorileri (ss.82-83); Zimbardo Hapishane Deneyi (s.94)
|
6 |
*) Metin(1) devam: “White Collar Criminality” (ss.9-12) |
*) Metin(1) devam: “White Collar Criminality” (ss.9-12) |
7 |
*) Metin(1) devam: “White Collar Criminality” (ss.13-16) |
*) Metin(1) devam: “White Collar Criminality” (ss.13-16) |
8 |
*) Metin(2): “ENRON” (ss.19-23) |
*) Metin(2): “ENRON” (ss.19-23) |
9 |
*) Kavramlar: Sapkınlık ve Suç (ss.88-89); Kadınlar ve Sapkınlık (ss.90-91) *) Metin (3): “From Pink to White with Various Shades of Embezzlement: Women Who Commit White-Collar Crimes” (ss. 27-32)
|
*) Kavramlar: Sapkınlık ve Suç (ss.88-89); Kadınlar ve Sapkınlık (ss.90-91)
*) Metin (3): “From Pink to White with Various Shades of Embezzlement: Women Who Commit White-Collar Crimes” |
10 |
ARA SINAV |
|
11 |
*) Metin (3) devam: “From Pink to White with Various Shades of Embezzlement: Women Who Commit White-Collar Crimes” (ss. 33-38)
|
*) Metin (3) devam: “From Pink to White with Various Shades of Embezzlement: Women Who Commit White-Collar Crimes” (ss. 33-38)
|
12 |
*) Metin (3) devam: “From Pink to White with Various Shades of Embezzlement: Women Who Commit White-Collar Crimes” (ss. 39-44) |
*) Metin (3) devam: “From Pink to White with Various Shades of Embezzlement: Women Who Commit White-Collar Crimes” (pp.39-44) |
13 |
*) Metin (4): Media Portrayal of White-Collar Crime (ss.55,57,59) *) Metin (5): “Crime in the World of Art” (ss.63-67) |
*) Metin (4): Media Portrayal of White-Collar Crime (ss.55,57,59) *) Metin (5): “Crime in the World of Art” (ss.63-67)
|
14 |
5. Kısa Sınav *) Metin (5) devam: “Crime in the World of Art” (ss.68-72) |
*) Metin (5) devam: “Crime in the World of Art” (ss.68-72) |
Kaynaklar
Ders Notu |
Öğretim Üyesi tarafından derlenen ders kitabı |
Diğer Kaynaklar |
- |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
|
Ödevler |
Yazın Araştırması |
Sınavlar |
Ara Sınav; Kısa Sınavlar; Dönem Ödevi |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Kısa Sınavlar |
5 |
50 |
Ara Sınav |
1 |
50 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
40 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
60 |
Toplam |
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Sosyal bilimlerde araştırma yöntemlerine hâkim, sosyolojik araştırmalar yapabilecek gerekli donanıma sahip bireyler yetiştirmek, |
x |
|||||
2 |
Sadece sosyoloji alanında değil, farklı fakülte ve bölümlerden alınan dersler aracılığıyla disiplinlerarası bakış açısına sahip bireyler yetiştirmek, |
x |
|||||
3 |
Türkiye toplumunun başlıca konularına ve meselelerine hâkim bireyler yetiştirmek, |
x |
|||||
4 |
Sosyolojinin temel temalarından “örgüt ve kurum sosyolojisi” konusuna hâkim sosyal bilimciler yetiştirmek, |
x |
|||||
5 |
Sosyolojinin temel temalarından “siyaset sosyolojisi ve toplumsal değişim” konularına hâkim sosyal bilimciler yetiştirmek, |
x |
|||||
6 |
Sosyolojinin temel temalarından “toplumsal eşitsizlikler/tabakalaşma” konusuna hâkim sosyal bilimciler yetiştirmek, |
x |
|||||
7 |
Sosyolojinin ana temalarından “kültür ve toplum” konularına hâkim sosyal bilimciler yetiştirmek, |
x |
|||||
8 |
Sosyal bilimler kuramlarına ve sosyal bilimler tarihine hâkim sosyal bilimciler yetiştirmek, |
x |
|||||
9 |
Sözlü ve yazılı şekilde kendini ifade edebilme becerisine sahip, akademik yazının ana gerekliliklerini bilen bireyler yetiştirmek, |
x |
|||||
10 |
Uluslararası kuruluşlarda görev alarak, dünyanın farklı coğrafyalarında proje geliştirebilecek düzeyde donanımlı bireyler yetiştirmek. |
x |
|
ECTS
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
16 |
3 |
48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
11 |
154 |
Ara Sınav |
1 |
14 |
14 |
Dönem Ödevi |
1 |
45 |
45 |
Toplam İş Yükü |
|
|
261 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
10,4 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
10 |