• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
RLL 253
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
Dersin amacı, öğrencilerin metin türlerini tanımasını sağlamak, gramer v içerik özelliklerine göre analiz becerilerini geliştirmek, eserlerin ideolojik ve estetik değerlerini algılama yeteneklerini kullanmalarını sağlamaktır. Rus dil ve kültürüne özgün yapısal ve içerik farklılıkları açıklamaktır.
Dersin İçeriği: 

Metin türlerinin incelenmesi, farklı metin türlerinin farklı amaçlara yönelik örneklerle analizi, metne yansıyan ve gerek kültür açısından anlam kaybına neden olabilecek unsurların tespiti. 

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Ders Yöntemi, 2. Örnek Olay Yöntemi, 3. Problem Çözme Yöntemi, 4. Tartışma Yöntemi, 5. Gösteri Yöntemi, 6. Grup Çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Ara Sınav B: Final C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

Dersin Öğrenme Çıktıkları Program Öğrenme Çıktıkları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1)Öğrenci metin türlerine karşı bilinç kazanır.  1,2 1.4.5 A,B,C
2) Öğrencinin metin türlerini tanıyarak ve özelliklerinin bilincine vararak çeviri amaçlı metin çözümlemesi yapacak düzeye gelmesi beklenir.  6 1.4.5 A,B,C
3) Sözcük dağarcıkları genişleyecek.  6.7.8 1.4.5 A,B,C
4) Metin çözümleme yöntemlerini kavrayacaklardır. 7,8 1.4.5 A,B,C
5) Okuduğu metni doğru algılama becerisi geliştirilecektir. 9,12 1.4.5 A,B,C
6) Daha hızlı okuma yeteceği geliştirilecektir.  9,12 1.4.5 A,B,C

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular  
1 Giriş: Analiz khudozhestvennogo teksta  
2 Khudozhestvennoe proizvedenie i ego svoystva   
3 Analiz struktury khudozhestvennogo proizvedeniya   
4 Analiz struktury khudozhestvennogo proizvedeniya (proizvedenie)  
5 Tselostnıy analiz khudozhestvennogo teksta   
6 Analiz epicheskogo teksta   
7 Vspomogatelnıy analiz khudozhestvennogo proizvedeniya  
8 Vize   
9 Struktura teksta i arhitektonika estetichnogo obyekta (na primer “fatalista” M.Y. Lermentova)  
10 Analiz poeticheskogo teksta (na primere poemy “Solovyiniy sad” A.A.Bloka i stihotvoreniy F.İ.Tyutçeva)   
11 Analiz dramatiçeskogo teksta   
12 Analiz fragmenta   
13 Analiz tsikla   
13 Sonuç  
14 Final Sınavı  

Kaynaklar

 

KAYNAKLAR
Ders Notları Çertov, V. Antipova, A. (2007) Slovo-Obraz-Smysl Filologiçeskiy analiz proizvedeniya. Moskova Drofa Yayınevi. 
Diğer Kaynaklar  

 

Materyal Paylaşımı

 

 

MATERYAL PAYLAŞIMI
Dökümanlar Roman, Drama, Şiir, filmler ve slayt gösteri. Rus Edebiyatı ile ilgili filimler. 
Ödevler F. Tiutchev “O, kak ubiystvenno mı lebim…” (Yorum Yazısı)
Sınavlar  

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 70
Ödev 1 30
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

 

 

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Rusçanın; dilbilgisel, biçimbilimsel, sözdizimsel, anlambilimsel ve kullanımbilimsel yapısını aktif olarak kullanma becerisi edinir.      x    
2 Rus dilinin anlamsal ve kültüre bağlı yapıları açıklayabilme ve kullanabilme becerisine ulaşır.      x    
3 Rus edebiyatının başlangıcından günümüze kadarki gelişimini bilir, bu süreçteki edebi metinleri filolojik açıdan değerlendirir, eleştirisini yapar.          
4 Rus edebiyatının Doğu ve Batı edebiyatları ile etkileşimini inceler.          
5 Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlama becerisini geliştirir.           
6 Rus dilindeki farklı türden metinlerin yapılarını, sosyal ve kültürel işlevlerini açıklayabilme, çözümleyebilme ve anadiline aktarabilme becerisi edinir.        x  
7 Dil, edebiyat, kültüroloji ve çeviribilim kuramlarının temellerin oluşturan yakın disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur; disiplinlerarası okuma yapma ve çözümleme becerisi kazanır.      x    
8 Alanında akademik düzeyde araştırma yapabilecek temelbilgi ve becerileri edinir, uluslararası düzeyde güncel araştırma ve gelişmeleri takip edebilmesini sağlayacak bilgi teknolojilerinden yararlanır.        x  
9 Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve kamusal hizmet alanında uygulamasını sağlayacak becerileri edinir.        x  
10 Etkin iletişim kurma becerisi.          
11 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır.           
12 Alanında gerçekleştirilen bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinliklere  katılır.      x    
13 Yaşam boyu öğrenme ilkesi edinir.           

 

 

 

ECTS

 

 

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi

(Saat)

Toplam

İş Yükü

(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dâhildir: 15x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 8 8
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü     163
Toplam İş Yükü / 25 (s)     5.32
Dersin AKTS Kredisi     5