Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Dersin amacı, öğrencilerin metin türlerini tanımasını sağlamak, gramer v içerik özelliklerine göre analiz becerilerini geliştirmek, eserlerin ideolojik ve estetik değerlerini algılama yeteneklerini kullanmalarını sağlamaktır. Rus dil ve kültürüne özgün yapısal ve içerik farklılıkları açıklamaktır.
Dersin İçeriği:
Metin türlerinin incelenmesi, farklı metin türlerinin farklı amaçlara yönelik örneklerle analizi, metne yansıyan ve gerek kültür açısından anlam kaybına neden olabilecek unsurların tespiti.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Ders Yöntemi, 2. Örnek Olay Yöntemi, 3. Problem Çözme Yöntemi, 4. Tartışma Yöntemi, 5. Gösteri Yöntemi, 6. Grup Çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Ara Sınav B: Final C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıkları | Program Öğrenme Çıktıkları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1)Öğrenci metin türlerine karşı bilinç kazanır. | 1,2 | 1.4.5 | A,B,C |
2) Öğrencinin metin türlerini tanıyarak ve özelliklerinin bilincine vararak çeviri amaçlı metin çözümlemesi yapacak düzeye gelmesi beklenir. | 6 | 1.4.5 | A,B,C |
3) Sözcük dağarcıkları genişleyecek. | 6.7.8 | 1.4.5 | A,B,C |
4) Metin çözümleme yöntemlerini kavrayacaklardır. | 7,8 | 1.4.5 | A,B,C |
5) Okuduğu metni doğru algılama becerisi geliştirilecektir. | 9,12 | 1.4.5 | A,B,C |
6) Daha hızlı okuma yeteceği geliştirilecektir. | 9,12 | 1.4.5 | A,B,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | |
1 | Giriş: Analiz khudozhestvennogo teksta | |
2 | Khudozhestvennoe proizvedenie i ego svoystva | |
3 | Analiz struktury khudozhestvennogo proizvedeniya | |
4 | Analiz struktury khudozhestvennogo proizvedeniya (proizvedenie) | |
5 | Tselostnıy analiz khudozhestvennogo teksta | |
6 | Analiz epicheskogo teksta | |
7 | Vspomogatelnıy analiz khudozhestvennogo proizvedeniya | |
8 | Vize | |
9 | Struktura teksta i arhitektonika estetichnogo obyekta (na primer “fatalista” M.Y. Lermentova) | |
10 | Analiz poeticheskogo teksta (na primere poemy “Solovyiniy sad” A.A.Bloka i stihotvoreniy F.İ.Tyutçeva) | |
11 | Analiz dramatiçeskogo teksta | |
12 | Analiz fragmenta | |
13 | Analiz tsikla | |
13 | Sonuç | |
14 | Final Sınavı |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notları | Çertov, V. Antipova, A. (2007) Slovo-Obraz-Smysl Filologiçeskiy analiz proizvedeniya. Moskova Drofa Yayınevi. |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Roman, Drama, Şiir, filmler ve slayt gösteri. Rus Edebiyatı ile ilgili filimler. |
Ödevler | F. Tiutchev “O, kak ubiystvenno mı lebim…” (Yorum Yazısı) |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 70 |
Ödev | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Rusçanın; dilbilgisel, biçimbilimsel, sözdizimsel, anlambilimsel ve kullanımbilimsel yapısını aktif olarak kullanma becerisi edinir. | x | ||||
2 | Rus dilinin anlamsal ve kültüre bağlı yapıları açıklayabilme ve kullanabilme becerisine ulaşır. | x | ||||
3 | Rus edebiyatının başlangıcından günümüze kadarki gelişimini bilir, bu süreçteki edebi metinleri filolojik açıdan değerlendirir, eleştirisini yapar. | |||||
4 | Rus edebiyatının Doğu ve Batı edebiyatları ile etkileşimini inceler. | |||||
5 | Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlama becerisini geliştirir. | |||||
6 | Rus dilindeki farklı türden metinlerin yapılarını, sosyal ve kültürel işlevlerini açıklayabilme, çözümleyebilme ve anadiline aktarabilme becerisi edinir. | x | ||||
7 | Dil, edebiyat, kültüroloji ve çeviribilim kuramlarının temellerin oluşturan yakın disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur; disiplinlerarası okuma yapma ve çözümleme becerisi kazanır. | x | ||||
8 | Alanında akademik düzeyde araştırma yapabilecek temelbilgi ve becerileri edinir, uluslararası düzeyde güncel araştırma ve gelişmeleri takip edebilmesini sağlayacak bilgi teknolojilerinden yararlanır. | x | ||||
9 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve kamusal hizmet alanında uygulamasını sağlayacak becerileri edinir. | x | ||||
10 | Etkin iletişim kurma becerisi. | |||||
11 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. | |||||
12 | Alanında gerçekleştirilen bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. | x | ||||
13 | Yaşam boyu öğrenme ilkesi edinir. |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi
(Saat) |
Toplam
İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dâhildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 163 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5.32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |