• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
TLL 214
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
2
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Amacı: 
Öğrencilere Dünya edebiyatında öykü ve roman türlerinin doğuşunu, gelişimini ve değişimini tanıtmaktır. Ayrıca seçilmiş metinlerle Batı Edebiyatı’na genel bir bakışı mümkün kılmak da amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: 

Batı Edebiyatı’na giriş niteliği taşıyan bu ders roman ve öykü türlerini ele alır; bu türlerin Batı Edebiyatı tarihindeki yerlerini ve özelliklerini Fransız, Alman, İngiliz, Rus, A.B.D. ve Güney Amerika edebiyatlarından seçilen metinlerle açıklar ve tartışır. Bu metinler, Yeni ve Çağdaş Türk Edebiyatına etkileri açısından da incelenir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Ders, 14: Laboratuvar, 15: Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
C. Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Öykü türünün doğuşunu öğrenir. 1,2,3 A
2) Öykü türünün tarih içindeki gelişim ve değişimini saptar. 1,2,3 A
3) Roman türünün nasıl ortaya çıktığını teşhis eder. 1,2,3 A
4) Roman türünün tarih içindeki gelişim ve değişimini saptar. 1,2,3 A
5) Öykü türünden çeşitli örnekler okur. 1,2,3 A
6) Roman türünden çeşitli örnekler okur. 1,2,3 A
7) Öykü ve roman türleri arasında çözümlemeler ve karşılaştırmalar yapar 1,2,3 A

 

Dersin Akışı

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş  
2 Batı Edebiyatında öykünün ilk örnekleri  
3 Batı Edebiyatında öykünün gelişimi  
4 Batı Edebiyatından seçilen öykülerin okunması , çözümlenmesi ve yorumlanması  
5 Batı Edebiyatından seçilen öykülerin okunması , çözümlenmesi ve yorumlanması  
6 Batı Edebiyatında romanın ilk örnekleri  
7 Batı Edebiyatında romanın gelişimi  
8 Batı Edebiyatından seçilmiş romanların okunması , çözümlenmesi ve yorumlanması  
9 Batı Edebiyatından seçilmiş romanların okunması , çözümlenmesi ve yorumlanması  
10 Batı Edebiyatından seçilmiş romanların okunması , çözümlenmesi ve yorumlanması  
11 Batı Edebiyatından seçilmiş roman ve öyküler arasında karşılaştırmalar  
12 Batı Edebiyatından seçilmiş roman ve öyküler arasında karşılaştırmalar  
13 Batı Edebiyatından seçilmiş roman ve öyküler arasında karşılaştırmalar  
14 Genel değerlendirme ve tekrar  

 

 

Kaynaklar

Ders Notu X
Diğer Kaynaklar Poe, Edgar Allan Poe. Bütün Hikayeleri (İthaki)

Flaubert, Gustave. Üç Hikaye (İletişim)

Tolstoy, Lev. İvan İlyiç’in Ölümü (İletişim)

Kafka, Franz. Dönüşüm (Can)

Joyce, James. Dublinliler (İletişim)

Camus, Albert. Yabancı (Can)

Marquez, Gabriel Garcia. Albay’a Mektup Yok (Can)

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar  
Ödevler  
Sınavlar  

 

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav    
Ödev    
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   60
Yıl içinin Başarıya Oranı   40
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Türk dilini sesbilgisel, sesbilimsel, biçimbilimsel, sözdizimsel, anlambilimsel ve kullanımbilimsel açılardan incelemeye dönük bilgileri edinir.     X      
2 Türkçeyi anlaşılır ve etkin bir biçimde kullanma becerisine ulaşır.         X  
3 Türk dilinin başlangıcından günümüze kadarki edebi metinlerini hem filolojik açıdan hem de çağdaş edebiyat ve dilbilim kuramlarının ışığında değerlendirir, Doğu ve Batı edebiyatları ile karşılaştırarak eleştirisini yapar. X          
4 Dil ve edebiyat kuramlarının temellerini oluşturan yakın disiplinlere  ilişkin bilgi sahibi olur; disiplinlerarası okuma yapma ve çözümleme

becerisi edinir.

        X  
5 Alanında akademik düzeyde araştırma yapabilecek temel bilgi ve becerileri edinir; uluslararası platformda ortaya konan güncel araştırma ve gelişmeleri takip edebilmesini olanaklı kılacak bilgi

teknolojilerinden yararlanır.

    X      
6 Bireysel ya da bir çalışma grubunun üyesi olarak, Türk Dili ve Edebiyatı alanında karşılaştığı pratik ve/ya kuramsal sorunları tanımlar, betimler ve bu sorunlara somut veriler ışığında çözümler üretir; veri ve çözümlerini alandaki diğer uzmanlarla ulusal ve/ya uluslararası ortamlarda paylaşır, tartışmaya açar.   X        
7 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır.     X      
8 Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve

kamusal hizmet alanlarında uygulamaya sokar.

    X      
9 Alanında gerçekleştirilen bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. Benzeri etkinliklerin yaratılmasında ve hazırlanmasında görev üstlenir.     X      
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve bunu gerçekleştirmeye dönük becerileri edinir.     X      

 

ECTS

Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 20 2 40
Ara Sınav 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü     115
Toplam İş Yükü / 25 (s)     115/25:

   4,6

Dersin AKTS Kredisi     5