Batı Edebiyatı’na giriş niteliği taşıyan bu ders roman ve öykü türlerini ele alır; bu türlerin Batı Edebiyatı tarihindeki yerlerini ve özelliklerini Fransız, Alman, İngiliz, Rus, A.B.D. ve Güney Amerika edebiyatlarından seçilen metinlerle açıklar ve tartışır. Bu metinler, Yeni ve Çağdaş Türk Edebiyatına etkileri açısından da incelenir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
|
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Batı Edebiyatında öykünün ilk örnekleri | |
3 | Batı Edebiyatında öykünün gelişimi | |
4 | Batı Edebiyatından seçilen öykülerin okunması , çözümlenmesi ve yorumlanması | |
5 | Batı Edebiyatından seçilen öykülerin okunması , çözümlenmesi ve yorumlanması | |
6 | Batı Edebiyatında romanın ilk örnekleri | |
7 | Batı Edebiyatında romanın gelişimi | |
8 | Batı Edebiyatından seçilmiş romanların okunması , çözümlenmesi ve yorumlanması | |
9 | Batı Edebiyatından seçilmiş romanların okunması , çözümlenmesi ve yorumlanması | |
10 | Batı Edebiyatından seçilmiş romanların okunması , çözümlenmesi ve yorumlanması | |
11 | Batı Edebiyatından seçilmiş roman ve öyküler arasında karşılaştırmalar | |
12 | Batı Edebiyatından seçilmiş roman ve öyküler arasında karşılaştırmalar | |
13 | Batı Edebiyatından seçilmiş roman ve öyküler arasında karşılaştırmalar | |
14 | Genel değerlendirme ve tekrar |
Kaynaklar
|
Materyal Paylaşımı
|
Değerlendirme Sistemi
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk dilini sesbilgisel, sesbilimsel, biçimbilimsel, sözdizimsel, anlambilimsel ve kullanımbilimsel açılardan incelemeye dönük bilgileri edinir. | X | |||||
2 | Türkçeyi anlaşılır ve etkin bir biçimde kullanma becerisine ulaşır. | X | |||||
3 | Türk dilinin başlangıcından günümüze kadarki edebi metinlerini hem filolojik açıdan hem de çağdaş edebiyat ve dilbilim kuramlarının ışığında değerlendirir, Doğu ve Batı edebiyatları ile karşılaştırarak eleştirisini yapar. | X | |||||
4 |
Dil ve edebiyat kuramlarının temellerini oluşturan yakın disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur; disiplinlerarası okuma yapma ve çözümleme
becerisi edinir. |
X | |||||
5 |
Alanında akademik düzeyde araştırma yapabilecek temel bilgi ve becerileri edinir; uluslararası platformda ortaya konan güncel araştırma ve gelişmeleri takip edebilmesini olanaklı kılacak bilgi
teknolojilerinden yararlanır. |
X | |||||
6 | Bireysel ya da bir çalışma grubunun üyesi olarak, Türk Dili ve Edebiyatı alanında karşılaştığı pratik ve/ya kuramsal sorunları tanımlar, betimler ve bu sorunlara somut veriler ışığında çözümler üretir; veri ve çözümlerini alandaki diğer uzmanlarla ulusal ve/ya uluslararası ortamlarda paylaşır, tartışmaya açar. | X | |||||
7 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. | X | |||||
8 |
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve
kamusal hizmet alanlarında uygulamaya sokar. |
X | |||||
9 | Alanında gerçekleştirilen bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. Benzeri etkinliklerin yaratılmasında ve hazırlanmasında görev üstlenir. | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve bunu gerçekleştirmeye dönük becerileri edinir. | X |
ECTS
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 20 | 2 | 40 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
115/25:
4,6 |
||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |