Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Dersin amacı Slovakça yazılı ve sözlü ifade becerilerinin geliştirilmesi.
Dersin İçeriği:
Dilin gramer kurallarına uygun bir şekilde pratik olarak kullanılabilmesi becerisinin geliştirilmesi. |
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Ders Anlatımı, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Gösterim, 5: Takım Çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A.Yazılı sınav B. Doğru-Yanlış C. Sözlü Sınav
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları (Bu dersi alan bir öğrenci dönem sonunda): | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Öğrencinin kendini Slovakça olarak ifade edebilmesi. | 1.2.8.10 | 1,2,3,4,5 | A,B,C |
2. Slovakça kişi veya yer anlatımı yapabilmek. | 1,2,8,11 | 1,2,3,4,5 | A,B,C |
3. Yeni kelimelerin öğrenilmesi. | 4.6.8.13 | 1,2,3,4,5 | A,B,C |
4. Farklı konularda kompozisyon yazabilmek. | 1.2.9.12 | 1,2,3,4,5 | A,B,C |
5. Slovakça gramer kurallarını yazımda uygulamak. | 3,6,7,12 | 1,2,3,4,5 | A,B,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Slovak kültürüne giriş (Slovakça) | |
2 | Slovak tarihi: Habsburg İmparatorluğu ve Birinci Cumhuriyet (Slovakça) | Sözlük okuma |
3 | Slovak tarihi: Komünizm ve Komünizm sonrası (Slovakça) | Sözlük okuma |
4 | Folk literature | Sözlük okuma |
5 | Klasik şiir | Sözlük okuma |
6 | Children’s literature | Sözlük okuma |
7 | Ödev sunumu ve genel değerlendirme | Sözlük okuma |
8 | Ara Sınavı | Sözlük okuma |
9 |
Slovak filmi: 'Çarmıhta Alışveriş'
Faşizm ve Slovak Devleti |
Sözlük okuma |
10 |
Slovak filmi: 'Pembe Düşler'
Azınlık sorunları: Romanlar |
Sözlük okuma |
11 |
Slovak filmi: 'Aday'
Slovakya'da güncel politika |
Sözlük okuma |
12 | Slovak medyası: gazeteler (KOBİ, Dennik N) ve TV (TA3) | Sözlük okuma |
13 | Ödev sunumu | Sözlük okuma |
14 | Genel değerlendirme | Sözlük okuma |
15 | Final Sınavı |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
Krížom Krážom (R. Kamenarová, Bratislava, 2016) |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Öğretim elemanı tarafından sağlanacaktır |
Ödevler | |
Sınavlar | Ara Sınav, Kısa Sınav |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Kısa Sınav | 2 | 10 |
Ödev | 2 | 20 |
Toplam | 60 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gramer, morfoloji, sözdizimi, anlam ve sistematik yapının kullanımı | X | |||||
2 | Slovak dilinin anlamsal ve kültürel yapısının açıklanması | X | |||||
3 | Slovak kültürünün Avrupa kültürü ile olan ilişkisinin incelenmesi | X | |||||
4 | Edebiyat akımlarının sosyal ve evrensel boyutlarının anlaşılması | X | |||||
5 | Dil biliminin temelini oluşturan disiplinler hakkında bilgi sahibi olmak | X | |||||
6 | Disiplinler arası okuma ve analiz becerileri kazanmak | X | |||||
7 | Öğrencinin kendi akademik alanında araştırma yapabilecek bilgi ve beceri sahip olması | X | |||||
8 | Başarılı iletişim kurma becerisi geliştirmek | X | |||||
9 | Profesyonel ve Etik bilinç ve sorumluluk kazanmak | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenme prensibi geliştirmek | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi
(Saat) |
Toplam
İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dâhildir: 15 x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 129 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5.16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |