• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
RLL 371
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
Dersin amacı Slovakça yazılı ve sözlü ifade becerilerinin geliştirilmesi.
Dersin İçeriği: 
Dilin gramer kurallarına uygun bir şekilde pratik olarak kullanılabilmesi becerisinin geliştirilmesi. 

 

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Ders Anlatımı, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Gösterim, 5: Takım Çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A.Yazılı sınav B. Doğru-Yanlış C. Sözlü Sınav

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

Dersin Öğrenme Çıktıları (Bu dersi alan bir öğrenci dönem sonunda): Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1). Öğrencinin kendini Slovakça olarak ifade edebilmesi. 1.2.8.10 1,2,3,4,5 A,B,C
2). Slovakça kişi veya yer anlatımı yapabilmek. 1,2,8,11 1,2,3,4,5 A,B,C
3). Yeni kelimelerin öğrenilmesi. 4.6.8.13 1,2,3,4,5 A,B,C
4). Farklı konularda kompozisyon yazabilmek.  1,2,9,12 1,2,3,4,5 A,B,C
5). Slovakça gramer kurallarını yazımda uygulamak. 3,6,7,12 1,2,3,4,5 A,B,C

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş  
2 Sıfatlar, zamirler, isimler ve egzersizler

Okuma: ‘Vitajte na Slovensku’

Sözlük okuma
3 Sayılar, isimler ve egzersizler

Okuma: ‘Ahoj, ja som Johanna’

Sözlük okuma
4 Edatlar ve egzersizler 

Okuma: ‘Internát’

Sözlük okuma
5 Fiiler, kipler ve egzersizler 

Okuma: ‘Mestá a miesta’

Sözlük okuma
6 Yardımcı Fiiller ve egzersizler

Okuma: ‘Dnes máme oslavu’

Sözlük okuma
7 Zamanı söyleme ve egzersizler

Okuma: ‘V reštaurácii’

Sözlük okuma
8 Ödev sunumu ve genel değerlendirme  Sözlük okuma
9 Ara Sınavı Sözlük okuma
10 Zarf cümlecikleri ve egzersizler

Okuma: ‘Na univerzite’

Sözlük okuma
11 Amaç cümleleri ve egzersizler

Okuma: ‘Vo firme’

Sözlük okuma
12 Hareket fiilleri ve egzersizler

Okuma: ‘Na konferencii’

Sözlük okuma
13 Etken/Edilgen çatı ve egzersizler 

Okuma: ‘Noviny’

Sözlük okuma
14 Ödev sunumu ve genel değerlendirme Sözlük okuma
15 Final Sınavı  

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu  

 

Krížom Krážom (R. Kamenarová, Bratislava, 2016)

Diğer Kaynaklar  

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar Öğretim elemanı tarafından sağlanacaktır
Ödevler  
Sınavlar Ara Sınav, Kısa Sınav

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Quizler 2 10
Ödev 2 20
Toplam   60
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Gramer, morfoloji, sözdizimi, anlam ve sistematik yapının kullanımı.     X      
2 Slovak dilinin anlamsal ve kültürel yapısının açıklanması.        X    
3 Slovak kültürünün Avrupa kültürü ile olan ilişkisinin incelenmesi.        X    
4 Edebiyat akımlarının sosyal ve evrensel boyutlarının anlaşılması.     X      
5 Dil biliminin temelini oluşturan disiplinler hakkında bilgi sahibi olmak.     X      
6 Disiplinlerarası okuma ve analiz becerileri kazanmak.      X      
7 Öğrencinin kendi akademik alanında araştırma yapabilecek bilgi ve beceri sahip olması.       X      
8 Başarılı iletişim kurma becerisi geliştirmek.        X    
9 Profesyonel ve Etik bilinç ve sorumluluk kazanmak.          X  
10 Yaşam boyu öğrenme prensibi geliştirmek.     X      

ECTS

 

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi

(Saat)

Toplam

İş Yükü

(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dâhildir: 15 x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Ara Sınav 1 6 6
Ödev 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü     126
Toplam İş Yükü / 25 (s)     5.04
Dersin AKTS Kredisi     5