Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Dersin amacı Slovakça yazılı ve sözlü ifade becerilerinin geliştirilmesi.
Dersin İçeriği:
Dilin gramer kurallarına uygun bir şekilde pratik olarak kullanılabilmesi becerisinin geliştirilmesi. |
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Ders Anlatımı, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Gösterim, 5: Takım Çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A.Yazılı sınav B. Doğru-Yanlış C. Sözlü Sınav
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları (Bu dersi alan bir öğrenci dönem sonunda): | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1). Öğrencinin kendini Slovakça olarak ifade edebilmesi. | 1.2.8.10 | 1,2,3,4,5 | A,B,C |
2). Slovakça kişi veya yer anlatımı yapabilmek. | 1,2,8,11 | 1,2,3,4,5 | A,B,C |
3). Yeni kelimelerin öğrenilmesi. | 4.6.8.13 | 1,2,3,4,5 | A,B,C |
4). Farklı konularda kompozisyon yazabilmek. | 1,2,9,12 | 1,2,3,4,5 | A,B,C |
5). Slovakça gramer kurallarını yazımda uygulamak. | 3,6,7,12 | 1,2,3,4,5 | A,B,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 |
Sıfatlar, zamirler, isimler ve egzersizler
Okuma: ‘Vitajte na Slovensku’ |
Sözlük okuma |
3 |
Sayılar, isimler ve egzersizler
Okuma: ‘Ahoj, ja som Johanna’ |
Sözlük okuma |
4 |
Edatlar ve egzersizler
Okuma: ‘Internát’ |
Sözlük okuma |
5 |
Fiiler, kipler ve egzersizler
Okuma: ‘Mestá a miesta’ |
Sözlük okuma |
6 |
Yardımcı Fiiller ve egzersizler
Okuma: ‘Dnes máme oslavu’ |
Sözlük okuma |
7 |
Zamanı söyleme ve egzersizler
Okuma: ‘V reštaurácii’ |
Sözlük okuma |
8 | Ödev sunumu ve genel değerlendirme | Sözlük okuma |
9 | Ara Sınavı | Sözlük okuma |
10 |
Zarf cümlecikleri ve egzersizler
Okuma: ‘Na univerzite’ |
Sözlük okuma |
11 |
Amaç cümleleri ve egzersizler
Okuma: ‘Vo firme’ |
Sözlük okuma |
12 |
Hareket fiilleri ve egzersizler
Okuma: ‘Na konferencii’ |
Sözlük okuma |
13 |
Etken/Edilgen çatı ve egzersizler
Okuma: ‘Noviny’ |
Sözlük okuma |
14 | Ödev sunumu ve genel değerlendirme | Sözlük okuma |
15 | Final Sınavı |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
Krížom Krážom (R. Kamenarová, Bratislava, 2016) |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Öğretim elemanı tarafından sağlanacaktır |
Ödevler | |
Sınavlar | Ara Sınav, Kısa Sınav |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Quizler | 2 | 10 |
Ödev | 2 | 20 |
Toplam | 60 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gramer, morfoloji, sözdizimi, anlam ve sistematik yapının kullanımı. | X | |||||
2 | Slovak dilinin anlamsal ve kültürel yapısının açıklanması. | X | |||||
3 | Slovak kültürünün Avrupa kültürü ile olan ilişkisinin incelenmesi. | X | |||||
4 | Edebiyat akımlarının sosyal ve evrensel boyutlarının anlaşılması. | X | |||||
5 | Dil biliminin temelini oluşturan disiplinler hakkında bilgi sahibi olmak. | X | |||||
6 | Disiplinlerarası okuma ve analiz becerileri kazanmak. | X | |||||
7 | Öğrencinin kendi akademik alanında araştırma yapabilecek bilgi ve beceri sahip olması. | X | |||||
8 | Başarılı iletişim kurma becerisi geliştirmek. | X | |||||
9 | Profesyonel ve Etik bilinç ve sorumluluk kazanmak. | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenme prensibi geliştirmek. | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi
(Saat) |
Toplam
İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dâhildir: 15 x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5.04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |