Dersin Amacı:
Disipline hakim olmanın amacı gelişimi hakkında fikir vermektir. Rus tiyatro sanatının çeşitli tarihi seçkin yönetmenlerin, oyuncuların, oyun yazarlarının çalışmaları ve dramasının başyapıtlarını tanımak.
Dersin İçeriği:
Dersin İçeriği |
Rus tiyatrosunun önceki dönemden şimdiki zamana kadarki gelişimi incelenecektir. |
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatma Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Ara Sınav B: Final C: Ödev D:Quiz
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıkları |
Program Öğrenme Çıktıkları | Öğretim Yöntemleri |
Ölçme
Yöntemleri |
1)Disipline hakim olmanın bir sonucu olarak, öğrenci sadece Rus tiyatrosunun tarihsel gelişiminin özelliklerini değil, aynı zamanda tiyatro sanatının oluşumu ve gelişimi alanında bilgi sahibi olmak. |
2, 4, 5 |
1, 4, 5 |
A,B,C,D |
2) Modern Rus Tiyatrosu hakkında bilgi almak.
3) Kültürel, bölgesel, eğitimsel sorunların başarılı çözümü. |
2, 3, 4 |
1, 4, 5 |
A,B,C,D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular |
Ön Hazırlık
(Önkoşulları yoktu) |
1 | Zarojdenie i formirovanie russkogo teatra. |
Kültürün
temelleri |
2 | Russkiy teatr postsovetskogo perioda. | Kültürün temelleri |
3 | Razvitie opernogo teatralnogo iskusstva. | Kültürün temelleri |
4 | Razvitie baletnogo teatralnogo iskusstva (Rudolf Nureev/ Anna Pavlova, Galina Ulanova, Maya Plisetskaia). | Kültürün temelleri |
5 | Vedushie teatry Moskvy. | Kültürün temelleri |
6 | Vedushie teatry St.Peterburga. Mariinskiy teatır. | Kültürün temelleri |
7 | Russkaya klassika na teatral’nyh podmostkah | Kültürün temelleri |
8 | ARA SINAVI | |
9 | Teatralnie postanovki russkoy klassiki na mirovoy scene | Kültürün temelleri |
10 | Scenicheskoe voploshenie proizvedeniy Bulgakova | Kültürün temelleri |
11 | Kulturnoe nasledie: Teatr Sovremennik | Kültürün temelleri |
12 | Kulturnoe nasledie: Teatr na Taganke | Kültürün temelleri |
13 | Kulturnoe nasledie: Bolshoy Teatr | Kültürün temelleri |
14 | Kulturnoe nasledie: MXAT (Chekhov, “Chayka”) | Kültürün temelleri |
15 | Seminar po teme: "Teatr i Kino: za i protiv” | Kültürün temelleri |
16 | FINAL SINAVI |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı | История русского театра. М.: Эксмо, 2011. 477 с. («Российская императорская библиотека»).http://teatr-lib.ru/Library/Histotry_evr/history/#_Toc292628965 |
Diğer kaynaklar | Рерберг И. И. История здания Большого театра // История русского театра. М.: Эксмо, 2011; http://teatr-lib.ru/Library/Histotry_evr/history/#_Toc292628965 |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dökümanlar | Arşiv makaleler, Filmler, Slaytlar |
Ödevler | Sunum, Kompozisyon |
Sınavlar | Yorum (Yazılı ve Sözlü) |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESI |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Quiz | 1 | 20 |
Katılım (Devamlılık, Ders içi iletişim) | 1 | 40 |
Ödev | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTIKLARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıkları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Rus Dili ve Edebiyatı alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. | x | |||||
2 | Rus Dili ve Edebiyatı alanındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar. | x | |||||
3 | Alannındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | x | |||||
4 | Rus Dili ve Edebiyatı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | x | |||||
5 | Rus Dili ve Edebiyatı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-oğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında, kullanır, çözümler ve uygular. | x | |||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar. | x | |||||
7 | Rus Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili bilgiler toplar, çözümler, yorumlar ve İlgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. | x | |||||
8 | Alanındaki bilgilerle kişisel ve kurumsal gelişimi planlar. | x | |||||
9 | Rus Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | x | |||||
10 | Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir. | x | |||||
11 | Alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. | x |
ECTS
AKTS/İŞ YÜKÜ TABLOSU
|
|||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi
(Saat) |
Toplam
İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü/ 25 (s) | 5.6 | ||
Dersin AKTS kredisi | 6 |