• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
RLL 370
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Amacı: 
Disipline hakim olmanın amacı gelişimi hakkında fikir vermektir. Rus tiyatro sanatının çeşitli tarihi seçkin yönetmenlerin, oyuncuların, oyun yazarlarının çalışmaları ve dramasının başyapıtlarını tanımak.
Dersin İçeriği: 

Dersin İçeriği

Rus tiyatrosunun önceki dönemden şimdiki zamana kadarki gelişimi incelenecektir.

 
Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatma Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Ara Sınav B: Final C: Ödev D:Quiz

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

 

Dersin Öğrenme Çıktıkları

Program Öğrenme Çıktıkları Öğretim Yöntemleri Ölçme

Yöntemleri

1)Disipline hakim olmanın bir sonucu olarak, öğrenci sadece Rus tiyatrosunun tarihsel gelişiminin özelliklerini değil, aynı zamanda tiyatro sanatının oluşumu ve gelişimi alanında bilgi sahibi olmak.  

2, 4, 5

 

1, 4, 5

 

A,B,C,D

2) Modern Rus Tiyatrosu hakkında bilgi almak.

3) Kültürel, bölgesel, eğitimsel sorunların başarılı çözümü.

 

2, 3, 4

 

1, 4, 5

 

A,B,C,D

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık

(Önkoşulları yoktu)

1 Zarojdenie i formirovanie russkogo teatra. Kültürün

temelleri

2 Russkiy teatr postsovetskogo perioda. Kültürün temelleri
3 Razvitie opernogo teatralnogo iskusstva. Kültürün temelleri
4 Razvitie baletnogo teatralnogo iskusstva (Rudolf Nureev/ Anna Pavlova, Galina Ulanova, Maya Plisetskaia).  Kültürün temelleri
5 Vedushie teatry Moskvy.  Kültürün temelleri
6 Vedushie teatry St.Peterburga. Mariinskiy teatır. Kültürün temelleri
7 Russkaya klassika na teatral’nyh podmostkah Kültürün temelleri
8 ARA SINAVI  
9 Teatralnie postanovki russkoy klassiki na mirovoy scene Kültürün temelleri
10 Scenicheskoe voploshenie proizvedeniy Bulgakova  Kültürün temelleri
11 Kulturnoe nasledie: Teatr Sovremennik Kültürün temelleri
12 Kulturnoe nasledie: Teatr na Taganke Kültürün temelleri
13 Kulturnoe nasledie: Bolshoy Teatr Kültürün temelleri
14 Kulturnoe nasledie: MXAT (Chekhov, “Chayka”) Kültürün temelleri
15 Seminar po teme: "Teatr i Kinoza i protiv” Kültürün temelleri
16 FINAL SINAVI  

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Kitabı История русского театра. М.: Эксмо, 2011. 477 с. («Российская императорская библиотека»).http://teatr-lib.ru/Library/Histotry_evr/history/#_Toc292628965
Diğer kaynaklar Рерберг И. И. История здания Большого театра // История русского театра. М.: Эксмо, 2011; http://teatr-lib.ru/Library/Histotry_evr/history/#_Toc292628965

Materyal Paylaşımı

 

MATERYAL PAYLAŞIMI

Dökümanlar Arşiv makaleler, Filmler, Slaytlar
Ödevler Sunum, Kompozisyon
Sınavlar Yorum (Yazılı ve Sözlü)

Değerlendirme Sistemi

 

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESI
Ara Sınav 1 30
Quiz   1 20
Katılım (Devamlılık, Ders içi iletişim) 1 40
Ödev 1 10
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTIKLARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıkları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Rus Dili ve Edebiyatı alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.         x  
2 Rus Dili ve Edebiyatı alanındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.       x    
3 Alannındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.         x  
4 Rus Dili ve Edebiyatı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.       x    
5 Rus Dili ve Edebiyatı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-oğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında, kullanır, çözümler ve uygular.         x  
6 Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.         x  
7 Rus Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili bilgiler toplar, çözümler, yorumlar ve İlgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.         x  
8 Alanındaki bilgilerle kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.       x    
9 Rus Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.         x  
10 Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.   x        
11 Alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.         x  

ECTS

 

AKTS/İŞ YÜKÜ TABLOSU

 

Etkinlik SAYISI Süresi

(Saat)

Toplam

İş Yükü

(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 8 8
Ödev 1 10 10
Final  1 10 10
Toplam İş Yükü     140
Toplam İş Yükü/ 25 (s)     5.6
Dersin AKTS kredisi      6