Dersin Koordinatörü:
Dersin Amacı:
Rusya tarihinin genel hatları ve önemli olaylarıyla öğrenilmesi ile Rus tarihi ve kültürüyle ilgili daha geniş bilgilerin kazanılmasını sağlamak.
Dersin İçeriği:
Bu ders, Rus tarihi bağlamında, Rusya ile ilgili kültürel, toplumsal, siyasal yapının değişim ve dönüşümlerini içermektedir. |
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Tartışma, 3: Soru-Cevap
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Ara Sınav, B: Ödev, C: Final
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Doğu Slavları hakkında genel bilgi edinir. Rusyada devletçiliğin oluşumuyla ilgili bilgi kazanır | 5,6,12,13 | 1,2,3 | A,B,C |
2) Moğol istilası dönemi hakkında olumlu ve olumsuz düşünceleri öğrenir. Rusyada çarlık sisteminin şekillenmesi konusunu görür. | 5,6,12,13 | 1,2,3 | A,B,C |
3) Rusyanın iç ve dış politikasına dair görüş kazanır. Kiyev Rus Devletinin Knezliklere parçalanması hakkında bilgi sahibi olur. | 5,6,12,13 | 1,2,3 | A,B,C |
4)Moskova Rus Devletinin oluşum ve gelişimini inceler15-16-17.yy.larda Rus kültür özelliklerini irdeler. | 5,6,12,13 | 1,2,3 | A,B,C |
5) Romanovlar sülalesinin hakimiyete gelişini analiz eder. Osmanlı-Rusya savaşlarıyla ilgili bilgileri okur. | 5,6,12,13 | 1,2,3 | A,B,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Genel Giriş | |
1 | 19. yılların başlarında Rusya’nın yayılmacı politikası |
Kaynak
gösterme |
2 | Fransızlara karşı vatan savaşı. | Okuma-araştırma |
3 | Borodino çatışması | Okuma-araştırma |
4 | Aralık ayaklanması | Okuma-araştırma |
5 | Devlet yönetimiyle ilgili ilk reformlar | Okuma araştırma |
6 | 19. yy ın ikinci yarısında Rusya’nın iç ve dış politikası | Okuma araştırma |
7 | 1905 devrimi ve anayasal rejim denemesi | Okuma araştırma |
8 | Ara Sınav | |
9 | I. Dünya savaşı döneminde Rusya’nın politikası 1917 devrimi | Okuma araştırma |
10 | Sovyet hâkimiyetinin kurulması. Rusya’da iç savaş ve dış müdahale | Okuma araştırma |
11 | Sovyetler Birliğinin kurulması devletin ilk dönemlerdeki iç ve dış politikası | Okuma araştırma |
12 | II. Dünya savaşı ve Rusya’nın II Vatan savaşı | Okuma araştırma |
13 | Sovyetler Birliğinin 1950-60lı iç ve dış politikası | Okuma araştırma |
14 | Sovyetler Birliğinin 1960-80li yıllarda iç ve dış politikası | |
15 | Final Sınav | Okuma araştırma |
Kaynaklar
ÖNERİLEN KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı | V. V. Fortunatov, Noveyşeya istoriya Rossii v litsah 1917-2008 |
Ek Kaynaklar | Ot Rusi do Rossii — L.N.Gumılyov, İstoriya Rossii История России S.F.Platonov, İstoriya, Rossii ot Rürika do Putina: lüdi,sobıtiya, datı. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Sözlük, slayt, okuma, gazete, dergi,makale, Rusya ve Türkiye Arşiv belgeleri |
Ödevler | Araştırma, proje |
Sınavlar | Ara Sınav, Kısa Sınav, Ödev |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 50 |
Kısa Sınav | 2 | 20 |
Ödev | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Rusçanın; dilbilgisel, biçimbilimsel, sözdizimsel, anlambilimsel ve kullanımbilimsel yapısını aktif olarak kullanma becerisi edinir. | X | ||||
2 | Rus dilinin anlamsal ve kültüre bağlı yapılarını açıklayabilme ve kullanabilme becerisine ulaşır. | x | ||||
3 | Rus edebiyatının başlangıcından günümüze kadar ki gelişimini bilir, bu süreçteki edebi metinleri filolojik açıdan değerlendirir, eleştirisini yapar. | X | ||||
4 | Rus edebiyatının Doğu ve Batı edebiyatları ile etkileşimini inceler. | X | ||||
5 | Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlama becerisini geliştirir. | X | ||||
6 | Rus dilindeki farklı türden metinlerin yapılarını, sosyal ve kültürel işlevlerini açıklayabilme, çözümleyebilme ve anadiline aktarabilme becerisi edinir. | X | ||||
7 | Dil, edebiyat, kültüroloji ve çeviribilim kuramlarının temellerini oluşturan yakın disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur; disiplinlerarası okuma yapma ve çözümleme becerisi kazanır. | X | ||||
8 | Alanında akademik düzeyde araştırma yapabilecek temel bilgi ve becerileri edinir; uluslararası düzeyde güncel araştırma ve gelişmeleri takip edebilmesini sağlayacak bilgi teknolojilerinden yararlanır. | X | ||||
9 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve kamusal hizmet alanlarında uygulamasını sağlayacak becerileri edinir. | X | ||||
10 | Etkin iletişim kurma becerisi edinir. | X | ||||
11 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. | X | ||||
12 | Alanında gerçekleştirilen bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. | X |
13 | Yaşam boyu öğrenme ilkesini edinir. | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi
(Saat) |
Toplam
İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dâhildir: 15 x toplam ders saati) | 15 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 5 | 75 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 145 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5.8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |