• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
RLL 306
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Koordinatörü: 
Dersin Amacı: 
Rusya tarihinin genel hatları ve önemli olaylarıyla öğrenilmesi ile Rus tarihi ve kültürüyle ilgili daha geniş bilgilerin kazanılmasını sağlamak.
Dersin İçeriği: 
Bu ders, Rus tarihi bağlamında, Rusya ile ilgili kültürel, toplumsal, siyasal yapının değişim ve dönüşümlerini içermektedir.
Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Tartışma, 3: Soru-Cevap
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Ara Sınav, B: Ödev, C: Final

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Doğu Slavları hakkında genel bilgi edinir. Rusyada devletçiliğin oluşumuyla ilgili bilgi kazanır 5,6,12,13 1,2,3 A,B,C
2) Moğol istilası dönemi hakkında olumlu ve olumsuz düşünceleri öğrenir. Rusyada çarlık sisteminin şekillenmesi konusunu görür. 5,6,12,13 1,2,3 A,B,C
3) Rusyanın iç ve dış politikasına dair görüş kazanır. Kiyev Rus Devletinin Knezliklere parçalanması hakkında bilgi sahibi olur. 5,6,12,13 1,2,3 A,B,C
4)Moskova Rus Devletinin oluşum ve gelişimini inceler15-16-17.yy.larda Rus kültür özelliklerini irdeler. 5,6,12,13 1,2,3 A,B,C
5) Romanovlar sülalesinin hakimiyete gelişini analiz eder. Osmanlı-Rusya savaşlarıyla ilgili bilgileri okur. 5,6,12,13 1,2,3 A,B,C

Dersin Akışı

 

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Genel Giriş  
1 19. yılların başlarında Rusya’nın yayılmacı politikası Kaynak

gösterme

2 Fransızlara karşı vatan savaşı.  Okuma-araştırma
3 Borodino çatışması  Okuma-araştırma
4 Aralık ayaklanması Okuma-araştırma
5 Devlet yönetimiyle ilgili ilk reformlar Okuma araştırma
6 19. yy ın ikinci yarısında Rusya’nın iç ve dış politikası Okuma araştırma
7 1905 devrimi ve anayasal rejim denemesi Okuma araştırma
8 Ara Sınav  
9 I. Dünya savaşı döneminde Rusya’nın politikası 1917 devrimi Okuma araştırma
10 Sovyet hâkimiyetinin kurulması. Rusya’da iç savaş ve dış müdahale Okuma araştırma
11 Sovyetler Birliğinin kurulması devletin ilk dönemlerdeki iç ve dış politikası Okuma araştırma
12 II. Dünya savaşı ve Rusya’nın II Vatan savaşı Okuma araştırma
13 Sovyetler Birliğinin 1950-60lı iç ve dış politikası Okuma araştırma
14 Sovyetler Birliğinin 1960-80li yıllarda iç ve dış politikası  
15 Final Sınav Okuma araştırma

Kaynaklar

 

ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Ders Kitabı V. V. Fortunatov, Noveyşeya istoriya Rossii v  litsah 1917-2008 
Ek Kaynaklar Ot Rusi do Rossii — L.N.Gumılyov, İstoriya Rossii История России S.F.Platonov, İstoriya, Rossii ot Rürika do Putina: lüdi,sobıtiya, datı.

Materyal Paylaşımı

 

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar Sözlük, slayt, okuma, gazete, dergi,makale, Rusya ve Türkiye Arşiv belgeleri
Ödevler Araştırma, proje
Sınavlar Ara Sınav, Kısa Sınav, Ödev

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 50
Kısa Sınav 2 20
Ödev 1 30
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

 

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Rusçanın; dilbilgisel, biçimbilimsel, sözdizimsel, anlambilimsel ve kullanımbilimsel yapısını aktif olarak kullanma becerisi edinir.          X
2 Rus dilinin anlamsal ve kültüre bağlı yapılarını açıklayabilme ve kullanabilme becerisine ulaşır.       x  
3 Rus edebiyatının başlangıcından günümüze kadar ki gelişimini bilir, bu süreçteki edebi metinleri filolojik açıdan değerlendirir, eleştirisini yapar.       X  
4 Rus edebiyatının Doğu ve Batı edebiyatları ile etkileşimini inceler.     X    
5 Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlama becerisini geliştirir.       X  
6 Rus dilindeki farklı türden metinlerin yapılarını, sosyal ve kültürel işlevlerini açıklayabilme, çözümleyebilme ve anadiline aktarabilme becerisi edinir.     X    
7 Dil, edebiyat, kültüroloji ve çeviribilim kuramlarının temellerini oluşturan yakın disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur; disiplinlerarası okuma yapma ve çözümleme becerisi kazanır.     X    
8 Alanında akademik düzeyde araştırma yapabilecek temel bilgi ve becerileri edinir; uluslararası düzeyde güncel araştırma ve gelişmeleri takip edebilmesini sağlayacak bilgi teknolojilerinden yararlanır.     X                    
9 Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve kamusal hizmet alanlarında uygulamasını sağlayacak becerileri edinir.       X  
10 Etkin iletişim kurma becerisi edinir.       X  
11 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır.         X
12 Alanında gerçekleştirilen bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.         X
13 Yaşam boyu öğrenme ilkesini edinir.        X                    

ECTS

 

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi

(Saat)

Toplam

İş Yükü

(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dâhildir: 15 x toplam ders saati) 15 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 15 5 75
Ara Sınav 1 7 7
Ödev 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü     145
Toplam İş Yükü / 25 (s)     5.8
Dersin AKTS Kredisi     6