Dersin Koordinatörü:
Dersin Amacı:
Rusya tarihinin genel hatları ve önemli olaylarıyla öğrenilmesi ile Rus tarihi ve kültürüyle ilgili daha geniş bilgilerin kazanılmasını sağlamak.
Dersin İçeriği:
Rusya tarihini "Eski Rusya" döneminden itibaren ele alarak, Rusya tarihiyle ilgili olayların incelenmesi, kültürel, toplumsal ve siyasi yapısının incelenmesi, bu süreci etkileyen olayların öğrenciye aktarılması.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Tartışma, 3: Soru-Cevap
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Ara Sınav, B: Ödev, C: Final
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Doğu Slavları hakkında genel bilgi edinir. Rusya’da devletçiliğin oluşumuyla ilgili bilgi kazanır | 4,6,7,8,11 | 1.2.3 | A,B,C |
2) Moğol istilası dönemi hakkında olumlu ve olumsuz düşünceleri öğrenir. Rusyada çarlık sisteminin şekillenmesi konusunu görür. | 4,6,7,8,11 | 1.2.3 | A,B,C |
3) Rusyanın iç ve dış politikasına dair görüş kazanır. Kiyev Rus Devletinin Knezliklere parçalanması hakkında bilgi sahibi olur. | 4,6,7,8,11 | 1,2,3 | A,B,C |
4)Moskova Rus Devletinin oluşum ve gelişimini inceler15-16-17. yy.larda Rus kültür özelliklerini irdeler. | 4,6,7,8,11 | 1,2,3 | A,B,C |
5) Romanov’lar sülalesinin hâkimiyete gelişini analiz eder. Osmanlı-Rusya savaşlarıyla ilgili bilgileri okur. | 4,6,7,8,11 | 1.2.3 | A,B,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Doğu Slavları hakkında genel bilgi. | Kaynak gösterme |
2 | Doğu Slavlarında devletçiliğin oluşması. Kiev Rus Devleti. | Okuma / Araştırma |
3 | Kiev Rus Devletinin Knezliklere parçalanması. | Okuma/ Araştırma |
4 | Moğol istilası öncesi Rus kültürü | Okuma / Araştırma |
5 | Moğol istilası dönemi. | Okuma / Araştırma |
6 | Moskova Rus Devletinin oluşum ve gelişiminin ilk evreleri. | Okuma / Araştırma |
7 | Rus Devletinin yayılmacılık politikası | Okuma / Araştırma |
8 | Ara Sınavı | |
9 | 16. yyın sonu-17. yy.ın başı (Karmaşa Dönemi). Dış işgalcilere karşı mücadele. | Okuma / Araştırma |
10 | 15.-17. yy. Rus kültür özellikleri. | Okuma / Araştırma |
11 | Romanovlar sülalesinin hakimiyete gelişi. | Okuma /Araştırma |
12 | Rusyada köylü isyanları. Kilisede parçalanma olayı ve bu olayın sonuçları. | Okuma / Araştırma |
13 | Rusyanın iç ve dış politikasında I. Petro dönemi. | Okuma / Araştırma |
14 | Osmanlı-Rusya savaşları. | Okuma/ Araştırma |
15 | Final Sınavı |
Kaynaklar
ÖNERİLEN KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı | L.N.Gumilyov, Ot Rusi do Rossii. İstoriya Rossii. S.F.Platonov, İstoriya Rossii ot Rürika do Putina: lyüdi,sobıtiya,datı, Yevgeniy Anisimov. |
Ek Kaynaklar |
Lev Gumilyov, Drevnyaya Rus i Velikaya step’. Çast Yevropı.
Boris Akunın. Istoriya Rossiyskogo gosudarstva. Sergey Solovyov, Ot istokov do mongolskogo naşestviya. Vasiliy Klüçevskiy, İstoriya Rossii s drevneyşih vremyon. Kurs russkoy istorii. A.Dvorniçenko, Rossiyskaya istoriya s drevneyşih vremyon do padeniya samoderjaviya. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Sözlük, slayt, okuma, gazete, dergi,makale, Rusya ve Türkiye Arşiv belgeleri |
Ödevler | Araştırma, proje |
Sınavlar | Sunum |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 50 |
Kısa Sınav | 2 | 20 |
Ödev | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıliçinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No
|
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Rusçanın; dilbilgisel, biçimbilimsel, sözdizimsel, anlambilimsel ve kullanımbilimsel yapısını aktif olarak kullanma becerisi edinir. | X | |||||
2 | Rus dilinin anlamsal ve kültüre bağlı yapılarını açıklayabilme ve kullanabilme becerisine ulaşır. | x | |||||
3 | Rus edebiyatının başlangıcından günümüze kadar ki gelişimini bilir, bu süreçteki edebi metinleri filolojik açıdan değerlendirir, eleştirisini yapar. | X | |||||
4 | Rus edebiyatının Doğu ve Batı edebiyatları ile etkileşimini inceler. | X | |||||
5 | Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlama becerisini geliştirir. | X | |||||
6 | Rus dilindeki farklı türden metinlerin yapılarını, sosyal ve kültürel işlevlerini açıklayabilme, çözümleyebilme ve anadiline aktarabilme becerisi edinir. | X | |||||
7 | Dil, edebiyat, kültüroloji ve çeviribilim kuramlarının temellerini oluşturan yakın disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur; disiplinlerarası okuma yapma ve çözümleme becerisi kazanır. | X | |||||
8 | Alanında akademik düzeyde araştırma yapabilecek temel bilgi ve becerileri edinir; uluslararası düzeyde güncel araştırma ve gelişmeleri takip edebilmesini sağlayacak bilgi teknolojilerinden yararlanır. | X | |||||
9 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve kamusal hizmet alanlarında uygulamasını sağlayacak becerileri edinir. | X | |||||
10 | Etkin iletişim kurma becerisi edinir. | X | |||||
11 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. | X | |||||
12 | Alanında gerçekleştirilen bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. | X | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenme ilkesini edinir. | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi
(Saat) |
Toplam
İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dâhildir: 15 x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 127 | ||
Toplam İş Yükü/ 25 (s) | 5.08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |