• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
RLL 305
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Koordinatörü: 
Dersin Amacı: 
Rusya tarihinin genel hatları ve önemli olaylarıyla öğrenilmesi ile Rus tarihi ve kültürüyle ilgili daha geniş bilgilerin kazanılmasını sağlamak.
Dersin İçeriği: 

Rusya tarihini "Eski Rusya" döneminden itibaren ele alarak, Rusya tarihiyle ilgili olayların incelenmesi, kültürel, toplumsal ve siyasi yapısının incelenmesi, bu süreci etkileyen olayların öğrenciye aktarılması.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Tartışma, 3: Soru-Cevap
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Ara Sınav, B: Ödev, C: Final

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Doğu Slavları hakkında genel bilgi edinir. Rusya’da devletçiliğin oluşumuyla ilgili bilgi kazanır 4,6,7,8,11 1.2.3 A,B,C
2) Moğol istilası dönemi hakkında olumlu ve olumsuz düşünceleri öğrenir. Rusyada çarlık sisteminin şekillenmesi konusunu görür. 4,6,7,8,11 1.2.3 A,B,C
3) Rusyanın iç ve dış politikasına dair görüş kazanır. Kiyev Rus Devletinin Knezliklere parçalanması hakkında bilgi sahibi olur. 4,6,7,8,11 1,2,3 A,B,C
4)Moskova Rus Devletinin oluşum ve gelişimini inceler15-16-17. yy.larda Rus kültür özelliklerini irdeler. 4,6,7,8,11 1,2,3 A,B,C
5) Romanov’lar sülalesinin hâkimiyete gelişini analiz eder. Osmanlı-Rusya savaşlarıyla ilgili bilgileri okur. 4,6,7,8,11 1.2.3 A,B,C

Dersin Akışı

 

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Doğu Slavları hakkında genel bilgi. Kaynak gösterme
2 Doğu Slavlarında devletçiliğin oluşması. Kiev Rus Devleti. Okuma / Araştırma
3 Kiev Rus Devletinin Knezliklere parçalanması. Okuma/  Araştırma
4 Moğol istilası öncesi Rus kültürü Okuma / Araştırma
5 Moğol istilası dönemi. Okuma / Araştırma
6 Moskova Rus Devletinin oluşum ve gelişiminin ilk evreleri. Okuma / Araştırma
7 Rus Devletinin yayılmacılık politikası Okuma / Araştırma
8 Ara Sınavı  
9 16. yyın sonu-17. yy.ın başı (Karmaşa Dönemi). Dış işgalcilere karşı mücadele. Okuma / Araştırma
10 15.-17. yy. Rus kültür özellikleri. Okuma / Araştırma
11 Romanovlar sülalesinin hakimiyete gelişi. Okuma /Araştırma
12 Rusyada köylü isyanları. Kilisede parçalanma olayı ve bu olayın sonuçları. Okuma / Araştırma
13 Rusyanın iç ve dış politikasında I. Petro dönemi. Okuma / Araştırma
14 Osmanlı-Rusya savaşları. Okuma/ Araştırma
15 Final Sınavı  

Kaynaklar

 

 

ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Ders Kitabı L.N.Gumilyov, Ot Rusi do Rossii. İstoriya Rossii. S.F.Platonov, İstoriya Rossii ot Rürika do Putina: lyüdi,sobıtiya,datı, Yevgeniy Anisimov.
Ek Kaynaklar Lev Gumilyov, Drevnyaya Rus i Velikaya step’. Çast Yevropı. 

Boris Akunın. Istoriya Rossiyskogo gosudarstva. Sergey Solovyov, Ot istokov do mongolskogo naşestviya. 

Vasiliy Klüçevskiy, İstoriya Rossii s drevneyşih vremyon. Kurs russkoy istorii. A.Dvorniçenko, Rossiyskaya istoriya s drevneyşih vremyon do padeniya samoderjaviya.  

Materyal Paylaşımı

 

 

 

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar Sözlük, slayt, okuma, gazete, dergi,makale, Rusya ve Türkiye Arşiv belgeleri
Ödevler Araştırma, proje
Sınavlar Sunum 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 50
Kısa Sınav 2 20
Ödev 1 30
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıliçinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

 

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No

 

Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Rusçanın; dilbilgisel, biçimbilimsel, sözdizimsel, anlambilimsel ve kullanımbilimsel yapısını aktif olarak kullanma becerisi edinir.          X  
2 Rus dilinin anlamsal ve kültüre bağlı yapılarını açıklayabilme ve kullanabilme becerisine ulaşır.     x      
3 Rus edebiyatının başlangıcından günümüze kadar ki gelişimini bilir, bu süreçteki edebi metinleri filolojik açıdan değerlendirir, eleştirisini yapar.       X    
4 Rus edebiyatının Doğu ve Batı edebiyatları ile etkileşimini inceler.     X      
5 Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlama becerisini geliştirir.       X    
6 Rus dilindeki farklı türden metinlerin yapılarını, sosyal ve kültürel işlevlerini açıklayabilme, çözümleyebilme ve anadiline aktarabilme becerisi edinir.     X      
7 Dil, edebiyat, kültüroloji ve çeviribilim kuramlarının temellerini oluşturan yakın disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur; disiplinlerarası okuma yapma ve çözümleme becerisi kazanır.     X      
8 Alanında akademik düzeyde araştırma yapabilecek temel bilgi ve becerileri edinir; uluslararası düzeyde güncel araştırma ve gelişmeleri takip edebilmesini sağlayacak bilgi teknolojilerinden yararlanır.     X                      
9 Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve kamusal hizmet alanlarında uygulamasını sağlayacak becerileri edinir.       X    
10 Etkin iletişim kurma becerisi edinir.       X    
11 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır.         X  
12 Alanında gerçekleştirilen bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.         X  
13 Yaşam boyu öğrenme ilkesini edinir.        X                      

ECTS

 

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi

(Saat)

Toplam

İş Yükü

(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dâhildir: 15 x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Ara Sınav 1 7 7
Ödev 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü     127
Toplam İş Yükü/ 25 (s)     5.08
Dersin AKTS Kredisi     6