Dersin Koordinatörü:
Dersin Amacı:
Amaç, Rus felsefesi ışığında Rus kültürünü, dolaylı olarak Rus insanını ve edebiyatını anlamaya çalışmaktır.
Dersin İçeriği:
Rusya tarihinde vuku bulan önemli değişim ve dönüşümler ve onların günümüz Rus fikir yapısının oluşumundaki etkileri tanıtılacaktır. Bu bağlamda Slav mitolojisi, Rus Ortodoksluğu, otokrasi ve Büyük Petro’nun mirası gibi teolojik ve siyasi konular, Lermontov, Dostoyevski ve Tolstoy gibi yazarlarla paralel bir şekilde işlenecektir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım Yöntemi 2. Tartışma Yöntemi 3. Gösteri Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Ara Sınav B: Final C: Ödev G: Sunum
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Bu dersin bitiminde öğrencinin kavramı "Rus Fikir Yapısı" teorik kökenleri tanıması gerekir. |
3.7.11.12 |
1.2.3 | A,B,C,G |
2) Bu dersin sonucunda öğrenci Rus kültürünün edebi ve felsefi bağlamda anlamanı mümkün olacaktır. |
8.9.10.11.12 |
1.2.3 |
A,B,C,G |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Konular | Ön Hazırlık | |
Slav mitolojisi | Eğitimin Temelleri | |
Büyük Petro'nun otokrasi kavramları | Tarih, Politika | |
Romantizm (Lermontov, Puşkin) | Kültür, Edebiyat | |
Rus Ortodoks düşüncesi ve Felsefesi | Felsefe, Psikoloji | |
Rus Ortodoks düşüncesi ve Edebiyat (Dostoevski) | Felsefe, Psikoloji | |
Rus Ortodoks düşüncesi ve Edebiyat (Tolstoy) | Felsefe, Psikoloji | |
Ara Sınav | ||
Rus Radikalizminin Kökenleri | Tarih ve Politika | |
Lenin’in Mirası | Tarih ve Politika | |
Stalin’in Mirası | Tarih ve Politika | |
Rus Demokrasisi, (Vladimir Putin) | Politika, Medya | |
Modernizm ve Modernite | Kültür, Sanat | |
Postmodernizm | Kültür, Sanat | |
Russian Art (Superrealism) | Kültür, Sanat | |
Fınal Sınavı |
Kaynaklar
ÖNERİLEN KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı | Ionov, I. (2006). Rossiiskaya civilizaciya. Moscow: Flinta Publishing. |
Diğer Kaynaklar |
Sergeeva, A. (2006). Russians: stereotypes of behaviour, traditions, mentality. Moscow : Flinta Publishing.
Gurtueva, T. (2009). Tsvet vremeni: poetichesky triptih. Ljubljana: LINGUARUS |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | “Anna Karenina” Film, “Suç ve ceza” Film, “St.Petersburg” Belgesel Film, Rus Modern Sanat - Slayt Gösterisi |
Ödevler | “Suç ve Ceza” (Dostoyevski) ve “Anna Karenina” (Tolstoy) romanlar”ın felsefesi analizi,Lermontov’un Romantizm şiirleri “ Parus” ve “Vıhozhu odin ya na dorogu...” |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 70 |
Ödev | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Rusçanın; dilbilgisel, biçimbilimsel, sözdizimsel, anlambilimsel ve kullanımbilimsel yapısını aktif olarak kullanma becerisi edinir. | ||||||
2 | Rus dilinin anlamsal ve kültüre bağlı yapılarını açıklayabilme ve kullanabilme becerisine ulaşır. | ||||||
3 | Rus edebiyatının başlangıcından günümüze kadar ki gelişimini bilir, bu süreçteki edebi metinleri filolojik açıdan değerlendirir, eleştirisini yapar. | x | |||||
4 | Rus edebiyatının Doğu ve Batı edebiyatları ile etkileşimini inceler. | ||||||
5 | Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlama becerisini geliştirir. | ||||||
6 | Rus dilindeki farklı türden metinlerin yapılarını, sosyal ve kültürel işlevlerini açıklayabilme, çözümleyebilme ve anadiline aktarabilme becerisi edinir. | ||||||
7 | Dil, edebiyat, kültüroloji ve çeviribilim kuramlarının temellerini oluşturan yakın disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur; disiplinlerarası okuma yapma ve çözümleme becerisi kazanır. | x | |||||
8 | Alanında akademik düzeyde araştırma yapabilecek temel bilgi ve becerileri edinir; uluslararası düzeyde güncel araştırma ve gelişmeleri takip edebilmesini sağlayacak bilgi teknolojilerinden yararlanır. | x | |||||
9 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve kamusal hizmet alanlarında uygulamasını sağlayacak becerileri edinir. | x | |||||
10 | Etkin iletişim kurma becerisi edinir. | x | |||||
11 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. | x | |||||
12 | Alanında gerçekleştirilen bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. | x | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenme ilkesini edinir. |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi
(Saat) |
Toplam
İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dâhildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 5 | 75 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Ödev | 1 | 7 | 7 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5.76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 | ||