• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
RLL 212
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Koordinatörü: 
Dersin Amacı: 
Amaç, Rus felsefesi ışığında Rus kültürünü, dolaylı olarak Rus insanını ve edebiyatını anlamaya çalışmaktır.
Dersin İçeriği: 

Rusya tarihinde vuku bulan önemli değişim ve dönüşümler ve onların günümüz Rus fikir yapısının oluşumundaki etkileri tanıtılacaktır. Bu bağlamda Slav mitolojisi, Rus Ortodoksluğu, otokrasi ve Büyük Petro’nun mirası gibi teolojik ve siyasi konular, Lermontov, Dostoyevski ve Tolstoy gibi yazarlarla paralel bir şekilde işlenecektir. 

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Tartışma Yöntemi 3. Gösteri Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Ara Sınav B: Final C: Ödev G: Sunum

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
 

1) Bu dersin bitiminde öğrencinin kavramı "Rus Fikir Yapısı" teorik kökenleri tanıması gerekir.

 

3.7.11.12

1.2.3 A,B,C,G
2) Bu dersin sonucunda öğrenci Rus kültürünün edebi ve felsefi bağlamda anlamanı mümkün olacaktır.  

8.9.10.11.12

1.2.3  

A,B,C,G

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Konular Ön Hazırlık  
Slav mitolojisi Eğitimin Temelleri  
Büyük Petro'nun otokrasi kavramları Tarih, Politika  
Romantizm (Lermontov, Puşkin) Kültür, Edebiyat  
Rus Ortodoks düşüncesi ve Felsefesi Felsefe, Psikoloji  
Rus Ortodoks düşüncesi ve Edebiyat (Dostoevski) Felsefe, Psikoloji   
Rus Ortodoks düşüncesi ve  Edebiyat (Tolstoy) Felsefe, Psikoloji  
Ara Sınav    
Rus Radikalizminin Kökenleri Tarih ve Politika  
Lenin’in Mirası Tarih ve Politika  
Stalin’in Mirası Tarih ve Politika  
Rus Demokrasisi, (Vladimir Putin) Politika, Medya  
Modernizm ve Modernite Kültür, Sanat  
Postmodernizm Kültür, Sanat  
Russian Art (Superrealism) Kültür, Sanat  
Fınal Sınavı    

Kaynaklar

ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Ders Kitabı Ionov, I. (2006). Rossiiskaya civilizaciya. Moscow: Flinta Publishing.
Diğer Kaynaklar Sergeeva, A. (2006). Russians: stereotypes of behaviour, traditions, mentality. Moscow : Flinta Publishing.

Gurtueva, T. (2009). Tsvet vremeni: poetichesky triptih. Ljubljana: LINGUARUS

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dokümanlar “Anna Karenina” Film, “Suç ve ceza” Film, “St.Petersburg” Belgesel Film, Rus Modern Sanat - Slayt Gösterisi
Ödevler “Suç ve Ceza” (Dostoyevski) ve “Anna Karenina” (Tolstoy) romanlar”ın felsefesi analizi,Lermontov’un Romantizm şiirleri “ Parus” ve “Vıhozhu odin ya na dorogu...”

Değerlendirme Sistemi

 

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 70
Ödev 1 30
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

 

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Rusçanın; dilbilgisel, biçimbilimsel, sözdizimsel, anlambilimsel ve kullanımbilimsel yapısını aktif olarak kullanma becerisi edinir.             
2 Rus dilinin anlamsal ve kültüre bağlı yapılarını açıklayabilme ve kullanabilme becerisine ulaşır.            
3 Rus edebiyatının başlangıcından günümüze kadar ki gelişimini bilir, bu süreçteki edebi metinleri filolojik açıdan değerlendirir, eleştirisini yapar.       x    
4 Rus edebiyatının Doğu ve Batı edebiyatları ile etkileşimini inceler.            
5 Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlama becerisini geliştirir.            
6 Rus dilindeki farklı türden metinlerin yapılarını, sosyal ve kültürel işlevlerini açıklayabilme, çözümleyebilme ve anadiline aktarabilme becerisi edinir.            
7 Dil, edebiyat, kültüroloji ve çeviribilim kuramlarının temellerini oluşturan yakın disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur; disiplinlerarası okuma yapma ve çözümleme becerisi kazanır.         x  
8 Alanında akademik düzeyde araştırma yapabilecek temel bilgi ve becerileri edinir; uluslararası düzeyde güncel araştırma ve gelişmeleri takip edebilmesini sağlayacak bilgi teknolojilerinden yararlanır.       x    
9 Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve kamusal hizmet alanlarında uygulamasını sağlayacak becerileri edinir.     x      
10 Etkin iletişim kurma becerisi edinir.       x    
11 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır.       x    
12 Alanında gerçekleştirilen bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.     x      
13 Yaşam boyu öğrenme ilkesini edinir.               

 

 

ECTS

 

 

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi

(Saat)

Toplam

İş Yükü

(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dâhildir: 15x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 15 5 75
Ara Sınav 1 7 7
Ödev 1 7 7
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü     144
Toplam İş Yükü / 25 (s)     5.76
Dersin AKTS Kredisi     6