Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı öğrencileri Rusça dilbilgisi hakkında bilgilendirmek ve ana dil seviyelerinde Rusça öğretmektir.
Dersin İçeriği:
Rusça isimlerin, sıfatların, zarfların, zamirlerin, edatların ve fiillerin eklere göre incelenmesi ve cümle ile gösterilmesi. |
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Ders Anlatımı, 2: Tartışma, 3: Takım Çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Ödev, B: Ara sınav, C: Final sınavı, D: Portföy, E: Çoktan seçmeli sınav
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Rusça'nın gramer yapısını inceler | 1,2 | 1.2.3 | A,B,C,E |
2) Rusça fiiller, farklı anlamlarda uygun eklere sahip cümlelerde kullanılır. | 6.7 | 1.2.3 | A,B,C,E |
3) Dilbilgisi kuralları konuşulan dilde kullanılabilir. | 2.8.9 | 1.2.3 | A,B,C,E |
4) Öğrenci, ekleri yazılı ve sözlü olarak kullanabilme becerisi kazanır. | 6.8.10 | 1.2.3 | A,B,C,E |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Konular |
Ön Hazırlık
(Ders materyali öğretim elemanı tarafından sağlanacaktır) |
|
Giriş/ Oryantasyon | ||
İsimler (Ad, addan türetilir, addan türetilmiş adlar) | Sözlük okuma | |
Sayılar (Rakamlara ekler eklendi) | Sözlük okuma | |
Sıfatlar ve zarflar (Sıfat ve zarf ekleri) | Sözlük okuma | |
İsim ve sıfat örnekleri (Alıştırmalar) | Sözlük okuma | |
İsim ve sıfat sonekleri (Alıştırmalar) | Sözlük okuma | |
Basit ve birleşik kelimeler
(Birleştirilmiş o ile ve e ‘ekleriyle birleştirilmiş isimler) |
Sözlük okuma | |
Ara Sınav | ||
Kökün anlamı ile kelimelerin anlamı arasındaki ilişki
(Alıştırmalar) |
Sözlük okuma | |
Fiiller
(Fiillere ekler ve anlamlar eklendi) |
Sözlük okuma | |
Hareket fiilleri
(Eylem fiillerine eklenen önekler ve anlamlar) |
Sözlük okuma | |
Sıfat fiiller ve ekleri (Alıştırmalar) | Sözlük okuma | |
Etkili fiiller ve ekleri (Alıştırmalar) | Sözlük okuma | |
Zarf fiiller ve ekleri (Alıştırmalar) | Sözlük okuma | |
Final Sınavı |
Kaynaklar
ÖNERİLEN KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı | Zemskaya E.A., Sovremennıy Russkiy Yazık, Slovoobrazovaniye, Uchebnoye posobiye dlya studentov, aspirantov, prepodavateley-filologov, izdatelstvo Flinta, M., 2006. |
Ek Kaynaklar | İnternet görsel ve yazılı metinleri |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Rusça ve Türkçe kaynaklar |
Ödevler | Alıştırmalar, Araştırma |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 50 |
Kısa Sınav | 2 | 20 |
Ödev | 1 | 30 |
Toplam | 60 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Rusçanın; dilbilgisel, biçimbilimsel, sözdizimsel, anlambilimsel ve kullanımbilimsel yapısını aktif olarak kullanma becerisi edinir. | x | |||||
2 | Rus dilinin anlamsal ve kültüre bağlı yapılarını açıklayabilme ve kullanabilme becerisine ulaşır. | x | |||||
3 | Rus edebiyatının başlangıcından günümüze kadar ki gelişimini bilir, bu süreçteki edebi metinleri filolojik açıdan değerlendirir, eleştirisini yapar. | ||||||
4 | Rus edebiyatının Doğu ve Batı edebiyatları ile etkileşimini inceler. | ||||||
5 | Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlama becerisini geliştirir. | ||||||
6 | Rus dilindeki farklı türden metinlerin yapılarını, sosyal ve kültürel işlevlerini açıklayabilme, çözümleyebilme ve anadiline aktarabilme becerisi edinir. | x | |||||
7 | Dil, edebiyat, kültüroloji ve çeviribilim kuramlarının temellerini oluşturan yakın disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur; disiplinlerarası okuma yapma ve çözümleme becerisi kazanır. | x | |||||
8 | Alanında akademik düzeyde araştırma yapabilecek temel bilgi ve becerileriedinir; uluslararası düzeyde güncel araştırma ve gelişmeleri takip edebilmesini sağlayacak bilgi teknolojilerinden yararlanır. | x | |||||
9 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve kamusal hizmet alanlarında uygulamasını sağlayacak becerileri edinir. | x | |||||
10 | Etkin iletişim kurma becerisi edinir. | x | |||||
11 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. | ||||||
12 | Alanında gerçekleştirilen bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. | ||||||
13 | Yaşam boyu öğrenme ilkesini edinir. |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi
(Saat) |
Toplam
İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dâhildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 6 | 90 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 163 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6.52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |