Dersin Koordinatörü:
Dersin Amacı:
Dersin Amacı Dersin amacı, edebiyat eleştirisinin teorik temelleri ve bir sanat eserinin analizi alanında öğrencilerde bir bilgi ve beceri sistemi oluşturmaktır.
Dersin İçeriği:
Dersin İçeriği | Ders, edebiyat teorisinin ana kategorilerini, en önemli edebiyat okullarını (klasik ve modern) kapsar. |
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım 2: Tartışma 3: Soru-Cevap
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Ara Sınav B: Ödev C: Final
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Edebiyat teorisi alanındaki önemli yazarların eserlerini bilir; sanatsal üretimin estetik bir bütünlük olarak pratik çözümleme becerisine sahiptir. | 3, 4, 5 | 1,2,3 | A,B,C |
2)Şiirsel metin çözümlemesinin temel becerilerine sahiptir. | 3,4,5 | 1,2,3 | A,B,C |
3) Metnin üslup analizini yapabilme. | 3,4 | 1,2,3 | A,B,C |
4)Edebiyat kuramının sorunları arasında özgürce gezinebilir; teorik edebiyat alanındaki önemli yazarların eserlerini bilir; edebiyat fenomenlerinin incelenmesinde çeşitli yöntem ve yaklaşımlara dayanır. | 4,5 | 1,2,3 | A,B,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Hudozhestvennıy obraz. Vıdy obrazov. Obraz ı Znak. | Kaynak gösterme |
2 | Osnovnye esteticheskie kategoriyi i ih vspomogatel’nye poniatiya. | Okuma araştırma |
3 | Lıteraturnye Rody i Zhanry. Kontseptsıya Gegela. Belinskiy o rodah i vidah literatury. Opredelenie poniatiya ‘zhanr’.Klassifikatsiya literaturnyh rodov: Epichnost’, Lirizm, Dramatizm. | Okuma araştırma |
4 | Vnerodovye formy. Teoriya A.H.Veselovskogo. | Okuma araştırma |
5 | Epos i Roman. Kontseptsiya M.Bahtina. | Okuma araştırma |
6 | Osnovnye liricheskie zhanry: Elegiya,Oda,Poslanie,Stansy. | Okuma araştırma |
7 | Diskussiya o vnezhanrovoy prirode liriki v XX veke. | Okuma araştırma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Analiz hudozhestvennogo teksta (B.Pasternak “Zimniaya noch’ “, T.Tolstaia “ Nochevala tuchka zolotaia”/. | Okuma araştırma |
10 | Hudozhestvennaya rech’. Stil’. Tropy. Ucheniye o tropah. | Okuma araştırma |
11 | Metafora kak predmet issledovaniya. Teoriya metafory. Roman Yakobson o metafore i metonimiyi. | Okuma araştırma |
12 | Stil’ kak svoystvo hudozhestvennoy formy. | Okuma araştırma |
13 | Poeticheskiy syntaksis. Alluziya i Reminiscentsiya. | Okuma araştırma |
14 | Literaturovedenie kak nauka. Osnovnye literaturovedcheskie shkoly i napravleniya. |
Okuma
araştırma |
15 | Literaturniy process. Stadial’noe razvitie literatury. |
Okuma
araştırma |
16 | Final Sınav |
Kaynaklar
ÖNERİLEN KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı |
Kositsin A.A. Teoriya literatury. Osnovnye poniatiya i terminy. Uchebnoe posobiye. – Samara, Izdatelstvo “SGAU” – 2012.
ISBN: 978-5-7883-0918-7 (PDF) |
Ek Kaynaklar | Bolshukin l.Y . Theoriya Literatury 2019/2020/ https://nnov.hse.ru/ba |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Sözlük, slayt, gazete, makale, Arşiv belgeleri |
Ödevler | Araştırma, proje |
Sınavlar | Sözlü ve yazılı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Quiz | 1 | 20 |
Katılım (Devamlılık, Ders içi iletişim) | 1 | 40 |
Ödev | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıliçinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi | ||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
Rus Dili ve Edebiyatı alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. | x | ||||||
Rus Dili ve Edebiyatı alanındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar. | x | ||||||
Alannındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | x | ||||||
Rus Dili ve Edebiyatı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | x | ||||||
Rus Dili ve Edebiyatı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-oğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında, kullanır, çözümler ve uygular. | x | ||||||
Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar. | x | ||||||
Rus Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili bilgiler toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. | x | ||||||
Alanındaki bilgilerle kişisel ve kurumsal gelişimi planlar. | x | ||||||
Rus Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | x | ||||||
Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir. | x | ||||||
Alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. | x |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü/ 25 (s) | 6.00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |