• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
RLL 202
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Koordinatörü: 
Dersin Amacı: 
Dersin Amacı Dersin amacı, edebiyat eleştirisinin teorik temelleri ve bir sanat eserinin analizi alanında öğrencilerde bir bilgi ve beceri sistemi oluşturmaktır.
Dersin İçeriği: 
Dersin İçeriği Ders, edebiyat teorisinin ana kategorilerini, en önemli edebiyat okullarını (klasik ve modern) kapsar.
Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım 2: Tartışma 3: Soru-Cevap
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Ara Sınav B: Ödev C: Final

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Edebiyat teorisi alanındaki önemli yazarların eserlerini bilir; sanatsal üretimin estetik bir bütünlük olarak pratik çözümleme becerisine sahiptir. 3, 4, 5 1,2,3 A,B,C
2)Şiirsel metin çözümlemesinin temel becerilerine sahiptir. 3,4,5 1,2,3 A,B,C
3) Metnin üslup analizini yapabilme. 3,4 1,2,3 A,B,C
4)Edebiyat kuramının sorunları arasında özgürce gezinebilir; teorik edebiyat alanındaki önemli yazarların eserlerini bilir; edebiyat fenomenlerinin incelenmesinde çeşitli yöntem ve yaklaşımlara dayanır. 4,5 1,2,3 A,B,C

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Hudozhestvennıy obraz. Vıdy obrazov. Obraz ı Znak. Kaynak gösterme
2 Osnovnye esteticheskie kategoriyi i ih vspomogatel’nye poniatiya. Okuma araştırma
3 Lıteraturnye Rody i Zhanry. Kontseptsıya Gegela. Belinskiy o rodah i vidah literatury. Opredelenie poniatiya ‘zhanr’.Klassifikatsiya literaturnyh rodov: Epichnost’, Lirizm, Dramatizm. Okuma araştırma
4 Vnerodovye formy. Teoriya A.H.Veselovskogo. Okuma araştırma
5 Epos i Roman. Kontseptsiya M.Bahtina. Okuma araştırma
6 Osnovnye liricheskie zhanry: Elegiya,Oda,Poslanie,Stansy. Okuma araştırma
7 Diskussiya o vnezhanrovoy prirode liriki v XX veke. Okuma araştırma
8 Ara Sınav  
9 Analiz hudozhestvennogo teksta (B.Pasternak “Zimniaya noch’ “, T.Tolstaia “ Nochevala tuchka zolotaia”/. Okuma araştırma
10 Hudozhestvennaya rech’. Stil’. Tropy. Ucheniye o tropah. Okuma araştırma
11 Metafora kak predmet issledovaniya. Teoriya metafory. Roman Yakobson o metafore i metonimiyi. Okuma araştırma
12 Stil’ kak svoystvo hudozhestvennoy formy. Okuma araştırma
13 Poeticheskiy syntaksis. Alluziya i Reminiscentsiya. Okuma araştırma
14 Literaturovedenie kak nauka. Osnovnye literaturovedcheskie shkoly i napravleniya. Okuma

araştırma

15 Literaturniy process. Stadial’noe razvitie literatury. Okuma 

araştırma

16 Final Sınav  

Kaynaklar

ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Ders Kitabı Kositsin A.A. Teoriya literatury. Osnovnye poniatiya i terminy. Uchebnoe posobiye. – Samara, Izdatelstvo “SGAU” – 2012.

ISBN: 978-5-7883-0918-7 (PDF)

Ek Kaynaklar Bolshukin l.Y . Theoriya Literatury 2019/2020/ https://nnov.hse.ru/ba

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
 Dökümanlar Sözlük, slayt, gazete, makale, Arşiv belgeleri
Ödevler Araştırma, proje
Sınavlar Sözlü ve yazılı 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Quiz 1 20
Katılım (Devamlılık, Ders içi iletişim) 1 40
Ödev 1 10
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıliçinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

 

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

 

 

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi  
 

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 
Rus Dili ve Edebiyatı alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.     x      
Rus Dili ve Edebiyatı alanındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.   x        
Alannındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.     x      
Rus Dili ve Edebiyatı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.     x      
Rus Dili ve Edebiyatı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-oğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında, kullanır, çözümler ve uygular.     x      
Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.     x      
Rus Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili bilgiler toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.       x    
Alanındaki bilgilerle kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.                  x    
Rus Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.       x    
Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.     x      
Alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.       x    

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 7 7
Ödev 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü     150
Toplam İş Yükü/ 25 (s)     6.00
Dersin AKTS Kredisi     6