Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı sözlü edebiyatın, destan geleneğinin, klasik Rus trajedi ve komedilerinin ortaya çıkış ve gelişimlerini birer edebi metin ekseninde incelemek.
Dersin İçeriği:
Rus Klasisizm (Prokopovich, Sumarokov, Lomonosov). Derzhavin’in şiirleri. Komedi, trajedi ve seyahat türünde çalışmalar. Nikolay Karamzin’in “Bednaya Liza” eseri. |
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım Yöntemi. 2. Örnek Olay Yöntemi. 3. Problem Çözme Yöntemi. 4.Tartışma Yöntemi. 5. Gösteri Yöntemi. 6.Grup Çalışması.
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Ara sınav B. Final C. Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Rus edebiyatının anlayışını kendi cümleleriyle ifade eder. | 3,4 | 1.4.5 | A,B,C |
2.Rus edebiyatının gelişimini, gösterdiği değişiklikleri irdeler. | 3,5 | 1.4.5 | A,B,C |
3.Yaşamış şahsiyetlerin edebiyat anlayışlarını karşılaştırır. | 5.7.9 | 1.4.5 | A,B,C |
4.Eski Rus Edebiyatı metinlerini değerlendirir. | 7.11.12 | 1.4.5 | A,B,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | Kültürün temelleri |
2 | «Povest’ Vremennyh let» | Kültürün temelleri |
3 | “Slovo o polku Igoreve” | Kültürün temelleri |
4 | “Povest’ o Petre i Fevroniyi” | Kültürün temelleri |
5 | “Povest’ o Vladimire Monomahe” | Kültürün temelleri |
6 | Afanasiy Nikitin (“Hozhdenie za tri moria”) | Kültürün temelleri |
7 | Staroobriadcheskaia literatura: Protopop Avvakum | Kültürün temelleri |
8 | Ara Sınav | |
9 | Классицизм (Klasisizm) | Kültürün temelleri |
10 | Mikhail Lomonosov (Biografiya). “Teoriya treh shtiley”. | Kültürün temelleri |
11 | Aleksandr Sumarokov, Feofan Prokopovich, Vasiliy Trediakovsky. | Kültürün temelleri |
12 | Gavrila Derzhavin (stihotvoreniya, komediyi, tragediyi). | Kültürün temelleri |
13 | Sentimentalism. Nikolay Karamzin (“Bednaia Liza”). | Kültürün temelleri |
14 | Sonuç | |
15 | Final Sınav |
Kaynaklar
ÖNERİLEN KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı | Russkaya literatura XI-XX вв. Pod redaktsiey: N.Yakuşın, V.Baranov. Russkoye Slovo, Moskva, 2004 |
Ek Kaynaklar |
1. Rus Edebiyatı İncelemeleri Kiev Rusyasından XVII. Yüzyıla, Emine Inanır, Edebiyat Fakültesi yayınları, İstanbul, 2003
2.XVIII. Yüzyıl Rus Edebiyatı, Ayşe Pamir Dietrich, Multilingual Yayınları, İstanbul, 2005 |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Çeşitli kaynaklardan materyal paylaşılacaktır |
Ödevler | Proje, Araştırma |
Sınavlar | Ara Sınav, |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Rusçanın; dilbilgisel, biçimbilimsel, sözdizimsel, anlambilimsel ve kullanımbilimsel yapısını aktif olarak kullanma becerisi edinir. | ||||||
2 | Rus dilinin anlamsal ve kültüre bağlı yapılarını açıklayabilme ve kullanabilme becerisine ulaşır. | ||||||
3 | Rus edebiyatının başlangıcından günümüze kadar ki gelişimini bilir, bu süreçteki edebi metinleri filolojik açıdan değerlendirir, eleştirisini yapar. | x | |||||
4 | Rus edebiyatının Doğu ve Batı edebiyatları ile etkileşimini inceler. | x | |||||
5 | Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlama becerisini geliştirir. | x | |||||
6 | Rus dilindeki farklı türden metinlerin yapılarını, sosyal ve kültürel işlevlerini açıklayabilme, çözümleyebilme ve anadiline aktarabilme becerisi edinir. | ||||||
7 | Dil, edebiyat, kültüroloji ve çeviribilim kuramlarının temellerini oluşturan yakın disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur; disiplinlerarası okuma yapma ve çözümleme becerisi kazanır. | x | |||||
8 | Alanında akademik düzeyde araştırma yapabilecek temel bilgi ve becerileri edinir; uluslararası düzeyde güncel araştırma ve gelişmeleri takip edebilmesini sağlayacak bilgi teknolojilerinden yararlanır. | ||||||
9 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve kamusal hizmet alanlarında uygulamasını sağlayacak becerileri edinir. | ||||||
10 | Etkin iletişim kurma becerisi edinir. | ||||||
11 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. | x | |||||
12 | Alanında gerçekleştirilen bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. | x | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenme ilkesini edinir. |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi
(Saat) |
Toplam
İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dâhildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 5 | 75 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Ödev | 2 | 5 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 147 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5.88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |