• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
RLL 209
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı sözlü edebiyatın, destan geleneğinin, klasik Rus trajedi ve komedilerinin ortaya çıkış ve gelişimlerini birer edebi metin ekseninde incelemek.
Dersin İçeriği: 
Rus Klasisizm (Prokopovich, Sumarokov, Lomonosov). Derzhavin’in şiirleri. Komedi, trajedi ve seyahat türünde çalışmalar.  Nikolay Karamzin’in “Bednaya Liza” eseri.
Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi. 2. Örnek Olay Yöntemi. 3. Problem Çözme Yöntemi. 4.Tartışma Yöntemi. 5. Gösteri Yöntemi. 6.Grup Çalışması.
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A. Ara sınav B. Final C. Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1.Rus edebiyatının anlayışını kendi cümleleriyle ifade eder. 3,4 1.4.5 A,B,C
2.Rus edebiyatının gelişimini, gösterdiği değişiklikleri irdeler. 3,5 1.4.5 A,B,C
3.Yaşamış şahsiyetlerin edebiyat anlayışlarını karşılaştırır. 5.7.9 1.4.5 A,B,C
4.Eski Rus Edebiyatı metinlerini değerlendirir. 7.11.12 1.4.5 A,B,C

Dersin Akışı

 

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş Kültürün temelleri
2  «Povest’ Vremennyh let» Kültürün temelleri
3 “Slovo o polku Igoreve” Kültürün temelleri
4 “Povest’ o Petre i Fevroniyi” Kültürün temelleri
5 “Povest’ o Vladimire Monomahe” Kültürün temelleri
6 Afanasiy Nikitin (“Hozhdenie za tri moria”) Kültürün temelleri
7 Staroobriadcheskaia literatura: Protopop Avvakum Kültürün temelleri
8 Ara Sınav  
9 Классицизм (Klasisizm) Kültürün temelleri
10 Mikhail Lomonosov  (Biografiya). “Teoriya treh shtiley”.                                Kültürün temelleri
11 Aleksandr Sumarokov, Feofan Prokopovich, Vasiliy Trediakovsky. Kültürün temelleri
12 Gavrila Derzhavin (stihotvoreniya, komediyi, tragediyi). Kültürün temelleri
13 Sentimentalism. Nikolay Karamzin (“Bednaia Liza”). Kültürün temelleri
14 Sonuç  
15 Final Sınav  

 

Kaynaklar

 

ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Ders Kitabı Russkaya literatura XI-XX вв. Pod  redaktsiey: N.Yakuşın, V.Baranov. Russkoye Slovo, Moskva, 2004
Ek Kaynaklar 1. Rus Edebiyatı İncelemeleri Kiev Rusyasından XVII. Yüzyıla, Emine Inanır, Edebiyat Fakültesi yayınları, İstanbul, 2003

2.XVIII. Yüzyıl Rus Edebiyatı, Ayşe Pamir Dietrich, Multilingual Yayınları, İstanbul, 2005

Materyal Paylaşımı

 

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dokümanlar Çeşitli kaynaklardan materyal paylaşılacaktır
Ödevler Proje, Araştırma
Sınavlar Ara Sınav, 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Rusçanın; dilbilgisel, biçimbilimsel, sözdizimsel, anlambilimsel ve kullanımbilimsel yapısını aktif olarak kullanma becerisi edinir.             
2 Rus dilinin anlamsal ve kültüre bağlı yapılarını açıklayabilme ve kullanabilme becerisine ulaşır.            
3 Rus edebiyatının başlangıcından günümüze kadar ki gelişimini bilir, bu süreçteki edebi metinleri filolojik açıdan değerlendirir, eleştirisini yapar.     x      
4 Rus edebiyatının Doğu ve Batı edebiyatları ile etkileşimini inceler.       x    
5 Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlama becerisini geliştirir.       x    
6 Rus dilindeki farklı türden metinlerin yapılarını, sosyal ve kültürel işlevlerini açıklayabilme, çözümleyebilme ve anadiline aktarabilme becerisi edinir.            
7 Dil, edebiyat, kültüroloji ve çeviribilim kuramlarının temellerini oluşturan yakın disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur; disiplinlerarası okuma yapma ve çözümleme becerisi kazanır.     x      
8 Alanında akademik düzeyde araştırma yapabilecek temel bilgi ve becerileri edinir; uluslararası düzeyde güncel araştırma ve gelişmeleri takip edebilmesini sağlayacak bilgi teknolojilerinden yararlanır.            
9 Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve kamusal hizmet alanlarında uygulamasını sağlayacak becerileri edinir.            
10 Etkin iletişim kurma becerisi edinir.            
11 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır.       x    
12 Alanında gerçekleştirilen bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.       x    
13 Yaşam boyu öğrenme ilkesini edinir.               

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi

(Saat)

Toplam

İş Yükü

(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dâhildir: 15x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 15 5 75
Ara Sınav 1 7 7
Ödev 2 5 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü     147
Toplam İş Yükü / 25 (s)     5.88
Dersin AKTS Kredisi     6