Dersi Verenler:
Dersin Yardımcıları:
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı, Rusça öğrenen ve ileride RF kurumları ve işletmeleriyle farklı alanlarda işbirliği yapacak öğrencilerin kültürel çerçevede doğru ilişkiler kurmasına zemin hazırlamaktır.
Dersin İçeriği:
Kültürel kimlikten yola çıkarak, farklı kültür kodlarının ortaya çıkışı incelenecek ve kültürel farklılıkların uluslararası iletişimdeki rolü anlaşılacaktır. |
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım Yöntemi 2.Tartışma Yöntemi 3. Soru-Cevap
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Ara Sınav B: Ödev C: Final Sınavı
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1)Öğrenci ileri düzeyde gramer kurallarını uygulamalı öğrenir. | 1,2,6,8 | 1.2.3 | A,B,C |
2)Farklı alanlarda terim ve söz öbeklerini tanır, anadilinde karşılıklarını öğrenir. | 1,2,6,8,11 | 1.2.3 | A,B,C |
3)Güncel konularda bilgi sahibi olur, Rusça – Türkçe bakışımlı kendini ifade etme pratiği kazanır. | 6,8,9,10,11,13 | 1.2.3 | A,B,C |
4)Farklı konularda yazılı ve sözlü kendi görüşlerini ifade etme deneyimi kazanır. | 1,6,8,10,11,13 | 1.2.3 | A,B,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular |
Ön Hazırlık
(Ön koşulları yoktur) |
1 | Giriş/ Oryantasyon | |
2 | Kültür ve kültürel kimlik nedir? | |
3 | Kültürlerin kaynağında hangi faktörler yatar? | |
4 | Türkiye ve Rusya coğrafyasının iklimsel farklılıkları ve bunların kültüre etkisi. | |
5 | Türk kültüründe Rus kültürünün izleri – İlk Beyaz Rus göçü | |
6 | Türk kültüründe Rus kültürünün izleri – Karpiç Restoran – İlk Bale okulu vs. | |
7 | Türk edebiyatında Rus edebiyatının izleri – İlk çeviri etkinlikleri | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Rus kültüründe Türk kültürünün izleri | |
10 | Rus kültüründe Türk imgesi | |
11 | SSCB’nin dağılmasının ardından gelişen ilişkiler ve bunların her iki kültürün sosyal ve ticari gelişimine katkıları | |
12 | Rus ve Türk Kültüründe iş etiği ve normlar | |
13 | Rusya ve Türkiye ilişkilerinin güncel durumu ve değerlendirilmesi | |
14 | Sonuç | |
15 | Final Sınav |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı | Rusça ve Türkçe kaynaklardan yararlanılacaktır. |
Diğer Kaynaklar | İnternet görsel ve yazılı güncel metinler |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Öğretim elemanı tarafından sağlanacaktır | |
Sözlük, slayt, okuma, gazete, dergi, makale, Rusya ve Türkiye arşiv belgeleri | |
Araştırma. Proje. Sunum |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 50 |
Kısa Sınav | 2 | 20 |
Ödev | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Rusçanın; dilbilgisel, biçimbilimsel, sözdizimsel, anlambilimsel ve kullanımbilimsel yapısını aktif olarak kullanma becerisi edinir. | x | |||||
2 | Rus dilinin anlamsal ve kültüre bağlı yapılarını açıklayabilme ve kullanabilme becerisine ulaşır. | x | |||||
3 | Rus edebiyatının başlangıcından günümüze kadar ki gelişimini bilir, bu süreçteki edebi metinleri filolojik açıdan değerlendirir, eleştirisini yapar. | ||||||
4 | Rus edebiyatının Doğu ve Batı edebiyatları ile etkileşimini inceler. | ||||||
5 | Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlama becerisini geliştirir. | ||||||
6 | Rus dilindeki farklı türden metinlerin yapılarını, sosyal ve kültürel işlevlerini açıklayabilme, çözümleyebilme ve anadiline aktarabilme becerisi edinir. | x | |||||
7 | Dil, edebiyat, kültüroloji ve çeviribilim kuramlarının temellerini oluşturan yakın disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur; disiplinlerarası okuma yapma ve çözümleme becerisi kazanır. | ||||||
8 | Alanında akademik düzeyde araştırma yapabilecek temel bilgi ve becerileri edinir; uluslararası düzeyde güncel araştırma ve gelişmeleri takip edebilmesini sağlayacak bilgi teknolojilerinden yararlanır. | x | |||||
9 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve kamusal hizmet alanlarında uygulamasını sağlayacak becerileri edinir. | x | |||||
10 | Etkin iletişim kurma becerisi edinir. | x | |||||
11 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. | x | |||||
12 | Alanında gerçekleştirilen bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. | ||||||
13 | Yaşam boyu öğrenme ilkesini edinir. | x |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi
(Saat) |
Toplam
İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dâhildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 43 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 5 | 75 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 145 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5.8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |