• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
RLL 201
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersi Verenler: 
Dersin Yardımcıları: 
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı, Rusça öğrenen ve ileride RF kurumları ve işletmeleriyle farklı alanlarda işbirliği yapacak öğrencilerin kültürel çerçevede doğru ilişkiler kurmasına zemin hazırlamaktır.
Dersin İçeriği: 
Kültürel kimlikten yola çıkarak, farklı kültür kodlarının ortaya çıkışı incelenecek ve kültürel farklılıkların uluslararası iletişimdeki rolü anlaşılacaktır.  
Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2.Tartışma Yöntemi 3. Soru-Cevap
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Ara Sınav B: Ödev C: Final Sınavı

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1)Öğrenci ileri düzeyde gramer kurallarını uygulamalı öğrenir.  1,2,6,8 1.2.3 A,B,C
2)Farklı alanlarda terim ve söz öbeklerini tanır, anadilinde karşılıklarını öğrenir.  1,2,6,8,11 1.2.3 A,B,C
3)Güncel konularda bilgi sahibi olur, Rusça – Türkçe bakışımlı kendini ifade etme pratiği kazanır.  6,8,9,10,11,13 1.2.3 A,B,C
4)Farklı konularda yazılı ve sözlü kendi görüşlerini ifade etme deneyimi kazanır.  1,6,8,10,11,13 1.2.3 A,B,C

 

 

Dersin Akışı

 

 

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık

(Ön koşulları yoktur)

1 Giriş/ Oryantasyon  
2 Kültür ve kültürel kimlik nedir?  
3 Kültürlerin kaynağında hangi faktörler yatar?  
4 Türkiye ve Rusya coğrafyasının iklimsel farklılıkları ve bunların kültüre etkisi.  
5 Türk kültüründe Rus kültürünün izleri – İlk Beyaz Rus göçü   
6 Türk kültüründe Rus kültürünün izleri – Karpiç Restoran – İlk Bale okulu vs.   
7 Türk edebiyatında Rus edebiyatının izleri – İlk çeviri etkinlikleri   
8 Ara Sınav  
9 Rus kültüründe Türk kültürünün izleri   
10 Rus kültüründe Türk imgesi   
11 SSCB’nin dağılmasının ardından gelişen ilişkiler ve bunların her iki kültürün sosyal ve ticari gelişimine katkıları   
12 Rus ve Türk Kültüründe iş etiği ve normlar   
13 Rusya ve Türkiye ilişkilerinin güncel durumu ve değerlendirilmesi   
14 Sonuç  
15 Final Sınav  

 

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Kitabı Rusça ve Türkçe kaynaklardan yararlanılacaktır. 
Diğer Kaynaklar İnternet görsel ve yazılı güncel metinler

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Öğretim elemanı tarafından sağlanacaktır  
Sözlük, slayt, okuma, gazete, dergi, makale, Rusya ve Türkiye arşiv belgeleri  
Araştırma. Proje. Sunum  

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 50
Kısa Sınav 2 20
Ödev 1 30
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

 

 

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Rusçanın; dilbilgisel, biçimbilimsel, sözdizimsel, anlambilimsel ve kullanımbilimsel yapısını aktif olarak kullanma becerisi edinir.      x      
2 Rus dilinin anlamsal ve kültüre bağlı yapılarını açıklayabilme ve kullanabilme becerisine ulaşır.     x      
3 Rus edebiyatının başlangıcından günümüze kadar ki gelişimini bilir, bu süreçteki edebi metinleri filolojik açıdan değerlendirir, eleştirisini yapar.            
4 Rus edebiyatının Doğu ve Batı edebiyatları ile etkileşimini inceler.            
5 Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlama becerisini geliştirir.            
6 Rus dilindeki farklı türden metinlerin yapılarını, sosyal ve kültürel işlevlerini açıklayabilme, çözümleyebilme ve anadiline aktarabilme becerisi edinir.   x        
7 Dil, edebiyat, kültüroloji ve çeviribilim kuramlarının temellerini oluşturan yakın disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur; disiplinlerarası okuma yapma ve çözümleme becerisi kazanır.            
8 Alanında akademik düzeyde araştırma yapabilecek temel bilgi ve becerileri edinir; uluslararası düzeyde güncel araştırma ve gelişmeleri takip edebilmesini sağlayacak bilgi teknolojilerinden yararlanır.     x      
9 Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve kamusal hizmet alanlarında uygulamasını sağlayacak becerileri edinir.     x      
10 Etkin iletişim kurma becerisi edinir.     x      
11 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır.     x      
12 Alanında gerçekleştirilen bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.            
13 Yaşam boyu öğrenme ilkesini edinir.          x    

 

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi

(Saat)

Toplam

İş Yükü

(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dâhildir: 15x toplam ders saati) 15 3 43
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 15 5 75
Ara Sınav 1 7 7
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü     145
Toplam İş Yükü / 25 (s)     5.8
Dersin AKTS Kredisi     6