Dersin Koordinatörü:
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı, öğrencilerin kelime haznelerini zenginleştirmek ve biçimlendirmektir.
Dersin İçeriği:
Rusça sözlüklerin incelenmesi, Rusçada kullanılan eş anlamlı, zıt anlamlı, mecaz anlamlı ve yan anlamlı kelimelerin, atasözleri ve deyimlerin metinler üzerinden işlenmesi.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım Yöntemi; 2: Tartışma Yöntemi; 3: Gösteri Yöntemi.
Dersin Ölçme Yöntemleri:
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri: A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli test, C: Boşluk doldurma, D: Doğru - Yanlış
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Öğrenci cümlelerde Rus kelimelerin anlamını bilecek. | 1,2 | 1,2,3 | A,B,C,D |
2) Yabancı dil kelimeleri yazılı ve sözlü konuşmalarda kullanabileceklerdir. | 1,2 | 1,2,3 | A,B,C,D |
3) Karşılaştırmalı bir kitap analizi ve konuşma konuşması öğelerinde ustalaşacaklar. | 6.7.8 | 1,2,3 | A,B,C,D |
4) Öğrenci homonyms, eş anlamlı ve zıt bir sözcük analiz yapmak mümkün olacak. | 9.10.12 | 1,2,3 | A,B,C,D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular |
Ön Hazırlık
(Ders materyali öğretim elemanın tarafından sağlanacaktır) |
1 | Giriş / Rusça sözlüklerin sunumu | Kaynak gösterme |
2 | Tek anlamlı veçok anlamlı Rusça kelimeler | Sözlük |
3 | Rusça kelimelerine sas ve meca zanlamları | Sözlük |
4 | Omonimler / Metinde inceleme | Sözlük |
5 | Sinonimler / Metinde inceleme | Sözlük |
6 | Antonimler / Metinde inceleme | Sözlük |
7 | Ödev sunumları ve genel değerlendirme | Sözlük |
8 | Ara Sınav | |
9 | Rusçaya giren yabancı kökenli kelimeler | Sözlük |
10 | Rusça terimler | Sözlük |
11 | Rusçadaki eski ve yeni kelimeler | Sözlük |
12 | Rusça jargon ve argo kelimeler | Sözlük |
13 | Rusça deyimler | Sözlük |
14 | Sonuç | Sözlük |
15 | Ara Sınav |
Kaynaklar
ÖNERİLEN KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı | Lexikologiya: uchebnoe posobie dla studentooov-inostrantsev/ pod red.E.I.Zinovyevoy. М.: "Flinta", 2006. - 232 s. |
Ek Kaynaklar | E.I.Zinovyeva, Osnovniye problemy opisaniya leksiki v aspekte russkogo yazika kak inostrannogo. 2-e izd. dop.St.Petersburg: Filologicheskiy fakultet SPBGU, 2005. - 88 s.. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Sözlük, slayt |
Ödevler | Uygulama, araştırma |
Sınavlar | Vize, Final |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 50 |
Kısa Sınav | 2 | 20 |
Ödev | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıliçinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Rusçanın; dilbilgisel, biçimbilimsel, sözdizimsel, anlambilimsel ve kullanımbilimsel yapısını aktif olarak kullanma becerisi edinir. | x | |||||
2 | Rus dilinin anlamsal ve kültüre bağlı yapılarını açıklayabilme ve kullanabilme becerisine ulaşır. | x | |||||
3 | Rus edebiyatının başlangıcından günümüze kadar ki gelişimini bilir, bu süreçteki edebi metinleri filolojik açıdan değerlendirir, eleştirisini yapar. | ||||||
4 | Rus edebiyatının Doğu ve Batı edebiyatları ile etkileşimini inceler. | ||||||
5 | Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlama becerisini geliştirir. | ||||||
6 | Rus dilindeki farklı türden metinlerin yapılarını, sosyal ve kültürel işlevlerini açıklayabilme, çözümleyebilme ve anadiline aktarabilme becerisi edinir. | x | |||||
7 | Dil, edebiyat, kültüroloji ve çeviribilim kuramlarının temellerini oluşturan yakın disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur; disiplinlerarası okuma yapma ve çözümleme becerisi kazanır. | x | |||||
8 | Alanında akademik düzeyde araştırma yapabilecek temel bilgi ve becerileri edinir; uluslararası düzeyde güncel araştırma ve gelişmeleri takip edebilmesini sağlayacak bilgi teknolojilerinden yararlanır. | x | |||||
9 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve kamusal hizmet alanlarında uygulamasını sağlayacak becerileri edinir. | x | |||||
10 | Etkin iletişim kurma becerisi edinir. | x | |||||
11 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. | ||||||
12 | Alanında gerçekleştirilen bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. | x | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenme ilkesini edinir. |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi
(Saat) |
Toplam
İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dâhildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 5 | 75 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5.76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |