Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Amaç, 19. yüzyıldan günümüze değin uzanan Rus kültürünü tanıtmaktır.
Dersin İçeriği:
Bilhassa Ekim Devrimi’nden sonraki süreçte, Rus toplum yapısında meydana gelen değişimler ve buna bağlı kültürel yapılanmalar, sanat eserleri üzerinden incelenecektir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Dersin bitiminde öğrenci formu ve kültür içeriğini tanımak gerekir; | 1,2 | 1.2.3 | A,B,C |
2) Dersleri tamamladıktan sonra, öğrencinin Rus kültürünün yapısı hakkında bilgi elde edecektir; | 2.6.7 | 1.2.3 | A,B,C |
3) Dersin bitiminde öğrenci Modern Rusça toplumun fonksiyonu tanıması gerekir; | 9.10 | 1.2.3 | A,B,C |
4) Dersin bitiminde öğrenci Rusya'nın sosyal kurumların dönüşümü tanıması gerekir; | 9.12 | 1.2.3 | A,B,C |
5) Çağdaş Rus toplumu ve kültürü hakkında bilgi özetler. | 1.2.11 | 1.2.3 | A,B,C |
6) Rus kültüründe yeni eğilimlerin yeniden düzenlemesi. | 1.2.11 | 1.2.3 | A,B,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular |
Ön Hazırlık
(Önkoşulları yoktu) |
1 | Giriş / Oryantasyon | |
2 | “Babalar ve oğulları” | |
3 | “Eşi ve karısı”: sosyal rolleri | |
4 | Rus kadını toplumundaki yeri | |
5 | Belirtiler, batıl inançlar, önyargılar | |
6 | Ruslar için bir kişisel özgürlük | |
7 | Otorite | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Rus Toplumunda dinin rolü | |
10 | Ruslar kendilerini nasıl görüyorlar? | |
11 | Ruslar yabancıları nasıl görüyorlar? | |
12 | Rus Sanat/ Rus Tiyatrosu | |
13 | Rus Müziği/Rus Balesi | |
14 | Sonuç | |
15 | Final Sınav |
Kaynaklar
ÖNERİLEN KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı | Volkov, A. (2007). Russian Culture. Moscow: Encyclopedia Publishing. |
Ek Kaynaklar | Sergeeva, A. (2006). Russians: stereotypes of behavior, traditions, mentality. Moscow: Flinta Publishing. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |||
Dokümanlar | Okumalar, filmler ve slayt gösterisi. Rus Kültür ile ilgili belgesel filmler. | ||
Ödevler | Rus Bale ve Rus Müziği: Yorum Yazısı | ||
Sınavlar | Yorumlama Yazma | ||
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
|||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ | |
Ara Sınav | 1 | 70 | |
Ödev | 1 | 30 | |
Toplam | 100 | ||
Finalin Başarıya Oranı | 40 | ||
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | ||
Toplam | 100 | ||
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Rusçanın; dilbilgisel, biçimbilimsel, sözdizimsel, anlambilimsel ve kullanımbilimsel yapısını aktif olarak kullanma becerisi edinir. | x | |||||
2 | Rus dilinin anlamsal ve kültüre bağlı yapılarını açıklayabilme ve kullanabilme becerisine ulaşır. | x | |||||
3 | Rus edebiyatının başlangıcından günümüze kadar ki gelişimini bilir, bu süreçteki edebi metinleri filolojik açıdan değerlendirir, eleştirisini yapar. | ||||||
4 | Rus edebiyatının Doğu ve Batı edebiyatları ile etkileşimini inceler. | ||||||
5 | Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlama becerisini geliştirir. | ||||||
6 | Rus dilindeki farklı türden metinlerin yapılarını, sosyal ve kültürel işlevlerini açıklayabilme, çözümleyebilme ve anadiline aktarabilme becerisi edinir. | x | |||||
7 | Dil, edebiyat, kültüroloji ve çeviribilim kuramlarının temellerini oluşturan yakın disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur; disiplinlerarası okuma yapma ve çözümleme becerisi kazanır. | x | |||||
8 | Alanında akademik düzeyde araştırma yapabilecek temel bilgi ve becerileri edinir; uluslararası düzeyde güncel araştırma ve gelişmeleri takip edebilmesini sağlayacak bilgi teknolojilerinden yararlanır. | ||||||
9 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve kamusal hizmet alanlarında uygulamasını sağlayacak becerileri edinir. | x | |||||
10 | Etkin iletişim kurma becerisi edinir. | x | |||||
11 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. | x | |||||
12 | Alanında gerçekleştirilen bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. | x | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenme ilkesini edinir. |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi
(Saat) |
Toplam
İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dâhildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 5 | 75 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 147 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5.88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |