Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Analizin amacı, eserlerin ideolojik ve estetik değerinin farkına varma yeteneğini geliştirmek ve ifadelerinin kaynaklarını açıklamaktır. Onlar sayesinde öğrenciler, sözcükleri, yansımaları ve diğer metinleri yazabilir, kelimeleri doldurabilir ve çeşitli konuşma stillerini kullanabilirler.
Dersin İçeriği:
Dersin İçeriği |
Eserin üç düzeyde analizi: ideolojik, figüratif, üslup (sözdizimi ve kelime bilgisi analizi) ve lirik eserlerde kullanılan fonik (stanza, ritim, metrik). Karmaşık metin analizi, belirli hazırlık ve bilgi gerektirir.
|
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Ders Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Ara Sınav B: Final C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Öğrenci metin türlerine karşı bilinç kazanır. | 1,2 | 1.4.5 | A,B,C |
2) Öğrencinin metin türlerini tanıyarak ve özelliklerinin bilincine vararak çeviri amaçlı metin çözümlemesi yapacak düzeye gelmesi beklenir. | 6 | 1.4.5 | A,B,C |
3) Sözcük dağarcıkları genişleyecektir. | 6.7.8 | 1.4.5 | A,B,C |
4) Metin çözümleme yöntemlerini kavrayacaklardır. | 7,8 | 1.4.5 | A,B,C |
5) Okuduğu metni doğru algılama becerisi gösterecektir. | 9,12 | 1.4.5 | A,B,C |
6) Daha hızlı okuma yeteneği geliştirecektir. | 9,12 | 1.4.5 | A,B,C |
Dersin Akışı
Hafta | Konular |
Ön Hazırlık
(Önkoşulları yoktu) |
1 | Giriş: Analiz khudozhestvennogo teksta | |
2 | Khudozhestvennoe proizvedenie i ego svoystva | |
3 | Analiz struktury khudozhestvennogo proizvedeniya | |
4 | Analiz struktury khudozhestvennogo proizvedeniya(prodolzhenie) | |
5 | Tselostnıy analiz khudozhestvennogo teksta | |
6 | Vspomogatelnıy analiz khudozhestvennogo proizvedeniya | |
7 | Analiz epicheskogo teksta | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Struktura teksta i arhitektonika esteticheskogo obyekta (na primere “Fatalista” M.Y.Lermontova) | |
10 | Analiz poeticheskogo teksta (na primere poemy “Solovyinıy sad” A.A.Bloka i stihotvoreniy Ф.И.Тютчева) | |
11 | Analiz dramaticheskogo teksta | |
12 | Analiz fragmenta | |
13 | Analiz tsikla | |
14 | Sonuç | |
15 | Final Sınav |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı | Çertov, V. Antipova, A. (2007). Slovo- Obraz- Smysl. Filologiçeskiy analiz proizvedeniya. Moskova: Drofa Yayınevi. |
Diğer Kaynaklar | https://www.syl.ru/article/283443/new_chto-takoe-analiz-teksta-kak-delat-kompleksnyiy-analiz-teksta-po-literature/http://www.textologia.ru/literature/analiz-hudozhestvennogo-texta/?q=660 |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Roman, Drama, Şiir, filmler ve slayt gösterisi. Rus Edebiyat ile ilgili filmler. |
Ödevler | F. Tiutchev “O, kak ubiystvenno mı liubim...” (Yorum Yazısı) |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 70 |
Ödev | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Rusçanın; dilbilgisel, biçimbilimsel, sözdizimsel, anlambilimsel ve kullanımbilimsel yapısını aktif olarak kullanma becerisi edinir. | x | |||||
2 | Rus dilinin anlamsal ve kültüre bağlı yapılarını açıklayabilme ve kullanabilme becerisine ulaşır. | x | |||||
3 | Rus edebiyatının başlangıcından günümüze kadar ki gelişimini bilir, bu süreçteki edebi metinleri filolojik açıdan değerlendirir, eleştirisini yapar. | ||||||
4 | Rus edebiyatının Doğu ve Batı edebiyatları ile etkileşimini inceler. | ||||||
5 | Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlama becerisini geliştirir. | ||||||
6 | Rus dilindeki farklı türden metinlerin yapılarını, sosyal ve kültürel işlevlerini açıklayabilme, çözümleyebilme ve anadiline aktarabilme becerisi edinir. | x | |||||
7 | Dil, edebiyat, kültüroloji ve çeviribilim kuramlarının temellerini oluşturan yakın disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur; disiplinlerarası okuma yapma ve çözümleme becerisi kazanır. | x | |||||
8 | Alanında akademik düzeyde araştırma yapabilecek temel bilgi ve becerileri edinir; uluslararası düzeyde güncel araştırma ve gelişmeleri takip edebilmesini sağlayacak bilgi teknolojilerinden yararlanır. | x | |||||
9 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve kamusal hizmet alanlarında uygulamasını sağlayacak becerileri edinir. | x | |||||
10 | Etkin iletişim kurma becerisi edinir. | ||||||
11 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. | ||||||
12 | Alanında gerçekleştirilen bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. | x | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenme ilkesini edinir. |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi
(Saat) |
Toplam
İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dâhildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 6 | 90 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 163 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6.52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |