Dersin Amacı:
Bu dersin amacı, öğrencilerin kelime hazinelerini zenginleştirmek ve biçimlendirmektir.
Dersin İçeriği:
Rusça sözlüklerin incelenmesi, Rusçada kullanılan eş anlamlı, zıt anlamlı, mecaz anlamlı ve yan anlamlı kelimelerin, atasözlerin ve deyimlerin metinler üzerinden işlenmesi. |
Dersin Öğretim Yöntemleri:
Öğretim Yöntemleri: 1. Anlatma, 2. Tartışma, 3. Görsel Örneklendirme, 4. Çeviri 5. İletişimsel
Dersin Ölçme Yöntemleri:
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri: 1: Ödev, 2: Ara Sınav, 3: Final Sınavı
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenci başarılı bir şekilde bu dersi tamamladığı takdirde: | |||
1. Öğrenci cümlelerdeki Rus kelimelerin anlamını bilecek; |
1,2 |
1.2.3 |
A,B,C,D |
2. Yabancı dildeki kelimeleri yazılı ve sözlü konuşmalarda kullanabilecek; |
1,2 |
1.2.3 |
A,B,C,D |
3. Karşılaştırmalı bir kitap analizi ve sözlü anlatım öğelerinde
ustalaşacak; |
6,7,8 |
1.2.3 |
A,B,C,D |
4. Öğrenci, eş anlamlı ve zıt anlamlı bir sözcüğün analizini
yapabilecek.
|
9,10,12 | 1.2.3 | A,B,C,D |
Dersin Akışı
DERSİN İÇERİĞİ | ||
Hafta | Konular | Çalışma Materyalleri (Öğretim elemanı tarafından sağlanacaktır) |
1 | Giriş/ Rusça Sözlüklerin Sunumu | Kaynak gösterme |
2 | Tek Anlamlı Ve Çok Anlamlı Rusça Kelimeler | Sözlük |
3 | Rusça Kelimelerin Gerçek Ve Mecaz Anlamları | Sözlük |
4 | Antonimler / Metin çalışmaları. Kısa sınav | Sözlük |
5 | Sinonimler / Metin çalışmaları | Sözlük |
6 | Sinonimler / Metin çalışmaları | Sözlük |
7 | Genel Tekrar | Sözlük |
8 | Ara Sınav | |
9 | Omonimler / Metin çalışmaları | Sözlük |
10 | Rusçaya Giren Yabancı Kökenli Kelimeler | Sözlük |
11 | Terimler ve deyimler | Sözlük |
12 | Rusçadaki Eski ve Yeni kelimeler. Kısa sınav. | Sözlük |
13 | Rusça Jargon ve argo kelimeler | Sözlük |
14 | Tekrar | Sözlük |
15 | Final Sınavı |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı: Netyago N.V., Düzenli M.V., Leksikologiya sovremennogo russkogo yazıka. Yekaterinburg: 2016. Amiantova E.A., Lekslka russkogo yazıka: sbornik uprajneniy. M, 2008.
Kalyuta A., Pratik rus kelime bilgisi. Multillngual,2011. |
|
Ek Kaynaklar: Laskareva E.R., Progulki po russkoy leksike. SPb:Zlatoust, 2015. Leksikologiya: uchebnoe posobie dla studenıooov-inostranısev/ pod rcd.E.I.Zinovyevoy. M.: "Flintn", 2006. Zinovyeva E.1, Osnovniye problemy opisaniya leksiki v aspekle nısskogo yazika kak inostrannogo. 2-e izd. dop.StPcıcrsburg: Filologicheskiy fakultet SPBGU, 2005. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Sözlük, slayt, çalışma listeleri. |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | YÜZDE |
Ara Sınav | 1 | 70 |
Kısa Sınav | 2 | 10 |
Ödevler | 1 | 20 |
Total | 100 | |
FİNAL SINAVININ GENEL DEĞERLENDİRMEYE KATKISI | 60 | |
DÖNEM İÇİ ÇALIŞMALARIN GENEL DEĞERLENDİRMEYE KATKISI | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERS KATEGORİSİ | Alan Dersi |
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Rusçanın; dilbilgisel, biçimbilimsel, sözdlzimsel, anlambilimsel ve kullanımbillmsel yapısını aktif olarak kullanma becerisi edinir. | x | |||||
2 | Rus dilinin anlamsal ve kültüre bağlı yapılarını açıklayabilme ve kullanabilme becerisine ulaşır. | x | |||||
3 | Rus edebiyatının başlangıcından günümüze kadar ki gelişimini bilir, bu süreçteki edebi metinleri filolojik açıdan değerlendirir, eleştirisini yapar. | ||||||
4 | Rus edebiyatının Doğu ve Batı edebiyatları ile etkileşimini inceler. | ||||||
5 | Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlama becerisini geliştirir. | ||||||
6 | Rus dilindeki farklı türden metinlerin yapılarını, sosyal ve kültürel işlevlerini açıklayabilme, çözümleyebilme ve anadiline aktarabilme becerisi edinir. | x | |||||
7 | Dil, edebiyat, kültüroloji ve çeviribilim kuramlarının temellerini oluşturan yakın disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur; disiplinlerarası okuma yapma ve çözümleme becerisi kazanır. | x | |||||
8 | Alanında akademik düzeyde araştırma yapabilecek temel bilgi ve becerileri edinir; uluslararası düzeyde güncel araştırma ve gelişmeleri takip edebilmesini sağlayacak bilgi teknolojilerinden yararlanır. | x | |||||
9 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve kamusal hizmet alanlarında uygulamasını sağlayacak becerileri edinir. | ||||||
10 | Etkin iletişim kurma becerisi edinir. | ||||||
11 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. | x | |||||
12 | Alanında gerçekleştirilen bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. | x | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenme ilkesini edinir. |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlikler | Sayı |
Süre
(Saat) |
Toplam
Çalışma Yükü (Saat) |
Kurs Süresi (Sınav Haftası d-Dâhil: 15x Toplam Ders Saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Çalışma Saatleri (Ön çalışma, Uygulama) | 15 | 5 | 75 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 6 |
Ödev | 1 | 5 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam Çalışma Yükü | 144 | ||
Toplam Çalışma Yükü / 25 (s) | 5.76 | ||
Dersin AKTS kredisi | 6 |