Course Objectives:
Dersin Amacı Bu ders Rus kültürünün ortaya çıkışından 19.yy. ortalarına 19.yy. ikinci yarısına ve günümüze kadar olan dönemler hakkında iki dilli bir yaklaşım sunmaktadır.
Course Content:
Çağdaş Rus toplumu ve kültürüne giriş. Okumalar, filmler, gerçeklik. Tartışılacak temalar: liderlik; yetki ve güç; Rus ruhu; aile, kadın, gençlik, eğitim, tatil ve kutlamalar ve yeni Ruslar. |
Course Methodology:
Öğretim Yöntemleri: 1. Anlatma, 2. Tartışma, 3. Görsel Örneklendirme
Course Evaluation Methods:
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri: 1: Ödev, 2: Ara Sınav, 3: Final Sınavı
Vertical Tabs
Course Learning Outcomes
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenci başarılı bir şekilde bu dersi tamamladığı takdirde: | |||
1. Bu dersin sonunda öğrenci kültürün biçimini ve içeriğini tanımalıdır; |
1,2 |
1.2.3 |
A,B,C |
2. Dersleri tamamladıktan sonra, öğrenci Rus kültürünün yapısı hakkında bilgi edinir; |
2,6,7 |
1.2.3 |
A,B,C |
3. Bu dersin sonunda öğrenci modern Rus toplumunun işleyişini bilmeli. |
7,8,11,12 |
1.2.3 |
A,B,C |
Course Flow
DERSİN İÇERİĞİ | ||
Hafta | Konular | Çalışma Materyalleri (Öğretim elemanı tarafından sağlanacaktır) |
1 | Giriş / Oryantasyon |
Tarih
Kültür |
2 | İnsani Değerler |
Tarih
Kültür |
3 | Maddi kültür ve Ayrılma Yolu | Sosyoloji |
4 | Kalıplaşmış Günlük Davranışlar ve Bunları Bırakma Yolu | Sosyoloji |
5 | Rusya'da Aile İlişkileri |
Psikoloji
Sosyoloji |
6 | İşaretler, Batıl inançlar, Önyargılar |
Tarih
Kültür |
7 | Rusların Geleneksel Düşünce Yapısı ve Toplumsal Davranışları |
Psikoloji
Felsefe |
8 | Ara Sınav | |
9 | Rusların Modern Sosyo-kültürel değerleri |
Psikoloji
Sosyoloji |
10 | Ruslarla İş birliği | Sosyoloji |
11 | Rus Mimarisi |
Kültür
Sanat |
12 | Rus Tiyatrosu / Rus Sineması |
Kültür
Sanat |
13 | Rus Resim |
Kültür
Sanat |
14 | Rus Balesi/ Rus Müziği |
Kültür
Sanat |
15 | Final Sınavı |
Kültür
Sanat |
Recommended Sources
KAYNAKLAR | |
Volkov, A. (2007). Russian Culture. Moscow: Encyclopedia Publishing. | |
Sergeeva, A. (2006). Russians: stereotypes of behaviour, traditions, mentality. Moscow: Flinta Publishing. |
Material Sharing
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Okumalar, Filmler, Slaytlar | |
Rus Mimarisi (Sunum) | |
Yorumlama Yazma |
Assessment
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | YÜZDE |
Ara Sınav | 1 | 50 |
Kısa Sınav | 2 | 20 |
Ödevler | 1 | 30 |
Total | 100 | |
FİNAL SINAVININ GENEL DEĞERLENDİRMEYE KATKISI | 40 | |
DÖNEM İÇİ ÇALIŞMALARIN GENEL DEĞERLENDİRMEYE KATKISI | 60 | |
Toplam | 100 |
Course’s Contribution to Program
DERS KATEGORİSİ | Alan Dersi |
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Rusçanın; dilbilgisel, biçimbilimsel, sözdizimsel, anlambilimsel ve kullanımbilimsel yapısını aktif olarak kullanma becerisi edinir. | x | |||||
2 | Rus dilinin anlamsal ve kültüre bağlı yapılarını açıklayabilme ve kullanabilme becerisine ulaşır. | x | |||||
3 | Rus edebiyatının başlangıcından günümüze kadar ki gelişimini bilir, bu süreçteki edebi metinleri filolojik açıdan değerlendirir, eleştirisini yapar. | ||||||
4 | Rus edebiyatının Doğu ve Batı edebiyatları ile etkileşimini inceler. | ||||||
5 | Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlama becerisini geliştirir. | ||||||
6 | Rus dilindeki farklı türden metinlerin yapılarını, sosyal ve kültürel işlevlerini açıklayabilme, çözümleyebilme ve anadiline aktarabilme becerisi edinir. | x | |||||
7 | Dil, edebiyat, kültüroloji ve çeviribilim kuramlarının temellerini oluşturan yakın disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur; disiplinlerarası okuma yapma ve çözümleme becerisi kazanır. | x | |||||
8 | Alanında akademik düzeyde araştırma yapabilecek temel bilgi ve becerileri edinir; uluslararası düzeyde güncel araştırma ve gelişmeleri takip edebilmesini sağlayacak bilgi teknolojilerinden yararlanır. | x | |||||
9 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve kamusal hizmet alanlarında uygulamasını sağlayacak becerileri edinir. | ||||||
10 | Etkin iletişim kurma becerisi edinir. | ||||||
11 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. | x | |||||
12 | Alanında gerçekleştirilen bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. | x | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenme ilkesini edinir. |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlikler | Sayı |
Süre
(Saat) |
Toplam
Çalışma Yükü (Saat) |
Kurs Süresi (Sınav Haftası d-Dâhil: 15x Toplam Ders Saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Çalışma Saatleri (Ön çalışma, Uygulama) | 15 | 5 | 75 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam Çalışma Yükü | 142 | ||
Toplam Çalışma Yükü / 25 (s) | 5.68 | ||
Dersin AKTS kredisi | 6 |