• Turkish
  • English
Course Code: 
RLL 111
Semester: 
Fall
Course Type: 
Core
Course Objectives: 
Dersin Amacı Bu ders Rus kültürünün ortaya çıkışından 19.yy. ortalarına 19.yy. ikinci yarısına ve günümüze kadar olan dönemler hakkında iki dilli bir yaklaşım sunmaktadır.
Course Content: 
Çağdaş Rus toplumu ve kültürüne giriş. Okumalar, filmler, gerçeklik. Tartışılacak temalar: liderlik; yetki ve güç; Rus ruhu; aile, kadın, gençlik, eğitim, tatil ve kutlamalar ve yeni Ruslar.
Course Methodology: 
Öğretim Yöntemleri: 1. Anlatma, 2. Tartışma, 3. Görsel Örneklendirme
Course Evaluation Methods: 
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri: 1: Ödev, 2: Ara Sınav, 3: Final Sınavı

Vertical Tabs

Course Learning Outcomes

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Öğrenci başarılı bir şekilde bu dersi tamamladığı takdirde:      
1. Bu dersin sonunda öğrenci kültürün biçimini ve içeriğini tanımalıdır;  

1,2

 

1.2.3

 

A,B,C

2. Dersleri tamamladıktan sonra, öğrenci Rus kültürünün yapısı hakkında bilgi edinir;  

 

2,6,7

 

 

1.2.3

 

 

A,B,C

3. Bu dersin sonunda öğrenci modern Rus toplumunun işleyişini bilmeli.  

7,8,11,12

 

1.2.3

 

A,B,C

Course Flow

DERSİN İÇERİĞİ
Hafta Konular Çalışma Materyalleri (Öğretim elemanı tarafından sağlanacaktır)
1 Giriş / Oryantasyon Tarih

Kültür

2 İnsani Değerler Tarih

Kültür

3 Maddi kültür ve Ayrılma Yolu Sosyoloji
4 Kalıplaşmış Günlük Davranışlar ve Bunları Bırakma Yolu Sosyoloji
5 Rusya'da Aile İlişkileri Psikoloji

Sosyoloji

6 İşaretler, Batıl inançlar, Önyargılar Tarih

Kültür

7 Rusların Geleneksel Düşünce Yapısı ve Toplumsal Davranışları Psikoloji

Felsefe

8 Ara Sınav  
9 Rusların Modern Sosyo-kültürel değerleri Psikoloji

Sosyoloji

10 Ruslarla İş birliği Sosyoloji
11 Rus Mimarisi Kültür

Sanat

12 Rus Tiyatrosu / Rus Sineması Kültür

Sanat

13 Rus Resim Kültür

Sanat

14 Rus Balesi/ Rus Müziği Kültür

Sanat

15 Final Sınavı Kültür

Sanat

 

Recommended Sources

KAYNAKLAR
Volkov, A. (2007). Russian Culture. Moscow: Encyclopedia Publishing.
Sergeeva, A. (2006). Russians: stereotypes of behaviour, traditions, mentality. Moscow: Flinta Publishing.

Material Sharing

MATERYAL PAYLAŞIMI
Okumalar, Filmler, Slaytlar  
Rus Mimarisi (Sunum)  
Yorumlama Yazma  

Assessment

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI YÜZDE
Ara Sınav 1 50
Kısa Sınav 2 20
Ödevler 1 30
Total   100
FİNAL SINAVININ GENEL DEĞERLENDİRMEYE KATKISI   40
DÖNEM İÇİ ÇALIŞMALARIN GENEL DEĞERLENDİRMEYE KATKISI   60
Toplam   100

Course’s Contribution to Program

DERS KATEGORİSİ Alan Dersi

 

 

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Rusçanın; dilbilgisel, biçimbilimsel, sözdizimsel, anlambilimsel ve kullanımbilimsel yapısını aktif olarak kullanma becerisi edinir.       x    
2 Rus dilinin anlamsal ve kültüre bağlı yapılarını açıklayabilme ve kullanabilme becerisine ulaşır.     x      
3 Rus edebiyatının başlangıcından günümüze kadar ki gelişimini bilir, bu süreçteki edebi metinleri filolojik açıdan değerlendirir, eleştirisini yapar.            
4 Rus edebiyatının Doğu ve Batı edebiyatları ile etkileşimini inceler.            
5 Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlama becerisini geliştirir.            
6 Rus dilindeki farklı türden metinlerin yapılarını, sosyal ve kültürel işlevlerini açıklayabilme, çözümleyebilme ve anadiline aktarabilme becerisi edinir.     x      
7 Dil, edebiyat, kültüroloji ve çeviribilim kuramlarının temellerini oluşturan yakın disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur; disiplinlerarası okuma yapma ve çözümleme becerisi kazanır.   x        
8 Alanında akademik düzeyde araştırma yapabilecek temel bilgi ve becerileri edinir; uluslararası düzeyde güncel araştırma ve gelişmeleri takip edebilmesini sağlayacak bilgi teknolojilerinden yararlanır.     x      
9 Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve kamusal hizmet alanlarında uygulamasını sağlayacak becerileri edinir.            
10 Etkin iletişim kurma becerisi edinir.            
11 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır.     x      
12 Alanında gerçekleştirilen bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.     x      
13 Yaşam boyu öğrenme ilkesini edinir.              

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlikler Sayı Süre

(Saat)

Toplam

Çalışma Yükü

(Saat)

Kurs Süresi (Sınav Haftası d-Dâhil: 15x Toplam Ders Saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Çalışma Saatleri (Ön çalışma, Uygulama) 15 5 75
Ara Sınav 1 7 7
Ödev 1 5 5
Final Sınavı 1 10 10
Toplam Çalışma Yükü     142
Toplam Çalışma Yükü / 25 (s)     5.68
Dersin AKTS kredisi     6