Travma konusundaki kuram ve araştırmaların incelenmesi.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
Travmatik stress konusu, sebepleri ve bu kavramı açıklamayı amaçlayan belli teorileri anlama |
1,4, 11 |
1,2,4 |
B, G |
Hayatın çeşitli aşamalrında travmatik stresin kişinin yaşamına ve işlevselliğine etki eden sonuçlarını anlama |
1,2,3,10,12, 16 |
1,2,4 |
B, G |
Travmatik stresin klinik alanda ortaya çıkan yansımaları konusunda bilgilendirilme. Travma ile alakalı psikolojik bozukluklar ve sık kullanılan tedavi yöntemlerine dair bilgi sahibi olma.
|
8, 6,7,9,10, 15, 16 |
1,2,4,5 |
B, G |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Derse giriş |
|
2 |
Ruhsal Travma kavramına giriş |
|
3 |
Ruhsal Travmaya Eleştirel Yaklaşımlar |
|
4 |
Kadına Yönelik Şiddet ve Ruhsal Travma |
|
5 |
Psikolojik İlk Yardım ve Uygulamaları |
|
6 |
Travma Odaklı Sosyal Çalışma ve Uygulamaları |
|
7 |
Travma Odaklı Psikoterapiler ve Uygulamaları |
|
8 |
Çocuklarda Ruhsal Travma |
|
9 |
Cinsel Şiddetle Çalışmak |
|
10 |
Travma ve İyileşme |
|
11 |
Travma ile Çalışırken Sınırlar ve Özbakım |
|
12 |
Ruhsal Travmaya Müdahalede Güncel Yöntemler |
|
13 |
Dönemin Değerlendirilmesi ve Kapanış |
|
Kaynaklar
Ders Notu |
Herman, J. L. (1997). Trauma and recovery. Binghamton, NY: Hayworth Press. |
Diğer Kaynaklar |
Travma ile ilgili kavramlar üzerine güncel makaleler |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
|
Ödevler |
Final project: Travma ile ilgili kavramlardan biri üzerine bir literature taraması ya da bir araştırma teklifi. |
Sınavlar |
Yazılı sınav |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
|
0 |
Derse katılım |
|
0 |
Ödev |
10 |
10 |
Toplam |
|
100 |
Finalin (araştırma projesinin) Başarıya Oranı |
|
40 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
60 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Bir bilim dalı olarak psikolojinin, temel kavramları, kuramsal bakış açıları ve tarihsel gelişimine hakim olma. |
+ |
|||||
2 |
Psikolojinin alt alanları ve bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma. |
|
|
+ |
|||
3 |
Psikoloji kuramları ile bu kuramların görgül temelleri arasındaki bağı kurabilme. |
|
|
+ |
|||
4 |
Psikoloji dışındaki diğer bilim dallarının psikolojiyle benzerlik ve farklılıklarını karşılaştırıp, psikolojiye potansiyel katkısını görebilme ve disiplinler arası çalışmanın öneminin farkında olma. |
+ |
|
||||
5 |
Psikoloji biliminin araştırma ve araştırma etiği ilkelerine yönelik temel özelliklerini kavrama. |
+ |
|
|
|||
6 |
Psikolojide temel araştırma yöntemlerini bilme, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, güncel bilişim teknolojilerinden faydalanarak veri analizi ve veri yorumlama becerisine sahip olma. |
+ |
|
|
|||
7 |
Psikoloji alanındaki soruları cevaplamaya yönelik uygun araştırma yöntem bilgi ve becerilerinin kullanıldığı araştırma çalışmalarını planlama ve yürütme ve/veya mevcut verilerle çalışma. |
+ |
|
|
|||
8 |
Bilgiye erişebilme, bilgiyi etkin kullanabilme ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme. |
|
|
+ |
|||
9 |
Kuram, araştırma yöntemleri ve uygulamaları yordamada şüpheci sorgulama yapma ve bilimsel yaklaşımı kullanma. |
|
|
+ |
|||
10 |
Analitik, eleştirel ve yaratıcı şekilde düşünme ve düşüncelerini ifade edebilme; düşünce ve düşüncenin ifadesinde mantıksal ve akıcı olma. |
|
|
+ |
|||
11 |
Psikolojinin temel araştırma yapılan alanlarından elde edilen bulguların potansiyel uygulama alanlarının farkında olma. |
|
|
|
|
+ |
|
12 |
Psikoloji ve uzmanlık alanlarıyla ilgili konulardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri bağdaştırabilme. |
|
+ |
|
|
|
|
13 |
Psikolojinin uygulamalı alanlarını ve ne tür uygulama yöntemleri olduğunu öğrenip mesleki etik kurallarına bağlı kalmanın önemini kavrama. |
|
|
+ |
|
|
|
14 |
Psikoloji biliminin sağladığı bilgiyi ve kuramları mesleki etik ilkeleri çerçevesinde bireysel, sosyal, kültürel ve kuramsal konularda kullanma becerisine sahip olma. Toplumsal duyarlılık ve bireysel sorumluluk bilincine sahip olma. |
|
|
+ |
|
|
|
15 |
Tek başına ya da başkalarıyla verimli çalışma. |
+ |
|
|
|
|
|
16 |
İngilizce düşünme, okuma, yazma ve sözlü ifade becerisine sahip olma. |
|
|
|
|
+ |
ECTS
Etkinlik |
SAYI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) |
14 |
3 |
42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
6 |
84 |
Ara Sınav |
1 |
10 |
10 |
Sunum |
2 |
5 |
10 |
Final |
1 |
20 |
20 |
Toplam İş Yükü |
|
|
166 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
6,64 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
7 |