• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
PSY 102
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
8
Ön Koşul Dersleri: 
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı öğrencilere psikoloji alanında genel bir bilgi donanımı sağlamaktır. Dersin öğrencilere temel psikoloji kavramları ve kuramları ile ilgili bilgi sağlaması ve davranışsal ve zihinsel süreçleri anlamalarına yardımcı olması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: 

Farklı bilinç durumları, bellek, bilişsel süreçler, zeka, kişilik ve psikolojik bozukluklar gibi konuları kapsar.  Kütüphane araştırması ve rapor yazma üzerinde durulur.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Ders, 2. Tartışmalı ders, 3. Seminer, 4. Araştırma, 5. Benzetim/Vaka Çalışması/Rol Yapma, 6. Problem Çözme 6. Konuk konuşmacı
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, B: Yazılı ödev, C: Sunum, D: Araştırma, E: Münazara, F: Kısa Sınav, G: Derse Katılım

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

Psikolojinin zihinsel süreçler ve davranışları inceleyen bir bilim olduğu anlayışına sahiptir.

1,5,6,15,16

1,2

A

Psikolojinin diğer bilim alanlarıyla olan ilişkisinin farkına varabilir.

1,2,15,16

1,2

A

Temel psikolojik kuram ve kavramları anlayıp insanların düşünce, duygu ve davranışlarının kökenlerinin nasıl açıklanmakta olduğunu takip edebilir.

1,3,15,16

1,2

A

Psikoloji alanındaki geniş sayıdaki araştırmaları tanır, davranış ve zihinsel süreçlerin bilimsel yöntemlerle nasıl inceleneceğini açıklar.

1,3,5,8,9,10,11

1,2

A

 

Dersin Akışı

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Giriş

Konu 1

2

Zihin ve Bilinç

Konu 5

3

Zihin ve Bilinç

Konu 5

4

Araştırma Raporu Başlıkları (örn. Mükemmeliyetçilik)

Hewitt & Flett

5

Hafıza

Konu 7

6

Hafıza

Konu 7

7

Bilişsel Süreçler

Konu 8

8

Bilişsel Süreçler

Konu 8

9

Zeka

Konu 9

10

Kişilik

Konu 13

11

Kişilik

Konu 13

12

Araştırma Raporu Teslimi

 

13

Psikolojik Bozukluklar

Konu 14

14

Psikolojik Bozukluklar

Konu 14

 

Kaynaklar

Ders Notu

Gerrig, R. J. (2010). Psychology and Life, 20th Edition. Allyn & Bacon (Perason). ISBN-13: 978-0-205-87327-2, ISBN-10: 0-205-87327-8

Diğer Kaynaklar

Flett, G. L., & Hewitt, P. L. (2002). Perfectionism: Theory, research, and treatment. American Psychological Association.

APA Yayım Kılavuzu

Mypsyclab (Perason Learning Website)

Introductory Psychology Video Series

Weekly assigned research articles

 

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

 

Ödevler

 

Sınavlar

 

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Makale Değerlendirme Yazılı Ödevi

5

25

Literatür Tarama Raporu

1

75

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

40

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

60

Toplam

 

100

 

 

DERS KATEGORİSİ

Temel Mesleki Dersler

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

Bir bilim dalı olarak psikolojinin, temel kavramları, kuramsal bakış açıları ve tarihsel gelişimine hakimdir.

 

 

 

 

X

2

Psikolojinin alt alanları ve bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibidir.

 

X

 

 

 

3

Psikoloji kuramları ile bu kuramların görgül temelleri arasındaki bağı kurabilir.

 

 

X

 

 

4

Psikoloji dışındaki diğer bilim dallarının psikolojiyle benzerlik ve farklılıklarını karşılaştırıp, psikolojiye potansiyel  katkısını görebilir ve disiplinler arası çalışmanın öneminin farkındadır.

X

 

 

 

 

5

Psikoloji biliminin araştırma ve araştırma etiği ilkelerine yönelik temel özelliklerini kavrar.

 

 

X

 

 

6

Psikolojide temel araştırma yöntemlerini tanır, araştırma deseni oluşturabilir, veri toplayabilir, güncel bilişim teknolojilerinden faydalanarak veri analizi ve veri yorumlama becerisine sahiptir.

 

 

X

 

 

 

7

 

Psikoloji alanındaki soruları cevaplamaya yönelik uygun araştırma, yöntem, bilgi ve becerilerinin kullanıldığı araştırma çalışmalarını planlayabilir ve yürütebilir ve/veya mevcut verilerle çalışabilir.

 

X

 

 

 

 

8

Bilgiye erişebilir, bilgiyi etkin kullanabilir ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir.

 

 

X

 

 

9

Kuram, araştırma yöntemleri ve uygulamaları yordamada şüpheci sorgulama yapabilir ve bilimsel yaklaşımı kullanabilir.

 

 

X

 

 

10

Analitik, eleştirel ve yaratıcı şekilde düşünebilir ve düşüncelerini ifade edebilir; düşünme ve düşüncenin ifadesinde mantıksal ve akıcıdır.

X

 

 

 

 

11

Psikolojinin temel araştırma yapılan alanlarından elde edilen bulguların potansiyel uygulama alanlarının farkındadır.

 

 

X

 

 

12

Psikoloji ve uzmanlık alanlarıyla ilgili konulardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri bağdaştırabilir.

 

X

 

 

 

13

Psikolojinin uygulamalı alanlarını ve bu alanlarda ne tür uygulama yöntemleri olduğunu tanıyıp mesleki etik kurallarına bağlı kalır.

 

 

X

 

 

14

Psikoloji biliminin sağladığı bilgiyi ve kuramları mesleki etik ilkeleri çerçevesinde bireysel, sosyal, kültürel ve kuramsal konularda kullanabilir. Toplumsal duyarlılık ve bireysel sorumluluk bilincine sahiptir.

 

 

X

 

 

15

Tek başına ya da başkalarıyla verimli çalışabilir.

 

 

 

 

X

16

İngilizce düşünme, okuma, yazma ve sözlü ifade becerisine sahiptir.

 

 

 

X

 

 

ECTS

Etkinlik

SAYI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati)

14

3

 42

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)

14

7

98

Ara Sınav

5

5

25

Final (araştırma projesi)

1

25

25

Toplam İş Yükü

 

 

190

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

7,6

Dersin AKTS Kredisi

 

 

8