• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
PSY 443
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
7
Ön Koşul Dersleri: 
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Ailenin gelişimi ve ebeveynlik konularında temel kavramları tanımak; ebeveynliğin gelişim üzerindeki etkilerini anlamak; psikoloji araştırmaları alanında kritik düşünme ve yazma becerilerini güçlendirmek
Dersin İçeriği: 

Aileyi psikolojik açıdan ele alır, erken evlilik, ana-babalık, cinsel işlev, uyum bozukluğu, boşanma gibi aile içindeki kişisel ve kişilerarası süreçleri inceler.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Ders, 2: Tartışmalı ders, 3: Seminer, 4: Araştırma, 5: Benzetim/Vaka Çalışması/Rol Yapma, 6: Problem Çözme, 7: Konuk Konuşmacı
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, B: Yazılı ödev, C: Sunum, D: Araştırma, E: Münazara, F: Kısa Sınav, G: Derse Katılım

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

Yapısal, kuşaklararası ve bağlamsal aile modelleri gibi aile gelişimi ve ebeveynlik konularındaki temel kavramları tanır.

1, 2, 3, 4, 5, 8, 9, 10, 11,  13, 14, 15

1, 2

A, B, F

Ailenin bireyin gelişimi üzerindeki psikolojik etkileri anlar, bu etkinin ergenlikten genç yetişkinliğe geçiş, eş seçimi, evlilik, evlilikte çatışma ve çocuk sahibi olma gibi farklı evrelerdeki durumunu açıklar. 

3, 5, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15

1, 2

A, B, F

Eleştirerek okur ve analitik düşünür.

3, 4, 5, 8, 9, 10, 12, 13, 14, 15

1, 2, 4

B, C, D

 

Dersin Akışı

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Bir Sistem olarak Aile

Bölüm 1

2

Aile Stratejileri

Bölüm 2

3

Yapısal Model

Bölüm 3

4

Kuşaklararası Model

Bölüm 4

5

Bağlamsal Model

Bölüm 5

6

Vize

 

7

Ergenlikten Yetişkinliğe Geçiş

Bölüm 6

8

Eş Seçimi ve Aile Gelişimi

Bölüm 7

9

Evliliğe Geçiş

Bölüm 8

10

Evlilikte Çatışma

Bölüm 9

11

İletişim ve Yakınlık

Bölüm 10

12

Küçük Çocuklu Aileler

Bölüm 11

13

Ebeveyn-Çocuk Sistemi

Bölüm 12

14

Sunumlar

 

 

Kaynaklar

Ders Notu

Anderson, S. A. and Sabatelli, R. M. (2003). Family Interaction: A Multigenerational Developmental Perspective. Boston: Allyn & Bacon.

Diğer Kaynaklar

Internet, Mesleki Dergiler, Elektronik Veritabanları

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

 

Ödevler

 

Sınavlar

 

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

 

35

Ödev

 

65

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

40

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

60

Toplam

 

100

 

 

DERS KATEGORİSİ

Uzmanlık / Alan Dersleri

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

Bir bilim dalı olarak psikolojinin, temel kavramları, kuramsal bakış açıları ve tarihsel gelişimine hakim olma.

 

 

 

 

X

2

Psikolojinin alt alanları ve bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma. 

 

 

 

X

 

3

Psikoloji kuramları ile bu kuramların görgül temelleri arasındaki bağı kurabilme.

 

 

 

 

X

4

Psikoloji dışındaki diğer bilim dallarının psikolojiyle benzerlik ve farklılıklarını karşılaştırıp, psikolojiye potansiyel  katkısını görebilme ve disiplinler arası çalışmanın öneminin farkında olma.

 

X

 

 

 

5

Psikoloji biliminin araştırma ve araştırma etiği ilkelerine yönelik temel özelliklerini kavrama.

 

 

 

 

X

6

Psikolojide temel araştırma yöntemlerini bilme, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, güncel bilişim teknolojilerinden faydalanarak veri analizi ve veri yorumlama becerisine sahip olma.

X

 

 

 

 

7

Psikoloji alanındaki soruları cevaplamaya yönelik uygun araştırma yöntem bilgi ve becerilerinin kullanıldığı araştırma çalışmalarını planlama ve yürütme ve/veya mevcut verilerle çalışma.

x

 

 

 

 

8

Bilgiye erişebilme, bilgiyi etkin kullanabilme ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme.

 

 

X

 

 

9

Kuram, araştırma yöntemleri ve uygulamaları yordamada şüpheci sorgulama yapma ve bilimsel yaklaşımı kullanma.

 

 

 

 

X

10

Analitik, eleştirel ve yaratıcı şekilde düşünme ve düşüncelerini ifade edebilme; düşünce ve düşüncenin ifadesinde mantıksal ve akıcı olma.

 

 

 

 

X

11

Psikolojinin temel araştırma yapılan alanlarından elde edilen bulguların potansiyel uygulama alanlarının farkında olma.

 

 

 

 

X

12

Psikoloji ve uzmanlık alanlarıyla ilgili konulardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri bağdaştırabilme.

 

 

 

X

 

13

Psikolojinin uygulamalı alanlarını ve ne tür uygulama yöntemleri olduğunu öğrenip mesleki etik kurallarına bağlı kalmanın önemini kavrama.

 

 

 

X

 

14

Psikoloji biliminin sağladığı bilgiyi ve kuramları mesleki etik ilkeleri çerçevesinde bireysel, sosyal, kültürel ve kuramsal konularda kullanma becerisine sahip olma. Toplumsal duyarlılık ve bireysel sorumluluk bilincine sahip olma.

 

 

 

 

X

15

Tek başına ya da başkalarıyla verimli çalışma. 

 

 

 

 

X

16

İngilizce düşünme, okuma, yazma ve sözlü ifade becerisine sahip olma.

 

 

 

 

X

 

ECTS

Etkinlik

SAYI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati)

14

3

42

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)

14

6

84

Ara Sınav

1

10

10

Ödev

1

10

10

Final

1

20

20

Toplam İş Yükü

 

 

166

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

6,64

Dersin AKTS Kredisi

 

 

7