• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
PSY 232
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
7
Ön Koşul Dersleri: 
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
Öğrencilere gelişim psikolojisi alanını ve temel kuramlarını tanıtmak; bebeklikten yetişkinliğe gelişim evrelerini biyolojik, davranışsal, bilişsel ve psikososyal gelişim açısından incelemek. Ayrıca ödev, proje ve sunumlar yolu ile öğrencilerin eleştirel okuma ve analitik düşüncelerini geliştirmelerine destek olmak.
Dersin İçeriği: 

İnsan gelişimindeki biyolojik, bilişsel, sosyal süreçler ve kişiliğin doğumdan yetişkinliğe kadar, temel kuramlar ve görgül araştırmalar ışığında incelenmesi.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Ders, 2: Tartışmalı ders, 3: Seminer, 4: Araştırma, 5: Benzetim/Vaka Çalışması/Rol Yapma, 6: Problem Çözme, 7: Konuk Konuşmacı
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, B: Yazılı ödev, C: Sunum, D: Araştırma, E: Münazara, F: Kısa Sınav, G: Derse Katılım

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

Doğum öncesinden başlayarak yaşam boyu değişim ve sabitlikleri izleyen gelişim psikolojisi alanını ve temel kuramlarını tanır.

1, 2, 3, 4, 5, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15

1, 2

A, B, F

Bebeklik, erken çocukluk, okul öncesi evrelerini biyolojik, davranışsal, bilişsel ve psikososyal gelişim açısından inceler.

1, 2, 3, 4, 5, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15

1, 2

A, B, F

Eleştirel okuma ve analitik düşüncelerini geliştirir.

1, 2, 3, 4, 5, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15

1, 2

B, C, D

 

Dersin Akışı

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Gelişim Psikolojisinin Temel Konuları

Bölüm 1

2

Doğum Öncesi Gelişim

Bölüm 2

3

Doğum ve Erken Bebeklik Dönemi

Bölüm 3

4

Fiziksel Gelişim

Bölüm 4

5

Algısal Gelişim

Bölüm 5

6

Bilişsel Gelişim 1

Bölüm 6

7

Bilişsel Gelişim 2

Bölüm 7

8

Ara Sınav

 

9

Dil Gelişimi

Bölüm 8

10

Kişilik Gelişimi

Bölüm 9

11

Benlik, Cinsiyet ve Cinsiyet Rolleri Kavramı

Bölüm 10

12

Toplumsal İlişkilerin Gelişimi

Bölüm 11

13

İlişkiler Üzerine Düşünmek

Bölüm 12

14

Gelişim Ekolojisi

Bölüm 13

 

Kaynaklar

Ders Notu

H. Bee and D. Boyd. (2012). The Developing Child. 13th Edition. Boston: Pearson.

Diğer Kaynaklar

  • M. Cole, S. R. Cole and C. Lightfoot. (2005). The Development of Children. 6th Edition. Worth, New York.
  • Harwood, R., A. J. Fridlund and D. Reisberg. (2003). Psychology. 7th Edition. W.W. Norton & Co., New York.
  • Internet, Mesleki Dergiler, Elektronik Veritabanları
 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

 

Ödevler

 

Sınavlar

 

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

 

50

Kısa Sınav

 

50

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

40

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

60

Toplam

 

100

 

 

DERS KATEGORİSİ

Uzmanlık / Alan Dersleri

 

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

Bir bilim dalı olarak psikolojinin, temel kavramları, kuramsal bakış açıları ve tarihsel gelişimine hakim olma.

 

 

 

 

X

2

Psikolojinin alt alanları ve bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma. 

 

 

 

X

 

3

Psikoloji kuramları ile bu kuramların görgül temelleri arasındaki bağı kurabilme.

 

 

 

 

X

4

Psikoloji dışındaki diğer bilim dallarının psikolojiyle benzerlik ve farklılıklarını karşılaştırıp, psikolojiye potansiyel  katkısını görebilme ve disiplinler arası çalışmanın öneminin farkında olma.

 

X

 

 

 

5

Psikoloji biliminin araştırma ve araştırma etiği ilkelerine yönelik temel özelliklerini kavrama.

 

 

 

 

X

6

Psikolojide temel araştırma yöntemlerini bilme, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, güncel bilişim teknolojilerinden faydalanarak veri analizi ve veri yorumlama becerisine sahip olma.

X

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

Psikoloji alanındaki soruları cevaplamaya yönelik uygun araştırma yöntem bilgi ve becerilerinin kullanıldığı araştırma çalışmalarını planlama ve yürütme ve/veya mevcut verilerle çalışma.

 

 

 

 

x

 

 

 

 

8

Bilgiye erişebilme, bilgiyi etkin kullanabilme ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme.

 

 

X

 

 

9

Kuram, araştırma yöntemleri ve uygulamaları yordamada şüpheci sorgulama yapma ve bilimsel yaklaşımı kullanma.

 

 

 

 

X

10

Analitik, eleştirel ve yaratıcı şekilde düşünme ve düşüncelerini ifade edebilme; düşünce ve düşüncenin ifadesinde mantıksal ve akıcı olma.

 

 

 

 

X

11

Psikolojinin temel araştırma yapılan alanlarından elde edilen bulguların potansiyel uygulama alanlarının farkında olma.

 

 

 

 

X

12

Psikoloji ve uzmanlık alanlarıyla ilgili konulardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri bağdaştırabilme.

 

 

X

 

 

13

Psikolojinin uygulamalı alanlarını ve ne tür uygulama yöntemleri olduğunu öğrenip mesleki etik kurallarına bağlı kalmanın önemini kavrama.

 

 

X

 

 

14

Psikoloji biliminin sağladığı bilgiyi ve kuramları mesleki etik ilkeleri çerçevesinde bireysel, sosyal, kültürel ve kuramsal konularda kullanma becerisine sahip olma. Toplumsal duyarlılık ve bireysel sorumluluk bilincine sahip olma.

 

 

 

 

X

15

Tek başına ya da başkalarıyla verimli çalışma. 

 

 

 

 

X

16

İngilizce düşünme, okuma, yazma ve sözlü ifade becerisine sahip olma.

 

 

 

 

X

 

ECTS

Etkinlik

SAYI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati)

14

3

42

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)

14

5

70

Ara Sınav

1

15

15

Kısa Sınav

10

3

30

Final

1

15

15

Toplam İş Yükü

 

 

172

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

6,9

Dersin AKTS Kredisi

 

 

7