• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
PSY 351
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
Öğrencilerin Psikanalitik Kuram Nesne İlişkileri ve Bağlanma Kuramları; Kişilerarası İlişkiler Kuram; Holistik-Dinamik Kuram; Kişi Odaklı Kuram; Beş Büyük Faktör Kuramı; Sosyal Bilişsel Kuram; Kişisel Yapılar Kuramı; Sosyal İnşaacı Kuramı kavraması.
Dersin İçeriği: 

Başlıca kişilik kuramları ile kişilik gelişimi ve işleyişi alanındaki görgül çalışmaların incelenmesi. Ergenlik ve gençlikteki fiziksel, bilişsel, sosyal ve duygusal gelişim ve uyum konuları esas alınır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Ders, 2: Tartışmalı ders, 3: Seminer, 4: Araştırma, 5: Benzetim/Vaka Çalışması/Rol Yapma, 6: Problem Çözme, 7: Konuk Konuşmacı
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, B: Yazılı ödev, C: Sunum, D: Araştırma, E: Münazara, F: Kısa Sınav, G: Derse Katılım

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

Başlıca kişilik gelişimi kuramlarını açıklayabilir.

1, 2, 3, 4

1, 2

A, B, G

Bu kuramların birbirlerine etkilerini ve katkılarını tanımlayabilir.

1, 2, 3, 4, 9, 10

1, 2

A, B, G

Kişiliğin farklı tanımlarını, kişilik ile sosyal, kültürel ve etkileşimsel çevre arasındaki bağın karakterini, kişiliğin öznel taraflarının kaynaklarını kritik bir bakış açısıyla irdeleyebilir.

9, 10, 14, 15, 16

1, 2

A, B, G

 

Dersin Akışı

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Giriş

Feist & Feist Ünite 1

2

Kuramsal, tarihsel ve felsefi zemin

Feist & Feist Ünite 1

3

Freud ve Psikanalitik Kuram

Feist & Feist Ünite 2

4

Freud ve Psikanalitik Kuram

Feist & Feist Ünite 2

5

Melanie Klein’nın Nesne İlişkileri Kuramı

Feist & Feist Ünite 5

6

Bağlanma Kuramı

Feist & Feist Ünite 5

7

Ara sınav

 

8

Sullivan ve Kişilerarası İlişkiler Kuramı

Feist & Feist Ünite 8

9

Maslow ve Holistik-Dinamik Teori

Feist & Feist Ünite 10

10

Rogers ve Kişi Odaklı Kuram

Feist & Feist Ünite 11

11

Eysenck, McCrae, ve Costa ve Beş Büyük Faktör Kuramı

Feist & Feist Ünite 14

12

Bandura ve Sosyal Bilişsel Kuram

Feist & Feist Ünite 16

13

Kelly ve Kişisel Yapılar Kuramı

Feist & Feist Ünite 18

14

Sosyal İnşaacı Kuram

Burr, Ünite  1-4

 

Kaynaklar

Ders Notu

Fiest, J. & Feist, G. J. 2009. Theories of Personality. McGraw-Hill International Edition.

Burr, Vivien. 1995. An Introduction to Social Constructionism. New York: Routledge.

Diğer Kaynaklar

Şakacı, Figen. 2010. Bitirgen. İstanbul: Everest Yayınları

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

 

Ödevler

2 sunum

Sınavlar

1 ara sınav; 1 final sınavı

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

58

Presentation

2

25

Derse Katılım

1

17

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

40

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

60

Toplam

 

100

 

 

DERS KATEGORİSİ

Uzmanlık / Alan Dersleri

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

 

1

Bir bilim dalı olarak psikolojinin, temel kavramları, kuramsal bakış açıları ve tarihsel gelişimine hakimdir.

 

 

 

 

x

 

2

Psikolojinin alt alanları ve bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibidir.

 

 

 

 

x

 

3

Psikoloji kuramları ile bu kuramların görgül temelleri arasındaki bağı kurabilir.

 

 

x

 

 

 

4

Psikoloji dışındaki diğer bilim dallarının psikolojiyle benzerlik ve farklılıklarını karşılaştırıp, psikolojiye potansiyel  katkısını görebilir ve disiplinler arası çalışmanın öneminin farkındadır.

 

 

 

 

x

 

5

Psikoloji biliminin araştırma ve araştırma etiği ilkelerine yönelik temel özelliklerini kavrar.

 

 

x

 

 

 

6

Psikolojide temel araştırma yöntemlerini tanır, araştırma deseni oluşturabilir, veri toplayabilir, güncel bilişim teknolojilerinden faydalanarak veri analizi ve veri yorumlama becerisine sahiptir.

x

 

 

 

 

 

7

Psikoloji alanındaki soruları cevaplamaya yönelik uygun araştırma, yöntem, bilgi ve becerilerinin kullanıldığı araştırma çalışmalarını planlayabilir ve yürütebilir ve/veya mevcut verilerle çalışabilir.

x

 

 

 

 

 

8

Bilgiye erişebilir, bilgiyi etkin kullanabilir ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir.

x

 

 

 

 

 

9

Kuram, araştırma yöntemleri ve uygulamaları yordamada şüpheci sorgulama yapabilir ve bilimsel yaklaşımı kullanabilir.

 

x

 

 

 

 

10

Analitik, eleştirel ve yaratıcı şekilde düşünebilir ve düşüncelerini ifade edebilir; düşünme ve düşüncenin ifadesinde mantıksal ve akıcıdır.

 

 

 

 

X

 

11

Psikolojinin temel araştırma yapılan alanlarından elde edilen bulguların potansiyel uygulama alanlarının farkındadır.

 

 

 

 

x

 

12

Psikoloji ve uzmanlık alanlarıyla ilgili konulardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri bağdaştırabilir.

 

 

 

x

 

 

13

Psikolojinin uygulamalı alanlarını ve bu alanlarda ne tür uygulama yöntemleri olduğunu tanıyıp mesleki etik kurallarına bağlı kalır.

 

 

x

 

 

 

14

Psikoloji biliminin sağladığı bilgiyi ve kuramları mesleki etik ilkeleri çerçevesinde bireysel, sosyal, kültürel ve kuramsal konularda kullanabilir. Toplumsal duyarlılık ve bireysel sorumluluk bilincine sahiptir.

 

 

x

 

 

 

15

Tek başına ya da başkalarıyla verimli çalışabilir.

 

 

 

 

x

 

16

İngilizce düşünme, okuma, yazma ve sözlü ifade becerisine sahiptir.

 

 

 

 

x

 

 

ECTS

Etkinlik

SAYI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati)

14

3

42

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)

14

7

98

Ara Sınav

1

10

10

Sunum

2

5

10

Final

1

15

15

Toplam İş Yükü

 

 

175

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

7

Dersin AKTS Kredisi

 

 

7