Algı, dikkat, öğrenme, bellek, dil ve sosyal süreçler gibi alanlarda laboratuvar deneyi tasarlanması, uygulanması ve rapor yazılması konusunda deneyim kazandırır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
||
1) Araştırma sorusuna uygun strateji seçebilir. |
6,7,8,9,10 |
2,3,4,5,6 |
B,D,E,G |
||
2) Deneylerin ve alternatif stratejilerin temel özelliklerini açıklayabilir. |
6,7,8,9,10 |
2,3,4,5,6 |
B,D,E,G |
||
3) Deneylerde kontrol ve üçüncü değişkenlerle ilgili bakışı açıklayabilir; uygulayabilir. |
6,7,8,9,10 |
2,3,4,5,6 |
B,D,E,G |
||
4) Denekler-arası ve denekler-içi dizaynları araştırmaya uygun olanı seçebilir. |
6,7,8,9,10 |
2,3,4,5,6 |
B,D,E,G |
||
5) Küçük N dizaynları açıklayabilir. |
6,7,8,9,10 |
2,3,4,5,6 |
B,D,E,G |
||
6) Araştırma sorusu belirlemekten bulguların yorumlanmasına ve rapor edilmesine kadar araştırma sürecini gerçekleştirebilir. |
1,2,3,6,7,8,9,10 |
2,3,4,5,6 |
B,D,E,G |
||
7) Araştırma rapor ve makaleleri yazarken dikkat edilmesi gerekenleri açıklayabilir. |
6,7,8,9,10,15,16 |
2,3,4,5,6 |
B,D,E,G |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık (Ders kitabından) |
1 |
Derse giriş |
|
2 |
1. Deneye Giriş (sınıf projesi) |
Geçmiş literatür |
3 |
1. Deneyin Planlanması ve Hazırlığı |
|
4 |
Data Toplama |
|
5 |
Data Toplama |
|
6 |
SPSS Kullanarak Data Analizi |
|
7 |
Taslak Yazımı 1 |
|
8 |
1.Taslak Teslimi |
İlgili literatür |
9 |
2. Deneye Giriş (grup projesi) |
Geçmiş literatür |
10 |
Grup Projelerinin Planlanması ve Hazırlığı |
|
11 |
Data Toplama |
|
12 |
Data Toplama |
|
13 |
SPSS Kullanarak Data Analizi |
|
14 |
2. Taslak Teslimi |
İlgili literatür |
Kaynaklar
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar |
Derste yapılan araştırmalarla ilgili yayımlanmış makaleler |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
Örnek rapor ve makaleler, deney uygulaması materyalleri |
Ödevler |
Deneylere hazırlıkla ilgili görevler |
Sınavlar |
Araştırma raporu yazma |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
50 |
Final |
1 |
50 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
50 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Bir bilim dalı olarak psikolojinin, temel kavramları, kuramsal bakış açıları ve tarihsel gelişimine hakimdir. |
|
|
X |
|
|
|
2 |
Psikolojinin alt alanları ve bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibidir. |
|
X |
|
|
|
|
3 |
Psikoloji kuramları ile bu kuramların görgül temelleri arasındaki bağı kurabilir. |
|
|
|
|
X |
|
4 |
Psikoloji dışındaki diğer bilim dallarının psikolojiyle benzerlik ve farklılıklarını karşılaştırıp, psikolojiye potansiyel katkısını görebilir ve disiplinler arası çalışmanın öneminin farkındadır. |
|
|
X |
|
|
|
5 |
Psikoloji biliminin araştırma ve araştırma etiği ilkelerine yönelik temel özelliklerini kavrar. |
|
|
|
X |
|
|
6 |
Psikolojide temel araştırma yöntemlerini tanır, araştırma deseni oluşturabilir, veri toplayabilir, güncel bilişim teknolojilerinden faydalanarak veri analizi ve veri yorumlama becerisine sahiptir. |
|
|
|
|
X |
|
7 |
Psikoloji alanındaki soruları cevaplamaya yönelik uygun araştırma, yöntem, bilgi ve becerilerinin kullanıldığı araştırma çalışmalarını planlayabilir ve yürütebilir ve/veya mevcut verilerle çalışabilir. |
|
|
|
X |
|
|
8 |
Bilgiye erişebilir, bilgiyi etkin kullanabilir ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. |
|
|
|
X |
|
|
9 |
Kuram, araştırma yöntemleri ve uygulamaları yordamada şüpheci sorgulama yapabilir ve bilimsel yaklaşımı kullanabilir. |
|
|
|
|
X |
|
10 |
Analitik, eleştirel ve yaratıcı şekilde düşünebilir ve düşüncelerini ifade edebilir; düşünme ve düşüncenin ifadesinde mantıksal ve akıcıdır. |
|
|
|
X |
|
|
11 |
Psikolojinin temel araştırma yapılan alanlarından elde edilen bulguların potansiyel uygulama alanlarının farkındadır. |
|
|
X |
|
|
|
12 |
Psikoloji ve uzmanlık alanlarıyla ilgili konulardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri bağdaştırabilir. |
|
X |
|
|
|
|
13 |
Psikolojinin uygulamalı alanlarını ve bu alanlarda ne tür uygulama yöntemleri olduğunu tanıyıp mesleki etik kurallarına bağlı kalır. |
|
X |
|
|
|
|
14 |
Psikoloji biliminin sağladığı bilgiyi ve kuramları mesleki etik ilkeleri çerçevesinde bireysel, sosyal, kültürel ve kuramsal konularda kullanabilir. Toplumsal duyarlılık ve bireysel sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
X |
|
|
|
15 |
Tek başına ya da başkalarıyla verimli çalışabilir. |
|
|
|
X |
|
|
16 |
İngilizce düşünme, okuma, yazma ve sözlü ifade becerisine sahiptir. |
|
|
|
|
X |
ECTS
Etkinlik |
SAYI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) |
14 |
5 |
70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
Ara Sınav hazırlığı |
1 |
25 |
25 |
Final |
1 |
25 |
25 |
Toplam İş Yükü |
|
|
190 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
7,6 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
8 |