Veri işlemlemeye giriş, istatistiksel analiz için paket programların kullanımı, standart anlamlılık testlerinin uygulanması, temel regresyon ve varyans analizleri.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
SPSS programının ara yüzünü anlayabilir. |
|
1,2,3,6 |
A,B,E,F,G |
Temel menülerin tanıtılmasını yapabilir. |
|
1,2,3,6 |
A,B,E,F,G |
Yeni veri tabanı oluşturulabilir.
|
|
1,2,3,6 |
A,B,E,F,G |
Betimleyici istatistikleri yorumlayabilir. |
|
1,2,3,6 |
A,B,E,F,G |
Anlamlılık Testlerini uygulayabilir. |
|
1,2,3,6 |
A,B,E,F,G |
Tabloları yorumlayabilir. |
|
1,2,3,6 |
A,B,E,F,G |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
İstatistik Temel Kavramları |
Sunum |
2 |
Spss programının tanıtımı Veri Editörü Penceresi(Veri Görünümü, Değişken Görünümü), Çıktı ve Sentaks Pencereleri Veri Girişi Verileri Analize Hazırlama, Değişken Özelliklerini Belirleme |
Örnek Veri Dosyası |
3 |
Değişken Sıralama, Dosyaları Birleştirme, Veri tablosu dönüştürme, Dosya Bölme |
Örnek Veri Dosyası |
4 |
Veri Dönüşüm Menüleri |
Örnek Veri Dosyası |
5 |
Betimleyici İstatistikler; Frekanslar (frekans tabloları, yüzdeler, ortalama, medyan, mod, std. Sapma ... vb), tanımlayıcı istatistik, Çapraz tablolar (Ki-Kare Analizi), Grafikler |
Örnek Veri Dosyası |
6 |
Parametric ve Parametrik Olmayan Testlerin Farkı Skewness and Kurtosis Kolmogorov-Smirnoff |
Örnek Veri Dosyası |
7 |
Korelasyon; Pearson and Spearman Korelasyonları Kısmi Korelasyon |
Örnek Veri Dosyası |
8 |
Ortalama Karşılaştırma, Tek Örneklem T Testi, Bağımsız Örneklem T Testi, Eşleştirilmiş Örneklem T Testi |
Örnek Veri Dosyası |
9 |
Tek Yönlü Varyans Analizi, Post Hoc Testleri, Varyans Homojenliği |
Örnek Veri Dosyası |
10 |
Tek ve Çok Yönlü Doğrusal Modeller |
Örnek Veri Dosyası |
11 |
Güvenilirlik Analizi |
Örnek Veri Dosyası |
12 |
Regresyon Analizi |
Örnek Veri Dosyası |
13 |
Faktör Analizi |
Örnek Veri Dosyası |
14 |
Parametrik olmayan testler |
Örnek Veri Dosyası |
Kaynaklar
Ders Notu |
Dennis Howitt & Dunkan Cramer, (2011), Introduction to Spss Statistics in Psychology (For version 19 and earlier) 5th Edition, Pearson, (ISBN: 9780273734260) |
Diğer Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
|
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
50 |
Kısa Sınav |
3 |
25 |
Ödev |
2 |
25 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
40 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
60 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
||
|
|||
1 |
Bir bilim dalı olarak psikolojinin, temel kavramları, kuramsal bakış açıları ve tarihsel gelişimine hakimdir. |
||
2 |
Psikolojinin alt alanları ve bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibidir. |
||
3 |
Psikoloji kuramları ile bu kuramların görgül temelleri arasındaki bağı kurabilir. |
||
4 |
Psikoloji dışındaki diğer bilim dallarının psikolojiyle benzerlik ve farklılıklarını karşılaştırıp, psikolojiye potansiyel katkısını görebilir ve disiplinler arası çalışmanın öneminin farkındadır. |
||
5 |
Psikoloji biliminin araştırma ve araştırma etiği ilkelerine yönelik temel özelliklerini kavrar. |
||
6 |
Psikolojide temel araştırma yöntemlerini tanır, araştırma deseni oluşturabilir, veri toplayabilir, güncel bilişim teknolojilerinden faydalanarak veri analizi ve veri yorumlama becerisine sahiptir. |
||
7 |
Psikoloji alanındaki soruları cevaplamaya yönelik uygun araştırma, yöntem, bilgi ve becerilerinin kullanıldığı araştırma çalışmalarını planlayabilir ve yürütebilir ve/veya mevcut verilerle çalışabilir. |
||
8 |
Bilgiye erişebilir, bilgiyi etkin kullanabilir ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. |
||
9 |
Kuram, araştırma yöntemleri ve uygulamaları yordamada şüpheci sorgulama yapabilir ve bilimsel yaklaşımı kullanabilir. |
||
10 |
Analitik, eleştirel ve yaratıcı şekilde düşünebilir ve düşüncelerini ifade edebilir; düşünme ve düşüncenin ifadesinde mantıksal ve akıcıdır. |
||
11 |
Psikolojinin temel araştırma yapılan alanlarından elde edilen bulguların potansiyel uygulama alanlarının farkındadır. |
||
12 |
Psikoloji ve uzmanlık alanlarıyla ilgili konulardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri bağdaştırabilir. |
||
13 |
Psikolojinin uygulamalı alanlarını ve bu alanlarda ne tür uygulama yöntemleri olduğunu tanıyıp mesleki etik kurallarına bağlı kalır. |
||
14 |
Psikoloji biliminin sağladığı bilgiyi ve kuramları mesleki etik ilkeleri çerçevesinde bireysel, sosyal, kültürel ve kuramsal konularda kullanabilir. Toplumsal duyarlılık ve bireysel sorumluluk bilincine sahiptir. |
||
15 |
Tek başına ya da başkalarıyla verimli çalışabilir. |
||
16 |
İngilizce düşünme, okuma, yazma ve sözlü ifade becerisine sahiptir. |
ECTS
Etkinlik |
SAYI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) |
14 |
3 |
42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
6 |
84 |
Ara Sınav |
1 |
12 |
12 |
Final |
1 |
12 |
12 |
Toplam İş Yükü |
|
|
150 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
6 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
6 |