• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
PSY 445
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
7
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu ders istismarı incelemekte ve özellikle çocuğa yönelik ve yakın ilişki içindeki istismarı ele almaktadır. Aile içi şiddet üzerine odaklanan bu alanlardaki analizler sorunun epidemiyolojisi, ailelerin özellikleri, etiyolojik teoriler ve tedavi yaklaşımlarını içermektedir.
Dersin İçeriği: 

Aile içi, özellikle çocuk ve kadına karşı şiddet alanındaki kuram ve araştırmaların incelenmesi

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Ders, 2: Tartışmalı ders, 3: Seminer, 4: Araştırma, 5: Benzetim/Vaka Çalışması/Rol Yapma, 6: Problem Çözme, 7: Konuk Konuşmacı
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, B: Yazılı ödev, C: Sunum, D: Araştırma, E: Münazara, F: Kısa Sınav, G: Derse Katılım

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Psikoloji ve aile sistemleri arasındaki köprüyü oluşturan kuramsal yaklaşımlar ve bunların tarihsel gelişimini tanımlamak ve incelemek.

1,2,9,10,12,15,16

1,2,5

A, B

Psikoloji literatüründe aile içi ilişkiler ve/veya mikro, mezo ve makro seviyelerde istismar ile ilişkili bilimsel makaleleri bulmak, doğru şekilde özetlemek ve değerlendirmek.

1,2,3,9,11,15,16

1,2

A,B,D

Psikolojik prensiplerin sosyal meseleleri açıklama ve sosyal politikalar üzerindeki etkisini göstermek ve aile içi şiddet ve toplum ve ailede çocuk istismarı ile ilgili politikalar ile etkileşimi irdelemek.

2,3,4,8,9,11, 12,13,14,15,16

1,2,7

A,B

Dersin Akışı

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Araştırma yöntemleri, değerlendirme ve kuramlar

 

2

Çocuk ihmali ve psikolojik eziyet

 

3

Çocuğa yönelik fiziksel istismar

 

4

Çocuğa yönelik cinsel istismar

 

5

İstismar edilmiş ve istismar eden ergenler

 

6

Yarıyıl sınavı

 

7

Çiftler arasında şiddet, cinsel saldırı ve istenmeyen takip

 

8

Heteroseksüel ilişkilerde istismar: kadına yönelik

 

9

Heteroseksüel ilişkilerde istismar: erkeğe yönelik

 

10

Az çalışılan gruplarda istismar eden ve istismara uğrayan kişiler

 

11

Yetişkin ilişkilerde şiddet: uygulama, politikalar ve önleme

 

12

Engellilerin ve yaşlıların istismarı

 

13

İstismar ve ihmalin tanımı ve algısında kültürel farklılıklar

 

14

Genel tekrar

 

Kaynaklar

Ders Notu

Barnett, O., Miller-Perrin, C. L., & Perrin, R. D. (2011).

Family Violence Across the Lifespan, 3rd Ed. SAGE.

Diğer Kaynaklar

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

 

Ödevler

 

Sınavlar

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

66.6

Ödev

1

33.3

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

40

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

60

Toplam

 

100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

Bir bilim dalı olarak psikolojinin, temel kavramları, kuramsal bakış açıları ve tarihsel gelişimine hakimdir.

 

 

 

 

X

2

Psikolojinin alt alanları ve bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibidir.

 

 

 

 

X

3

Psikoloji kuramları ile bu kuramların görgül temelleri arasındaki bağı kurabilir.

 

 

X

 

 

4

Psikoloji dışındaki diğer bilim dallarının psikolojiyle benzerlik ve farklılıklarını karşılaştırıp, psikolojiye potansiyel  katkısını görebilir ve disiplinler arası çalışmanın öneminin farkındadır.

 

 

 

 

X

5

Psikoloji biliminin araştırma ve araştırma etiği ilkelerine yönelik temel özelliklerini kavrar.

X

 

 

 

 

6

Psikolojide temel araştırma yöntemlerini tanır, araştırma deseni oluşturabilir, veri toplayabilir, güncel bilişim teknolojilerinden faydalanarak veri analizi ve veri yorumlama becerisine sahiptir.

X

 

 

 

 

7

Psikoloji alanındaki soruları cevaplamaya yönelik uygun araştırma, yöntem, bilgi ve becerilerinin kullanıldığı araştırma çalışmalarını planlayabilir ve yürütebilir ve/veya mevcut verilerle çalışabilir.

X

 

 

 

 

8

Bilgiye erişebilir, bilgiyi etkin kullanabilir ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir.

 

 

X

 

 

9

Kuram, araştırma yöntemleri ve uygulamaları yordamada şüpheci sorgulama yapabilir ve bilimsel yaklaşımı kullanabilir.

 

 

X

 

 

10

Analitik, eleştirel ve yaratıcı şekilde düşünebilir ve düşüncelerini ifade edebilir; düşünme ve düşüncenin ifadesinde mantıksal ve akıcıdır.

 

 

 

 

X

11

Psikolojinin temel araştırma yapılan alanlarından elde edilen bulguların potansiyel uygulama alanlarının farkındadır.

 

 

 

 

X

12

Psikoloji ve uzmanlık alanlarıyla ilgili konulardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri bağdaştırabilir.

 

 

 

 

X

13

Psikolojinin uygulamalı alanlarını ve bu alanlarda ne tür uygulama yöntemleri olduğunu tanıyıp mesleki etik kurallarına bağlı kalır.

 

 

X

 

 

14

Psikoloji biliminin sağladığı bilgiyi ve kuramları mesleki etik ilkeleri çerçevesinde bireysel, sosyal, kültürel ve kuramsal konularda kullanabilir. Toplumsal duyarlılık ve bireysel sorumluluk bilincine sahiptir.

 

 

X

 

 

15

Tek başına ya da başkalarıyla verimli çalışabilir.

 

 

 

 

X

16

İngilizce düşünme, okuma, yazma ve sözlü ifade becerisine sahiptir.

 

 

 

 

X

ECTS

Etkinlik

SAYI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati)

14

3

42

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)

14

6

84

Ara Sınav

1

10

10

Ödev

1

10

10

Final

1

20

20

Toplam İş Yükü

 

 

166

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

6,64

Dersin AKTS Kredisi

 

 

7