• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
PSY 367
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
7
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı öğrencilerin danışmanlık hakkında genel bir bilgiye sahip olmalarıdır.
Dersin İçeriği: 

Psikolojik danışmanlıktaki başlıca kavram ve yaklaşımların incelenmesi. Gözlem teknikleri, sözel ve sözel olmayan boyutları ile temel danışmanlık becerilerinin tanıtılması ve uygulaması.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Ders, 2: Tartışmalı ders, 3: Seminer, 4: Araştırma, 5: Benzetim/Vaka Çalışması/Rol Yapma, 6: Problem Çözme, 7: Konuk Konuşmacı
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, B: Yazılı ödev, C: Sunum, D: Araştırma, E: Münazara, F: Kısa Sınav, G: Derse Katılım

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Yüksek lisans ya da profesyonel hayatta öğrencinin seçeneklerini artıracak pratik becerilerin geliştirebilir.

2,3

5

B, G

Kendini tanıma ve farklı meslek rolleri ve lisansüstü eğitim seçeneklerini değerlendirebilir

10, 12, 13,14

5

 G

Psikoloji öğrencileri bilgilerini gerekli alanlarda entegre edebilir.

12, 13, 14

5

 B, G

Gerçek dünyada karşılaşılacak sorunları analiz edebilir

2,3, 13

5

G

Dersin Akışı

Giriş

kitap

Üçüncü Seçenek: Evocative Empathy

kitap

Duymayı Öğrenmek

kitap

Kelimeleri Bulmak

kitap

Yüzleştirme Deneyimi

kitap

Temel Prensip: The Client is the Problem Solver

kitap

İlişki Sorunları

kitap

Vize

kitap

Başlangıç Yapma

kitap

Doğrudan Müdahele

kitap

Ölçme

kitap

Etik Sorunlar

kitap

Kendine İyi Bakmak

kitap

Konuların Tekrarı

kitap

Kaynaklar

Ders Notu

David Martin (2011). Counseling and Therapy Skills. Waveland İnc.

Diğer Kaynaklar

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

Ödevler

Sınavlar

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

100

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

60

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

40

Toplam

 

100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

Bir bilim dalı olarak psikolojinin, temel kavramları, kuramsal bakış açıları ve tarihsel gelişimine hakimdir.

 

x

 

 

 

2

Psikolojinin alt alanları ve bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibidir.

 

 

 

 

X

3

Psikoloji kuramları ile bu kuramların görgül temelleri arasındaki bağı kurabilir.

 

 

 

 

X

4

Psikoloji dışındaki diğer bilim dallarının psikolojiyle benzerlik ve farklılıklarını karşılaştırıp, psikolojiye potansiyel  katkısını görebilir ve disiplinler arası çalışmanın öneminin farkındadır.

 

 

 

 

X

5

Psikoloji biliminin araştırma ve araştırma etiği ilkelerine yönelik temel özelliklerini kavrar.

 

 

 

 

X

6

Psikolojide temel araştırma yöntemlerini tanır, araştırma deseni oluşturabilir, veri toplayabilir, güncel bilişim teknolojilerinden faydalanarak veri analizi ve veri yorumlama becerisine sahiptir.

X

 

 

 

 

7

Psikoloji alanındaki soruları cevaplamaya yönelik uygun araştırma, yöntem, bilgi ve becerilerinin kullanıldığı araştırma çalışmalarını planlayabilir ve yürütebilir ve/veya mevcut verilerle çalışabilir.

x

 

 

 

 

8

Bilgiye erişebilir, bilgiyi etkin kullanabilir ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir.

 

 

X

 

 

9

Kuram, araştırma yöntemleri ve uygulamaları yordamada şüpheci sorgulama yapabilir ve bilimsel yaklaşımı kullanabilir.

X

 

 

 

 

10

Analitik, eleştirel ve yaratıcı şekilde düşünebilir ve düşüncelerini ifade edebilir; düşünme ve düşüncenin ifadesinde mantıksal ve akıcıdır.

 

X

 

 

 

11

Psikolojinin temel araştırma yapılan alanlarından elde edilen bulguların potansiyel uygulama alanlarının farkındadır.

 

x

 

 

 

12

Psikoloji ve uzmanlık alanlarıyla ilgili konulardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri bağdaştırabilir.

 

 

 

 

X

13

Psikolojinin uygulamalı alanlarını ve bu alanlarda ne tür uygulama yöntemleri olduğunu tanıyıp mesleki etik kurallarına bağlı kalır.

 

 

 

 

X

14

Psikoloji biliminin sağladığı bilgiyi ve kuramları mesleki etik ilkeleri çerçevesinde bireysel, sosyal, kültürel ve kuramsal konularda kullanabilir. Toplumsal duyarlılık ve bireysel sorumluluk bilincine sahiptir.

 

 

 

 

X

15

Tek başına ya da başkalarıyla verimli çalışabilir.

 

 

 

 

X

16

İngilizce düşünme, okuma, yazma ve sözlü ifade becerisine sahiptir.

 

 

x

 

 

ECTS

Etkinlik

SAYI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati)

14

3

42

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)

14

6

84

Ara Sınav

1

10

10

Sunum

2

5

10

Final

1

20

20

Toplam İş Yükü

 

 

166

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

6,64

Dersin AKTS Kredisi

 

 

7