• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
MATH 343
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
2
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Ön Koşul Dersleri: 
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Kısmi türevli denklemlerin yapısı, sınıflandırılması ve çözümleri hakkında öğrencinin bir başlangıç bilgi düzeyine sahip olması.
Dersin İçeriği: 

Birinci mertebeden denklemler; lineer, yarı lineer ve lineer olmayan denklemler. İkinci mertebeden lineer kısmi diferansiyel denklemlerin sınıflandırılması, kanonik formlar, Cauchy problemi. Dalga denklemi için Cauchy problemi. Laplace denklemi için Dirichlet ve Neumann problemleri, maksimum prensibi. Şerit üzerinde ısı denklemi.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Problem çözme
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı sınav, B: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) Diferansiyel denklemlerin ortaya çıkışı ve modelleme hakkında bilgi sahibi olur

1,2,4,5

1, 2

A, B

2) Basit lineer olmayan denklemleri, özelliklerini tanır ve çözüm yöntemlerini bilir

2, 3, 8

1, 2

A, B

3) Yüksek basamaktan denklemler ve Cauchy problemi hakkında genel bilgi edinir

3, 4, 6

1, 2

A, B

4) Dalga denkleminin özelliklerini ve başlangıç değer problemlerinin çözüm yöntemlerini bilir

3, 4, 9

1, 2

A, B

5) Laplace denkleminin özelliklerini ve sınır değer problemlerinin çözüm yöntemlerini bilir

3, 4, 7, 9

1, 2

A, B

6) Isı denkleminin özelliklerini ve başlangıç değer problemlerinin çözüm yöntemlerini bilir

3, 4, 7, 9

1, 2

A, B

Dersin Akışı

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Giriş, birinci basamaktan denklemler

Kitaptaki ilgili konular

2

Giriş, birinci basamaktan denklemler

Kitaptaki ilgili konular

3

Birinci basamaktan doğrusal olmayan denklemler, bağdaşabilir sistemler Charpit yöntemi

Kitaptaki ilgili konular

4

Birinci basamaktan doğrusal olmayan denklemler, bağdaşabilir sistemler Charpit yöntemi

Kitaptaki ilgili konular

5

İkinci basamaktan doğrusal denklemler; sabit katsayılı ve çarpanlara ayrılabilir operatörler, özel çözümler

Kitaptaki ilgili konular

6

İkinci basamaktan doğrusal denklemler; sabit katsayılı ve çarpanlara ayrılabilir operatörler, özel çözümler

Kitaptaki ilgili konular

7

Normal formlar; hiperbolik, parabolik, eliptik haller; Cauchy problemi.

Kitaptaki ilgili konular

8

Normal formlar; hiperbolik, parabolik, eliptik haller; Cauchy problemi.

Kitaptaki ilgili konular

9

Eliptik denklemler

Kitaptaki ilgili konular

10

Eliptik denklemler

Kitaptaki ilgili konular

11

Hiperbolik denklemler

Kitaptaki ilgili konular

12

Hiperbolik denklemler

Kitaptaki ilgili konular

13

Parabolik denklemler

Kitaptaki ilgili konular

14

Parabolik denklemler

Kitaptaki ilgili konular

Kaynaklar

Ders Notu

1. An introduction to PDE and BVP, by Rene Dennemeyer, McGraw Hill.

2.  Elements of PDE, by Ian Sneddon,  McGraw Hill.

Diğer Kaynaklar

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar

Problem takımları dağıtılır

Ödevler

 

Sınavlar

İki ara sınav ve bir dönem sonu sınavı yapılır

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

2

100

Kısa Sınav

0

0

Ödev

3

0

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

40

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

60

Toplam

 

100

 

DERS KATEGORİSİ

Uzmanlık/Alan Dersleri

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

Matematiğin  araştırma alanları (analiz, cebir, diferensiyel denklem ve geometri) için altyapı niteliğindeki limit, türev, integral, mantık, lineer cebir ve ayrık matematik konularında hesap yapabilme becerisi ne sahip olur.

X

 

 

 

 

2

Matematiğin araştırma alanları hakkında temel bir bilgi birikimine ulaşır.

 

 

 

 

X

3

Matematiğin araştırma alanları arasında ilişkiler kurabilme ve yorumlar.

 

 

 

X

 

4

Matematik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.

 

 

 

X

 

5

Mesleki etik ve sorumluluk bilincindedir.

 

 

 

X

 

6

Etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.

X

 

 

 

 

7

İlgi duyduğu alanlarda kendini geliştirir.

 

 

 

X

 

8

Bilişim teknolojilerini tanıma, bunlardan uygun araçları seçme ve kullanma becerisine sahip olur.

X

 

 

 

 

9

Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.

 

 

X

 

 

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (14x toplam ders saati)

14

4

56

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

14

4

56

Ara Sınav (Bireysel çalışma dahil)

2

9

18

Kısa Sınav

0

 

00

Ödev

-

-

-

Final (Bireysel çalışma dahil)

1

20

20

Toplam İş Yükü

 

 

150

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

6

Dersin AKTS Kredisi

 

 

6