Ön Koşul Dersleri:
Dersin Koordinatörü:
Dersin Amacı:
Avrupa Ortak Başvuru Metninde belirtilen dil kriterlerinin B1.2 düzeyindeki Rusça dil bilgisinin aktarılması suretiyle, öğrencilere Rusça gereksinimlerini karşılayacak temel bilgilerin verilmesi; günlük yaşamdaki B1.2 düzeydeki iletişimi sağlayacak sözlü ve yazılı dil edincine sahip olmaları amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği:
Dersin konusu ile ilgili gramer teorik bilgileri; Yeni anlatılan gramerle ilgili uygulama ve pekiştirme alıştırmaları; Metni okuma, çevirme ve soruları yanıtlamaya yönelik çalışmalar; Konuşma, diyalog kurma ve tartışmaya becerisini geliştirmeye yönelik çalışmalar; Öğrencinin dil edincini geliştirmesine yönelik ödevler.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Öğretmen anlatımı; 2. Grup/eşli/tek başına çalışması; 3. Görsel çalışmalar: bilgisayar destekli çalışma; 4. Ses kayıtlarının dinlenmesi; 5. Serbest konuşma ve yazmaya götüren çalışmalar; 6. Power Point sunumu.
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav , B: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Günlük yaşamdaki B1 düzeydeki iletişimi sağlayacak sözlü ve yazılı dil edincine sahip olmaları beklenir. Seyahatlerde, dilin konuşulduğu yerlerde karşılaşılabilecek çoğu durumların üstesinden gelebilir. | 1,2,3,4,5 | 1,2,3,4,5,6 | A, B |
2) Günlük yaşamda, işte ya da okulda, sık karşılaştığı ve tanıdık olduğu konulara dayalı yazılı ve sözlü ifadeleri ana hatlarıyla anlayabilir. | 1,2,3,4,5 | 1,2,3,4,5,6 | A, B |
3) Yaşadığı olayları ve deneyimlerini aktarabilir; düşlerinden, umutlarından ve isteklerinden söz edebilir, görüşlerini ve planlarını kısaca nedenleriyle ortaya koyabilir. | 1,2,3,4,5 | 1,2,3,4,5,6 | A, B |
4) Bu seviyeyi bitiren bir öğrenci Exchange programı kapsamında dersleri daha rahat takip eder. | 1,2,3,4,5 | 1,2,3,4,5,6 | A, B |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Ünite: 49-50
Genel Tekrarı |
|
2 |
Ünite: 51
1.Rusçada statik ve dinamik durumu ifade eden fiiller (лежать/стоять/сидеть – класть/ставить/сажать/вешать). |
|
3 |
Ünite: 51
|
|
4 |
Ünite: 52
|
|
5 |
Ünite: 53
|
|
6 |
Ünite: 54
|
|
7 |
Ünite: 54
Vize Sınavı |
|
8 |
Ünite: 55
|
|
9 |
Ünite: 56
|
|
10 |
Ünite: 57
|
|
11 |
Ünite: 58
|
|
12 |
Ünite: 59
|
|
13 |
Ünite: 60
|
|
14 |
Ünite: 60
|
|
15 | Final sınavına yönelik konuların genel tekrarı. | |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı | Tatyana Esmantova. (2015). Ruskiy Yazık: 5 Elementov B1. S-Peterburg: Zlatous. /Татьяна Эсмантова. (2015). Русский Язык, 5 Элементов B1. Санкт-Петербург: Златоус. |
Diğer Kaynaklar | Natalia Bitekhtina. (2002). A Living Russian Grammar. The Regional Centre for French and Russian Studies. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Power Point, Film, Alıştırma, CD. |
Ödevler | Kompozisyon, diyalog oluşturma, test, çeviri çalışmaları. |
Sınavlar | Ara Sınav, Yazılı Ödev, Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 35 |
Kısa Sınav | 1 | 20 |
Ödev | - | - |
Toplam | 55 | |
Finalin Başarıya Oranı | 45 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 55 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kendini Rusça sözlü olarak ifade edebilir. | X | |||||
2 | Kendini Rusça yazılı olarak ifade edebilir. | X | |||||
3 | Rusça konuşmayı anlayabilir. | X | |||||
4 | Rusça yazılanı anlayabilir. | X | |||||
5 | Rusça çeviri yapabilir. | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 15 | 4 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 5 | 2 | 10 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |