Farsça dilbilgisi, uygulamalı basit metinler ve Osmanlıcadaki Farsça unsurlar.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Türkçedeki yabancı unsurları öğrenmeyi sağlar. |
1,2,3 |
A,C |
2) Divan edebiyatına altyapı oluşturur. |
1,2,3 |
A,C |
3) Divan şiirini anlamaya yardım eder. |
1,2,3 |
A,C |
4) Türk edebiyatının Cumhuriyet öncesiyle arasında köprü oluşturur. |
1,2,3 |
A,C |
5) İyi öğrenenlerin Fars edebiyatına vukufunu sağlar |
1,2,3 |
A,C |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Dil gurupları arasındaki Farsçanın yeri ve Farsçanın tarih süresindeki değişimi. |
|
2 |
Farsça alfabesinin öğretilmesi, basit cümleler. |
|
3 |
Basit okuma parçaları okumaları. |
|
4 |
Olmak –imek fiili ve olumlu ve olumsuz şekilleri. |
|
5 |
Sahipolmak fiili ve geniş zaman. |
|
6 |
Zamirler. Di’li geçmiş zaman ve olumlu olumsuz şekilleri. |
|
7 |
Okuma parçaları üzerinde dilbilgisi uygulamaları. |
|
8 |
Ara sınav |
|
9 |
Şimdiki zaman. |
|
10 |
Şimdikizamanın hikâyesi. |
|
11 |
Sayılar, ortaçlar ve –miş’li geçmiş zaman. |
|
12 |
İstek ve emir kipleri. |
|
13 |
Kolay metinler üzerinde dilbilgisi uygulaması. |
|
14 |
Metin okuma ve çözümlemesi. |
|
15 |
Sonuç ve değerlendirme |
|
16 |
Genel sınav |
|
Kaynaklar
Ders Notu |
Farsça Okuma I |
Diğer Kaynaklar |
1- Farsça-Türkçe ve Türkçe Farsça sözlükler 2- Farsça dilbilgisi kitapları |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
|
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
70 |
Kısa Sınav |
2 |
10 |
Ödev |
1 |
20 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
40 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
60 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
||
1 |
Türk dilini sesbilgisel, sesbilimsel, biçimbilimsel, sözdizimsel, anlambilimsel ve kullanımbilimsel açılardan incelemeye dönük bilgileri edinir. |
|
|
|
X |
|
|
2 |
Türkçeyi anlaşılır ve etkin bir biçimde kullanma becerisine ulaşır. |
|
|
|
|
X |
|
3 |
Türk dilinin başlangıcından günümüze kadarki edebi metinlerini hem filolojik açıdan hem de çağdaş edebiyat ve dilbilim kuramlarının ışığında değerlendirir, Doğu ve Batı edebiyatları ile karşılaştırarak eleştirisini yapar. |
|
|
|
X |
|
|
4 |
Dil ve edebiyat kuramlarının temellerini oluşturan yakın disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur; disiplinlerarası okuma yapma ve çözümleme becerisi edinir. |
|
|
X |
|
|
|
5 |
Alanında akademik düzeyde araştırma yapabilecek temel bilgi ve becerileri edinir; uluslararası platformda ortaya konan güncel araştırma ve gelişmeleri takip edebilmesini olanaklı kılacak bilgi teknolojilerinden yararlanır. |
X |
|
|
|
|
|
6 |
Bireysel ya da bir çalışma grubunun üyesi olarak, Türk Dili ve Edebiyatı alanında karşılaştığı pratik ve/ya kuramsal sorunları tanımlar, betimler ve bu sorunlara somut veriler ışığında çözümler üretir; veri ve çözümlerini alandaki diğer uzmanlarla ulusal ve/ya uluslararası ortamlarda paylaşır, tartışmaya açar. |
X |
|
|
|
|
|
7 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. |
|
|
X |
|
|
|
8 |
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve kamusal hizmet alanlarında uygulamaya sokar. |
|
|
X |
|
|
|
9 |
Alanında gerçekleştirilen bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. Benzeri etkinliklerin yaratılmasında ve hazırlanmasında görev üstlenir.
|
|
|
X |
|
|
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve bunu gerçekleştirmeye dönük becerileri edinir. |
|
|
X |
|
|
|
ECTS
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) |
15 |
3 |
45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
1 |
5 |
5 |
Ara Sınav |
1 |
5 |
5 |
Final |
1 |
12 |
12 |
Toplam İş Yükü |
|
|
65 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
65/25 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
5 |