Edebiyata giriş niteliği taşıyan bu derste genel olarak tüm edebi metin türleri ele alınır; bu türlerin edebiyat tarihinde ortaya çıkışları, özellikleri ve gelişimleri çeşitli örneklerle açıklanır ve tartışılır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Hangi metnin edebi olduğunu belirler. |
1,2,3 |
A |
2) Edebi türün ne olduğunu tanımlar. |
1,2,3 |
A |
3) Türlerin zaman içindeki değişimini açıklar ve vurgular. |
1,2,3 |
A |
4) Edebi türleri tek tek tanımlar. |
1,2,3 |
A |
5) Türlerin ilk ve önemli örnekleri hakkında bilgi verir. |
1,2,3 |
A |
6) Türlerin Türk ve Batı edebiyatındaki örneklerini karşılaştırır. |
1,2,3 |
A |
7) Türleri kendi aralarında karşılaştırır. |
1,2,3 |
A |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Bilim ve Bilgi nedir? Edebiyat nedir? Edebi tür nedir? |
|
2 |
Yazıları Oluşturan Öğeler. (Konu Tema. İleti ve Tez. Biçim ve Söylem) |
|
3 |
Araştırma nedir? Bilimsel Araştırmanın Türleri. |
|
4 |
Edebiyat Kaynakları, Alıntı ve Aktarma Yöntemleri. |
|
5 |
Şiirsel Türler |
|
6 |
Düzyazı Türleri |
|
7 |
Metin İçinde Kaynaklara Gönderme Yapmak. Dipnot Kaynakça. (Chicago) |
|
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Öykünün Öğeleri ve Türleri |
|
10 |
Romanın Öğeleri ve Türleri |
|
11 |
Romanın Öğeleri ve Türleri |
|
12 |
Metin İçinde kaynaklara Gönderme Yapmak. (APA ve MLA) |
|
13 |
Destan ve Masal Türleri |
|
14 |
Tiyatronun Öğeleri ve Türleri |
|
15 |
Tartışma, Sonuç ve Öneriler. |
|
Kaynaklar
Ders Notu |
X |
Diğer Kaynaklar |
Özdemir, Emin. Yazınsal Türler (Bilgi Yayınevi) Bayrav, Süheyla. Okuma, Anlama ve Yorumlama (Multilingual Yayınevi) Halil Seyidoğlu, Bilimsel ve Yazma El Kitabı, Gizem Yay., İstanbul, 2000. Tükkaya Ataöv, Bilimsel Araştırma El Kitabı, Savaş Yay., 1989. Saim Kaptan, Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri, Ankara Tekışık, 1995. Hatice Aynur, Akademik Metin Oluşturma Teknikleri, Pusula Yayıncılık, 2004. |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
X |
Ödevler |
Kemal, Yaşar. İnce Memed, YKY. A.Çehov, Öyküler, Epsilon Rainer Maria Rilke Seçilmiş Şiirler |
Sınavlar |
|
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
60 |
Ödev |
1 |
20 |
Derse Katılım |
1 |
20 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
50 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları
Bu dersi alan öğrenci |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
||
1 |
Türk dilini sesbilgisel, sesbilimsel, biçimbilimsel, sözdizimsel, anlambilimsel ve kullanımbilimsel açılardan incelemeye dönük bilgileri edinir. |
|
|
|
|
X |
|
2 |
Türkçeyi anlaşılır ve etkin bir biçimde kullanma becerisine ulaşır. |
|
|
|
|
X |
|
3 |
Türk dilinin başlangıcından günümüze kadarki edebi metinlerini hem filolojik açıdan hem de çağdaş edebiyat ve dilbilim kuramlarının ışığında değerlendirir, Doğu ve Batı edebiyatları ile karşılaştırarak eleştirisini yapar. |
|
|
X |
|
|
|
4 |
Dil ve edebiyat kuramlarının temellerini oluşturan yakın disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur; disiplinlerarası okuma yapma ve çözümleme becerisi edinir. |
|
|
|
|
X |
|
5 |
Alanında akademik düzeyde araştırma yapabilecek temel bilgi ve becerileri edinir; uluslararası platformda ortaya konan güncel araştırma ve gelişmeleri takip edebilmesini olanaklı kılacak bilgi teknolojilerinden yararlanır. |
|
X |
|
|
|
|
6 |
Bireysel ya da bir çalışma grubunun üyesi olarak, Türk Dili ve Edebiyatı alanında karşılaştığı pratik ve/ya kuramsal sorunları tanımlar, betimler ve bu sorunlara somut veriler ışığında çözümler üretir; veri ve çözümlerini alandaki diğer uzmanlarla ulusal ve/ya uluslararası ortamlarda paylaşır, tartışmaya açar. |
|
X |
|
|
|
|
7 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. |
|
|
X |
|
|
|
8 |
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve kamusal hizmet alanlarında uygulamaya sokar. |
|
X |
|
|
|
|
9 |
Alanında gerçekleştirilen bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. Benzeri etkinliklerin yaratılmasında ve hazırlanmasında görev üstlenir. |
|
|
X |
|
|
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve bunu gerçekleştirmeye dönük becerileri edinir. |
|
|
X |
|
|
|
ECTS
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
15 |
3 |
45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
5 |
75 |
Ara Sınav |
1 |
10 |
10 |
Kısa Sınav |
|
|
|
Ödev |
1 |
5 |
5 |
Final |
1 |
15 |
15 |
Toplam İş Yükü |
|
|
150 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
150/25 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
6 |