1839’da Tanzimat Fermanı ile başlayan dönem incelenir. 1860’larda ilk çevirilerle Batılı anlamda edebiyat ile tanışılması üzerinde durulur.Bu dönemin edebi türleri ve bu türlerde verilen en dikkat çekici örnekler okunur. Tartışılır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) 1,2,3,4,5 |
1,2,3 |
A,C |
2) 1,2,3,4,5 |
1,2,3 |
A,C |
3) 1,2,3,4,5 |
1,2,3 |
A,C |
4) 1,2,3,4,5 |
1,2,3 |
A,C |
5) 1,2,3,4,5 |
1,2,3 |
A,C |
6) 1,2,3,4,5 |
1,2,3 |
A,C |
7) 1,2,3,4,5 |
1,2,3 |
A,C |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Tanzimat dönemi hakkında genel bilgı |
|
2 |
Tanzimat dönemindeki siyasi ve sosyal hayat |
|
3 |
Bu hayatın edebiyata bakışa etkisi. |
|
4 |
Tüm edebi türler ve bu türlerde verilen örnekler hakkında genel bilgi |
|
5 |
Tanzimat edebiyatında roman |
|
6 |
Felatun Bey ve Rakım Efendi romanının incelenmesi |
|
7 |
İntibah romanının incelenmesi |
|
8 |
Tanzimat edebiyatında şiir |
|
9 |
Şinasi, Abdülhak Hamit gibi önemli isimlerden seçilmiş şiirler |
|
10 |
Tanzimat edebiyatında mizah ve hiciv |
|
11 |
Tanzimat edebiyatında edebi tenkit I |
|
12 |
Tanzimat edebiyatında edebi tenkit II |
|
13 |
Genel degerlendirme I |
|
14 |
Genel değerlendirme II |
|
Kaynaklar
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar |
Ahmet Hamdi Tanpınar, 19. Asır Türk Edebiyatı Tarihi, Kenan Akyüz, Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri, Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı ve tüm edebi türlerden seçilmiş örnekler |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
X |
Ödevler |
Yukarıda adı geçen roman ve şiirler üzerine incelemeler |
Sınavlar |
Vize ve Final |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
60 |
Derse Devam |
1 |
20 |
Ödev |
1 |
20 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
50 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
||
1 |
Türk dilini sesbilgisel, sesbilimsel, biçimbilimsel, sözdizimsel, anlambilimsel ve kullanımbilimsel açılardan incelemeye dönük bilgileri edinir. |
|
|
X |
|
|
|
2 |
Türkçeyi anlaşılır ve etkin bir biçimde kullanma becerisine ulaşır.
|
|
|
|
|
X |
|
3 |
Türk dilinin başlangıcından günümüze kadarki edebi metinlerini hem filolojik açıdan hem de çağdaş edebiyat ve dilbilim kuramlarının ışığında değerlendirir, Doğu ve Batı edebiyatları ile karşılaştırarak eleştirisini yapar. |
|
|
|
X |
|
|
4 |
Dil ve edebiyat kuramlarının temellerini oluşturan yakın disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur; disiplinlerarası okuma yapma ve çözümleme becerisi edinir.
|
|
|
|
|
X |
|
5 |
Alanında akademik düzeyde araştırma yapabilecek temel bilgi ve becerileri edinir; uluslararası platformda ortaya konan güncel araştırma ve gelişmeleri takip edebilmesini olanaklı kılacak bilgi teknolojilerinden yararlanır.
|
|
|
|
|
X |
|
6 |
Bireysel ya da bir çalışma grubunun üyesi olarak, Türk Dili ve Edebiyatı alanında karşılaştığı pratik ve/ya kuramsal sorunları tanımlar, betimler ve bu sorunlara somut veriler ışığında çözümler üretir; veri ve çözümlerini alandaki diğer uzmanlarla ulusal ve/ya uluslararası ortamlarda paylaşır, tartışmaya açar.
|
|
2 |
|
|
X |
|
7 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır.
|
|
|
|
|
X |
|
8 |
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve kamusal hizmet alanlarında uygulamaya sokar.
|
|
|
|
|
X |
|
9 |
Alanında gerçekleştirilen bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. Benzeri etkinliklerin yaratılmasında ve hazırlanmasında görev üstlenir.
|
|
|
|
|
X |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve bunu gerçekleştirmeye dönük becerileri edinir.
|
|
|
|
|
X |
|
ECTS
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
15 |
3 |
45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
3 |
45 |
Ara Sınav |
1 |
6 |
6 |
Okumalar |
7 |
1 |
7 |
Kütüphane/İnternet araştırması |
3 |
2 |
6 |
Final |
1 |
10 |
10 |
Toplam İş Yükü |
|
|
125 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
124/25 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
5 |