Bitirme tezi olarak seçilmiş olan konu uygun bir metod ve kuram ışığında yazılır ve bölüme teslim edilir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Türk dili ve edebiyatının başlangıcından günümüze kadarki edebi metinlerini hem sosyal ve tarihsel hem de çağdaş edebiyat kuramları ışığında değerlendirir. |
1,2,3 |
A,C |
2) Türk edebiyatı verimlerini, Doğu ve Batı edebiyatları ile karşılaştırarak eleştireleştirel bir yaklaşım sergiler. |
1,2,3 |
A,C |
3) Alanında akademik düzeyde araştırma yapabilecek temel bilgi ve becerileri edinir. |
1,2,3 |
A,C |
4) Edebiyat kuramlarının temelini oluşturan yakın disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur, disiplinlerarası okuma ve yapma ve çözümleme yapma becerisini kazanır. |
1,2,3 |
A,C |
5) Uluslararası platformda ortaya konan güncel araştırma ve gelişmeleri takip edebilmesini sağlayacak bilgi teknolojilerini edinir. |
1,2,3 |
A,C |
6) Bireysel ya da bir çalışma grubunun üyesi olarak Türk Dili ve Edebiyatı alanında karşılaştığı pratik ve/veya kurumsal sorunları tanımlar, betimler ve sorunlara somut veriler ışığında çözümler üretir. |
1,2,3 |
A,C |
7) Alanında gerçekleştirilen bilimselm, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. |
1,2,3 |
A,C |
8) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır.
|
1,2,3 |
A,C |
Dersin Akışı
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Tez yazımı konusu üzerine öğrenciyle fikir alış-verişinde bulunma.
|
|
2 |
Tez yazımı konusu üzerine öğrenciyle fikir alış-verişinde bulunma. |
|
3 |
Tezin hipotezini oluşturma çalışmaları
|
|
4 |
Tezin hipotezini oluşturma çalışmaları
|
|
5 |
Yazma biçimini belirleme çalışmaları
|
|
6 |
Yazımı aşamasına geçiş
|
|
7 |
Yazım süreci |
|
8 |
Yazım süreci |
|
9 |
Yazım süreci |
|
10 |
Yazım süreci |
|
11 |
Yazılan metinlerin kontrolü |
|
12 |
Yazılan metinlerin kontrolü |
|
13 |
Yazılan metinlerin kontrolü |
|
14 |
Yazılan metinlerin kontrolü |
|
15 |
Yazılan metinlerin kontrolü |
|
16 |
Sonuç ve değerlendirme. |
|
Kaynaklar
Ders Notu |
- |
Diğer Kaynaklar |
Yapılacak teze ve araştırma yöntemlerine dair kaynak eserler. |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
|
Ödevler |
Öğrencinin tez yazım biçimini belirlemesi ve yazımı tamamlaması sağlanır. |
Sınavlar |
Öğrencinin yazmış olduğu tez incelenir, gerekli düzeltemeler yapılır ve sonuçta ortaya çıkan metne final sınavı notu verilir. |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Okumalar |
1 |
40 |
Sunumlar/Değerlendirmeler |
6-7 |
40 |
Ödev |
|
20 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
40 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
60 |
Toplam |
|
100 |
DERS KATEGORİSİ |
Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
||
1 |
Türk dilini sesbilgisel, sesbilimsel, biçimbilimsel, sözdizimsel, anlambilimsel ve kullanımbilimsel açılardan incelemeye dönük bilgileri edinir. |
|
|
|
|
x |
|
2 |
Türkçeyi anlaşılır ve etkin bir biçimde kullanma becerisine ulaşır.
|
|
|
|
|
x |
|
3 |
Türk dilinin başlangıcından günümüze kadarki edebi metinlerini hem filolojik açıdan hem de çağdaş edebiyat ve dilbilim kuramlarının ışığında değerlendirir, Doğu ve Batı edebiyatları ile karşılaştırarak eleştirisini yapar. |
|
|
|
|
x |
|
4 |
Dil ve edebiyat kuramlarının temellerini oluşturan yakın disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur; disiplinlerarası okuma yapma ve çözümleme becerisi edinir.
|
|
|
|
X |
|
|
5 |
Alanında akademik düzeyde araştırma yapabilecek temel bilgi ve becerileri edinir; uluslararası platformda ortaya konan güncel araştırma ve gelişmeleri takip edebilmesini olanaklı kılacak bilgi teknolojilerinden yararlanır.
|
|
|
|
X |
|
|
6 |
Bireysel ya da bir çalışma grubunun üyesi olarak, Türk Dili ve Edebiyatı alanında karşılaştığı pratik ve/ya kuramsal sorunları tanımlar, betimler ve bu sorunlara somut veriler ışığında çözümler üretir; veri ve çözümlerini alandaki diğer uzmanlarla ulusal ve/ya uluslararası ortamlarda paylaşır, tartışmaya açar.
|
|
|
|
|
x |
|
7 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır.
|
|
|
|
X |
|
|
8 |
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve kamusal hizmet alanlarında uygulamaya sokar.
|
|
|
|
X |
|
|
9 |
Alanında gerçekleştirilen bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. Benzeri etkinliklerin yaratılmasında ve hazırlanmasında görev üstlenir.
|
|
|
|
|
x |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve bunu gerçekleştirmeye dönük becerileri edinir.
|
|
|
|
|
X |
|
ECTS
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) |
15 |
3 |
45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
3 |
45 |
Ara Sınav |
1 |
6 |
6 |
Okumalar |
14 |
3 |
42 |
Kütüphane/İnternet araştırması |
12 |
2 |
24 |
Final |
1 |
38 |
38 |
Toplam İş Yükü |
|
|
200 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
200/25: 8 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
8 |