• Turkish
  • English
Ders Kodu: 
HIST 405
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
Türkçe
Dersin Amacı: 
İslamiyet sonrası Türk destanları ile Türk halk edebiyatının en önemli metinlerinden olan Dede Korkut Kitabını etraflıca tanıtmak; bunların Türk kültürü içerisindeki yerini benimsetmek.
Dersin İçeriği: 

İslamiyet sonrası Türk destanlarının özelliklerini incelemek.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Dönem Ödevi, B: Derse Katılım ve Devam, C: Sunumlar

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1- İslamiyet sonrasına teşekkül eden Türk destanlarını tanıyabilme. 1,2,3 A,B,C
2- Bunların diğer destanlarla olan ilişkisini açıklayabilme. 1,2,3 A,B,C
3- Metinleri çeşitli açılardan tahlil edebilme. 1,2,3 A,B,C
4-Türk destanlarının kaynaklarını kavrayabilme 1,2,3 A,B,C
5- Türk destanlarının tasnifi hakkında bilgi edinebilme. 1,2,3 A,B,C

 

Dersin Akışı

Hafta Konular Ön Hazırlık
1- İslamiyet sonrası Türk destanlarının özellikleri.  
2- Battal-nâme.  
3- Saltuk-nâme.  
4- Dede Korkut hikâyelerinin teşekkülü ve özellikleri.  
5- Türk efsanelerinden örnekler (tarih ve medeniyet tarihiyle ilgili efsaneler).  
6- Türk efsanelerinden örnekler (mitik efsaneler).  
7- Türk efsanelerinden örnekler (dinî efsaneler ).  
8- Ara sınav.  
9- Destanın tanımı ve özellikleri.  
10- Türk destanlarından örnekler (Oğuz Kağan).  
11- Türk destanlarından örnekler (Köroğlu).  
12- Türk destanlarından örnekler (Manas).  
13- Türk destanlarından örnekler (Maaday Kara).  
14- Final  
     

Kaynaklar

Ders Notu Ergin, M. 1997, Dede Korkut Kitabı I, Giriş, Metin, Faksimile, TDK Yay., Ankara. Gökyay, O. Ş. 2000, Dedem Korkudun Kitabı, MEB Yay., İstanbul. Kırzıoğlu, M. F. 1952, Dede Korkut Oğuznameleri, I. Kitap, Burhanettin Erenler Matbaası, İstanbul. Ekici, M. 2004,Türk Dünyasında Köroğlu, Akçağ Yay., Ankara. Oğuz, Ö. 2010, Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Akçağ Yay., Ankara.

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Sunumlar 1 30
Dönem Ödevi 1 50
Derse Katılım ve Devam 2 20
Toplam   100
Dönem Ödevinin Başarıya Oranı   50
Yıl içinin Başarıya Oranı   50
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi  
1 2 3 4 5  
1 Öğrencilerin akademik alanda çalışma yapabilmeleri için gerekli olan kurumsal ve uygulamalı bilgilerle donatılmasını ve bunları kullanabilme becerisini kazandırmak.         X  
2 Öğrencilerin başarılı bir tarih eğitimi için gerekli olan analitik düşünme, eleştirel bakış, disiplinler arası çalışabilme, olaylar arasında ilişki kurma, çok yönlü düşünme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerine sahip olmalarını sağlamak.       X    
3 İngilizceyi yazılı ve sözlü sunum yapmak için, kaynak dillerini ise veri toplamak için etkin bir şekilde kullanabilme becerisi kazandırmak.         X  
4 Tarih eğitimini güncel olanla ve yerel, bölgesel ve küresel sorunlarla ilişkilendirebilme becerisi kazandırmak.       X    
5 Çağdaş teknolojinin donanım ve araçlarını kullanabilme becerisini kazandırmak.     X      
6 Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, takım çalışması yapabilme ve özgün fikirler üretebilme becerilerini kazandırmak.       X    
7 Öğrencilerin mesleki etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahip bireyler olmalarını sağlamak.       x    
               

ECTS

Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14 x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Arasınav 1 3 3
Sunum 1 8 8
okuma notları 14 2 28
Son sınav 1 10 10
Dönem ödevi 1 14 14
Toplam İş Yükü     175
Toplam İş Yükü / 25 (s)     7
Dersin AKTS Kredisi     5